Потребами сьогодення продиктована необхідність тісніше поєднувати родинне й суспільне дошкільне виховання, адже сім'я та заклад дошкільної освіти компенсуючого типу – два важливих, тісно пов'язаних між собою інститути соціалізації дитини, де відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості. В статті розкрите це актуальне питання у нормативно – правовому аспекті.
НОРМАТИВНО – ПРАВОВІ АСПЕКТИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
Потребами сьогодення продиктована необхідність тісніше поєднувати родинне й суспільне дошкільне виховання, адже сім’я та заклад дошкільної освіти компенсуючого типу – два важливих, тісно пов’язаних між собою інститути соціалізації дитини, де відбувається становлення та формування повноцінної гармонійної особистості. Розглянемо це актуальне питання у нормативно – правовому аспекті.
Конституція України, стаття 53
Кожен має право на освіту. Держава гарантує доступність та безоплатність дошкільної….освіти.
Конституція України, стаття 51
Кожен з подружжя має рівні права та обов’язки у шлюбі та сім’ї. Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття…
Закон України «Про освіту», стаття 11
Закон України «Про освіту» , стаття 52
Категорії учасників освітнього процесу
1. Учасниками освітнього процесу є:
здобувачі освіти;
педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники;
батьки здобувачів освіти;…
Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 8
Сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у дошкільних та інших навчальних закладах або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.
наголошено, що
Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі.
Батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.
Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 9
Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти покладається на їхніх батьків, а дітьми, позбавленими батьківського піклування, - на осіб, які їх замінюють, та на навчальні заклади, де вони утримуються.
Закон України «Про дошкільну освіту», стаття 36
Права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють
1. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
2. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:
Лист МОН України від 11.10.2017 № 1/9 – 546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців»
Звертається увага на те, що ефективність дошкільної освіти пов’язана з організацією освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства, що спонукає оновити зміст і форми співпраці з батьками вихованців. Визначено також напрямки співпраці ЗДО з родинами:
Зроблено наголос на партнерський формат взаємин та організацію освітнього процесу на принципах партнерства і довіри.
НОРМАТИВНО – ПРАВОВІ
АСПЕКТИ РОБОТИ
З БАТЬКАМИ
підготувала до ІІІ засідання
методичного об’єднання
«Еквівалент спеціальної освіти»
16.05.2018 р. у ДНЗ № 54
вчитель – логопед ДНЗ №25
Тимофєєва М. С