Урок з трудового навчання у 2 класі"Новорічні прикраси"сприяє розвитку компетентностей:конструктивних здібностей,уяви,фантазії,креативного мислення.
Тема: Новорічні прикраси
Мета: Вчити виготовляти об’ємні вироби з паперу, розвивати конструктивні здібності, уяву, фантазію, удосконалювати навички роботи з папером.
Виховувати охайність, старанність та повагу до традицій святкування Нового року.
Обладнання: штучна ялинка, синтезатор «Casio», зображення сучасного декору новорічних ялинок, ноутбук, новорічні прикраси, кольоровий папір, клей, ножиці, іграшки Діда Мороз і Снігуронька (під ялинку).
Хід уроку:
І. Організаційний момент:
- От і пролунав дзвінок,
Починається урок.
Добрий день.
Загадка. Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте, хто вона –
Бабуся чепурна? (Зима)
Стук у двері. Дід Мороз приніс ялинку.
- Діти, за що ви любите зиму?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Важко уявити новорічне свято без ялинки. Здавна існує ця традиція. Ще цар Петро І видав указ, яким ввів нове літо числення – від Різдва Христового, а Новий рік з 1700 року наказав святкувати 1 – го січня. Велено було вулицями, біля воріт будинків учиняти прикраси із дерев і гілок соснових і ялинових, чинити стрілянину з невеликих гармат, запалювати вогні, кататися на санях і вітати одне одного з Новим роком.
Пізніше ялинку почали ставити в будинках. Першими прикрасами були печиво, яблука, горіхи, цукерки, які потім з’їдали. В радянській країні з 1918 по 1936 рік ялинка була заборонена, як пережиток буржуазного минулого. І лише з 1936 року ялинка приходить в кожний дім. А з 1946 року 1 січня визначили вихідним днем. Перші іграшки були скромні: з вати, картону, ниток. Сучасний декор ялинок вражає своєю різноманітністю. Декорувати – прикрашати. (Демонстрація дизайну прекрасних сучасних ялинок) .
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами виготовимо об’ємні аплікації – ялиночки у техніці витинанки і прикрасимо ними я линочку, яку нам приніс до класу Дід Мороз.
(Демонстрація зразка виробу) .
ІV. Розгляд зразка виробу. Відбір матеріалів та інструментів.
Нам потрібні кольоровий папір, ножиці, клей.
V. Повторення правил техніки безпеки під час користування ножицями і клеєм.
- Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
- Не тримати ножиці кінцями вгору.
- Передавати ножиці кільцями вперед.
- З клеєм працювати обережно, щоб не потрапив до очей і рота.
VІ. Планування наступних дій:
- Вирізати чотири ялиночки способом витинанки.
- Витинанка – симетричне вирізання.
- Склеїти половинки чотирьох ялинок так, щоб виріб був об’ємним.
- Вирізати тонку смужку паперу і зробити петлю, щоб повісити ялинку на гілочку.
VІІ. Фізкультхвилинка.
- Хоровод навколо ялинки. А. Філіпенко «Ялинка» (музичний супровід - синтизатор).
VІІІ. Практична діяльність учителя та учня.
Робота в парах.
Користування інструктажем в альбомах – посібниках автор Бровченко, «Генеза» - 2013 рік.
ІХ. Підсумок уроку.
Виставка робіт – прикрашання класної штучної ялинки.
- Чи гарна вийшла ялинка?
- Хто розкаже вірш Діду Морозу. Хвилинка поезії.
- Гра «Що буває на ялиці ?»
Чи буває на ялиці
Веселий Петрушка? (Так)
Із повидлом пиріжок? (Ні)
А буває на ялинці
Позолочений ріжок?
Чи бувають на ялинці
Біленькі сніжинки?
А буває на ялині
Білочка пухкенька?
Чи бувають на ялинці
Яблука й горішки?
А бувають на ялинці
Жолуді і шишки?...
- Діти, сподобався вам урок?
- А що саме сподобалось?
- З Новим роком вас!
До побачення!
Відкритий урок
з трудового навчання у 2 – Б класі
Кобеляцького навчально-виховного комплексу
№1 25 грудня 2013 року
Учитель: Щербак В.В.