Нова українська література. Творчість І.Котляревського, Г.Квітки-Основ'яненка.

Про матеріал
Контрольна робота з теми: "Нова українська література. Творчість І.Котляревського, Г.Квітки-Основ'яненка". Стане у нагоді вчителю української літератури у 9 класі для перевірки знань учнів з вивченої теми.
Перегляд файлу

Нова українська література. Творчість І.Котляревського, Г.Квітки-Основ'яненка. Тест

І варіант

І рівень

  1. Які мовно-стильові особливості притаманні літературі початку ХІХ ст.?

А. твори друкуються переважно російською мовою;

Б. небувала багатомовність української літератури, що зумовило її стильове розмаїття;

В. у літературу входить жива народна мова, що зумовлює активне використання фольклору;               

Г. відчутних змін від часу барокової літератури не відбулося.

2.«…енциклопедією українського життя XVIII століття» називають

А. «Сад божественних пісень» Г.Сковороди; Б. «Енеїду» І.Котляревського;

В. «Наталку Полтавку» І.Котляревського; Г. «Марусю» Г.Квітки-Основ'яненка.

3. Позначте, на яку історичну подію натякає автор «Енеїди» у словах:

Но греки, як спаливши Трою,

Зробили з неї скирту гною…

А.  спалення Києва ханом Батиєм (1240);

Б. поразку Московської держави у Смоленській війні з Польшею ;

В. битву під Берестечком (1651); Г. зруйнування Запорозької Січі (70-ті рр. 18 ст.).

4. За жанром «Наталка Полтавка» І.Котляревського

А сентиментально-реалістична драма        Б родинно-побутова комедія

В гумористично-сатирична п’єса                Г соціально-побутова драма

5. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко заснував у новій українській літературі

А жанр повісті   Б історичну повістьВ сатиричну повістьГ роман як літературний жанр

6. Маруся («Маруся» Г.Квітки-Основ'яненка) познайомилася з Василем

А. у церкві на Великдень; Б. на весіллі у Марусиної подруги; В. у лісі під час збирання ягід; Г. на ярмарку у місті.

ІІ-ІІІ рівні

  1.            Установіть відповідність між персонажами поеми «Енеїда»

І.Котляревського та їхніми вчинками  (2 б)

Вчинок                                                                                                         Героїня

1 цариця Карфагена, закохана в Енея, вона влаштовувала                А Лавінія

вечорниці, бенкети, ігрища                                                                    Б Юнона

2 страшна бабище, пророчиця, яка відвела Енея в пекло                   В Дідона

3 дівчина, через яку Еней став на двобій з Турном                             Г Сивілла

4 богиня, яка упродовж усього твору створює перешкоди Енею

  1. цариця, яка перетворювала людей на тварин

 

  1.            Розмістіть події  повісті «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка в порядку їх появи у творі:

А. прощання на кладовищіБ. смерть Марусі;В. відмова Наума Дрота віддати Василеві дочку;Г. Василь у монастирі;Д. роздуми автора про сенс життя людини.

3. Доведіть, що «Енеїда» І.Котляревського – бурлескно-травестійна поема.

4. Порівняйте образи Петра («Наталка Полтавка») та Василя («Маруся»)

ІV рівень

Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:

а) Висловіть свої міркування щодо актуальності у наш час проблем, порушених у поемі «Енеїда».

б) «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського».

Нова українська література. Творчість І.Котляревського, Г.Квітки-Основ'яненка. Тест

ІІ варіант

І рівень

1. Історія нової української літератури починає відлік від:

А. появи пісень та притч Григорія Сковороди (друга половина 18 ст.);

Б. появлення найперших 3 частин твору «Енеїда» І. Котляревського (1798);

В. написання «Кобзаря» Тараса Григоровича Шевченка (1840);

Г. скасування кріпосництва (1861).

2. Особливість бурлескного травестування поеми І.Котляревського полягає:

А. у прагненні ствердити стиль та ідеї барокової традиції бурлеску 18 ст.

Б. у вдалому поєднанні тексту Вергілія з українськими реаліями (побут, звичаї тощо)

В. у використанні сміху заради сміху, наповненні оповіді етнографічними деталями;

Г. у прагненні розвивати та утверджувати ідеї просвітницького реалізму.

3. Наведені нижче рядки із поеми І.Котляревського «Енеїда»

Якусь особу мацапуру            Там шкварили на шашлику,

Гарячу мідь лили за шкуру     І розпинали на бику.

є описом:А раюБ Трої  В Риму Г  пекла.

4.Темоюсоціально-побутової драми "Наталка Полтавка"  І.Котляревського є:

А боротьба проти кріпосницького ладу;                Б змалювання долі жінки-покритки;

В зображення побутових суперечностей українського села та соціальної  нерівності

Г змалювання сирітської долі    

5. Повість «Маруся» Григорія Квітки-Основ’яненка характеризує автора як представника       А класицизму. Б сентименталізму. В романтизму. Г реалізму.

6. На момент знайомства з Марусею(«Маруся» Г.Квітки-Основ'яненка») Василь працював у містіА купцем; Б свитником; В помічником писаря;  Г теслею

ІІ-ІІІ рівні
1. Установіть відповідність між персонажами поеми «Енеїда»

 І.Котляревського та їхніми вчинками  (2 б)

Вчинок                                                                                                   Герой

1 здійняв бурю на морі, щоб потопити троянців                              А Меркурій

2 на прохання Зевса нагадує Енеєві про його призначення             Б Евріал

3 на прохання Венери робить Енеєві зброю                                      В Еол

4. вирізає вночі рутульців                                                                    Г Турн

5 спалює троянський флот

2.Розмістіть події п'єси І. Котляревського «Наталка Полтавка» в порядку їх появи у творі.

А зустріч Наталки з возним, який пропонує їй вийти за нього заміж;

Б повернення Петра із заробітків; В розмова Наталки з матір'ю щодо одруження;

Г категорична відмова Наталки возному;  Д перший пісенний монолог-звернення Наталки до коханого Петра.

  1. Визначте риси сентименталізму в повісті Г.Квітки-Основ'яненка «Маруся».
  2. Порівняйте образи Наталки («Наталка Полтавка») та Марусі («Маруся»)

  ІV рівень

 Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:

а) «Любов к отчизні де героїть, там сила вража не устоїть» (за твором І.Котляревського «Енеїда»);

б) Висловіть свої міркування щодо актуальності в наш час головної думки повісті «Маруся» Г. Ф. Квітки-Основ’яненка.

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
3120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку