ВИХОВНА ГОДИНА
ТЕМА: «Нові пригоди Колобка»
Мета: формувати уявлення про правила дорожнього руху; закріпити кольори світлофора та дорожні знаки, знання про правильний перехід через дорогу. Вчити бути уважними, спостережливими, обачними. Розвивати зв’язне мовлення,вміти аналізувати ситуацію. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Попередня робота: ознайомлення дітей зі знаками, спостереження за рухом транспорту по шосе, перехрестям; розповіді дітям про правила дорожнього руху, кольори світлофора, правила переходу дороги.
Обладнання: маски Колобка, Зайця, Вовка, Ведмедя, Лисиці; дорожні знаки.
І.Організаційний момент.
Правила дорожні знаю,
Їх виконую завжди.
Знаки на ходу читаю,
Щоб не трапилось біди.
ІІ.Подорож у казку.
Вчитель: Давайте, дітки, пригадаємо, які казки ми з вами знаємо,
-Які читали вам залюбки і ви, і вчителі й батьки?
-Який характер у казок, який дають вони урок?
-То що,готові ви, малята, зараз у казку мандрувати?
До нас завітала казка,а яка допоможе вам загадка.
Загадка
Вовка зовсім не боявся,
І ведмедю не дістався,
Та лисиці на зубок
Все ж потрапив…(колобок)
-От сьогодні ми з вами складемо казку «Колобок» на новий лад. Вона незвичайна, бо вона повчальна. Допоможе нам краще вивчити дорожні знаки.
Автор:
-Жили собі дід та баба. Одного разу дід каже: «Спекла б ти баба, колобок.» Баба по засіку помела, по закутках пошкребла - назбирала борошна та й спекла Колобок. І такий він вийшов гарненький, рум’яненький та веселенький, що любо глянути. Поставила його баба на вікно, щоб охолонув, а він стриб з вікна та й покотився. Докотився до воріт, а ворота Чарівні - не випускають Колобка.
Кажуть: Подивися на знаки і назви їх. Якщо назвеш правильно,то ворота відчиняться».
Рух В`їзд Обережно діти Пішохідний перехід пішохідний заборонено
Колобок усі знаки назвав. Відчинилися ворота, і покотився Колобок далі. А назустріч йому Зайчик біжить та й плаче.
Зайчик: Ой я боюся. Мені треба дорогу перейти швидше,бо Вовк за мною женеться,а машини так і їздять туди-сюди. Допоможи мені,Колобочок, перейти дорогу. А не допоможеш - я тебе з’їм.
Автор: Допоміг Колобок Зайчикові відшукати ось такий знак:
А ви, діти, знаєте, що він означає? (Пішохідний перехід)
Котиться Колобок далі, а назустріч йому Вовк їде на машині, та як закричить.
Вовк: - Колобоче, а чи не бачив ти тут Зайця? Нарешті я з ним поквитаюся. Зловлю його і з’їм. А не скажеш то й тебе з’їм.
Вчитель: Колобок замислився, як йому Зайця врятувати та й самому до Вовка в пащу не попасти, а потім придумав: « Він побіг у той бік, - каже, -але ж постривай, будь обережний. Подивись, які там стоять знаки.»
- Скажіть, діти, що означають ці знаки?
«Рух пішоходів «Дорожні роботи»
заборонено»
Поки вовк проїде ці перешкоди, Зайчик встигне втекти.
-Не встиг Вовк від’їхати, аж десь взявся Ведмідь. Очі набрякли, шерсть
скуйовджена.
Ведмідь:
-Ой, ой допоможи, бачиш мене бджоли покусали. Дуже боляче.
Порятуй мене швидше, а ні-то я тебе з’їм.
Колобок підвів Ведмедя до будинку, на якому був ось такий знак. --Сподіваюсь, ви всі добре знаєте, що він означає. «Лікарня»
Попрощався Колобок з Ведмедем і покотився далі.
Котиться Колобок, коли це назустріч йому Лисичка.
Лисичка:
- О добре Колобку, що ти мені нагодився. Я дуже голодна, зараз тебе з’їм.
Колобок: Не їж мене, Лисичко. Поглянь на цей знак. Він вказує, що тут неподалік є їдальня. Там дуже смачно готують: і борщ, і голубці,і варенички різні.
Не хотілося Лисиці відпускати Колобка та дуже вже закортіло смачненького борщику поїсти. Тож Колобок покотився собі, а Лисичка побігла до їдальні.
Вчитель: Бачите, як добре, що Чарівні ворота познайомили Колобка з дорожніми знаками. От і лишився він цілий, та ще й Зайчика врятував.
А чи ви, діти, всі дорожні знаки знаєте, наприклад оці, найголовніші?
Розгляньте й назвіть її.
«Місце для стоянки» «Проїзд без зупинки «Стоянку заборонено» «Автозаправка»
Заборонено»
-Діти, чи вважаєте ви, що ці знаки потрібні й корисні? Придумайте або пригадайте різні випадки з життя, коли дорожні знаки допомогли людям.
ІІ. Загадки про правила дорожнього руху.
Вчитель.:-А зараз послухайте загадки від Колобка.
1. Як переходиш вулицю,
На розі зупинись
І перш за все уважно
На мене подивись. (Світлофор)
2. Я проспект перетинаю,
Зовсім я не поспішаю.
І машини всі мені
Абсолютно не страшні.
Можна йти сміливо тут —
Вільний шлях, безпечна путь.
Не турбуйтеся даремно,
Я — зразковий пішохід.
Знаю я, найкращий, певно, -
Цей ….(підземний перехід.)
3. Тротуаром йдуть малята,
Жваві хлопчики й дівчата.
Не кричать і не пустують –
Дуже ввічливо крокують.
Симпатичні всі на вроду
Наші дітки - …(Пішоходи)
4. Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв —
Вантажівку вмить спиняв.
Що ж це за силач такий?
Це, малята, …(постовий)
5. Що за коник полосатий
На дорозі коло хати?
«Зебра», кажуть, уляглась –
Звідкіля вона взялась?
«Зебра» в нас на переході –
Та чи є така в природі?
(Пішохідна розмітка «Зебра»)
ІІІ. Підсумок .
Вчитель: Молодці, діти, ви правильно відгадали всі загадки. І я впевнена, що ви запам’ятайте нашу казку про пригоди Колобка і будете завжди дотримуватись правил на дорозі.
А ще пам’ятайте, що :
- для пішохода є тротуари, а дорога - для машин.
ЗАВЖДИ правильно обходь транспорт, що стоїть: трамвай - спереду, тролейбус і автобус - ззаду.
ЗАВЖДИ виконуй накази знаків дорожнього руху.