10 червня о 18:00Вебінар: Літній табір під час карантину, або організація позакласної діяльності онлайн

Урок "Робота з інформаційними джерелами. Вибір виробу."

Про матеріал

Розрока уроку для дівчат 5 класу , який супроводжується мультимедійною презентацією та використання мережі Інтернет. Основна частина уроку - це виконання практичної роботи.

Перегляд файлу

ТРУДОВЕ  НАВЧАННЯ                     5  клас

 

 Проект : Народна лялька

Основна технологія: технологія виготовлення ляльки-мотанки

 

№ п/п

Розділи, теми

Кількість годин

1

Народна лялька з тканини як самобутнє явище в побуті та мистецтві українців.Обгрунтування теми проекту (виду ляльки-мотанки). Мета  проекту. Планування   роботи  з  виконання проекту.

 

2

Практична  робота. Робота з інформаційними джерелами. Створення банку ідей.   Пошук виробів-аналогів. Вимоги до  майбутнього  виробу.

 

3

Інструктаж  з  БЖД. Практична  робота. Створення  ескізу  майбутнього  виробу.

 

4

Інструктаж  з  БЖД. Практична  робота. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення ляльки-мотанки. Виготовлення ляльки-мотанки

 

5

Інструктаж  з  БЖД. Практична  робота. Виготовлення ляльки-мотанки

 

6

Інструктаж  з  БЖД. Практична  робота. Оздоблення ляльки-мотанки (на власний вибір). Остаточна обробка виробу. 

 

7

Захист проекту.

 

 

Урок  №2.

Тема. Робота з інформаційними джерелами.  Вибір  виробу.

Мета:

а) закріплення вмінь  презентувати знайдену  інформацію; ознайомлення  з  поняттями  «банк  ідей»  і  «вироби-аналоги»;  навчити  правильного  вибору  виробів-аналогів, визначати вимоги до об’єкту проектування та  формулювати висновок;  

б) формування навичок самостійного пошуку необхідної  інформації та  її  аналізу; 

в) підтримання інтересу до процесу отримання знань, виховання  почуття краси.

Наочність та обладнання: презентація з  використанням  мультимедійної  дошки, книги, журнали, фото із  зображенням  ляльки-мотанки,  готові  вироби, роздатковий  матеріал.

Тип уроку:   комбінований урок.

Місце   проведення: кабінет  інформатики.

 

 

Хід уроку

Слайд №1.

І.  Органiзацiйна  частина .  

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів.

«Я  знаю»

ТЕСТИ 

Слайд №2.

1. У  нас на Поділлі існує такий  вид   ляльки:

А. лялька – зерняночка          Б. лялька – чаклунка       В. лялька- малюк

2. Для   виготовлення   народної   ляльки   бажано використовувати:

А.  нові тканини        Б. тканини з одягу  бабусі  чи  мами     В. будь-які   тканини 

3.  Традиційні  способи  виготовлення  народної   ляльки:

А.  вузлові  і  шиті      Б. скрученні  і  мотані       В. плетені і в’язані

 

4.  Головна  цінність народної  ляльки – це ……

 

А. вишивка на  її  одязі         Б.  зв'язок  поколінь         В.  її різні  види

Перший  етап  виготовлення  ляльки:

А. виготовлення  тулуба     Б. виготовлення  рук       В.  виготовлення  голови

 5. Скільки  етапів  має  проект?

А. 4        Б. 2        В.3

 

Вчитель  узагальнює  результати  тестів  та  знання  учнів  про етапи проекту.

Слайд №3.

 

ІІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення теми  і завдань  уроку. 

«Я  прагну  і  досягаю».   Слайд №4.

  •  Які  етапи проекту   ми  вже  виконали?
  •  Як  ви  думаєте, що  буде  слідуючим кроком  для  успішної  роботи  над  проектом?       Слайд №4.

Вчитель  акцентує  увагу учнів  на   тому, що  всі  етапи проекту спрямовані на   виготовлення  якісного  та  оригінального  виробу.   Для того, щоб цього досягти,  вам необхідно:

по-перше -  знайти  необхідну  інформацію, яка стосується  теми  проекту

по-друге  - знайдену  інформацію  правильно  використати.

(вчитель  схематично пише  на дошці- слово  «проект»  і від  нього дві  стрілочки: «інформація» і «аналіз  інформації» .

Отже,  результат  вашого  проекту  буде  залежати  від правильного  вибору  виробу  для  виготовлення. А  як  правильно  це  зробити, сьогодні  на  уроці   ви дізнаєтесь.

 

Повідомлення теми, мети, завдань уроку   Слайд №5.

(Вчитель   звертає  увагу учениць  на план  уроку, який  розміщений  на  кожній  парті- додаток №1).

 

 ІV. Вивчення  нового  матеріалу.  Виконання  практичної  роботи.   (27 хв)

Практична робота.  Обробка  інформації.  Вибір  виробу. Вимоги  до  виробу.

(Вчитель   звертає  увагу учениць  на  завдання  практичної  роботи,  які  необхідно  сьогодні  виконати. Етапи практичної  роботи розміщені  на  кожній  парті - додаток №2).

 

Завдання  №1. Робота з інформаційними джерелами.   «Я  підготувала» 

  Учениці в  парах  по черзі  презентують  виконане  домашнє  завдання  «Міні-енциклопедична  довідка».    Слайд №6.

1. Назва  ляльки.

2. Призначення  ляльки.

3. Зображення  ляльки

4. Джерело  інформації.

Під  час  відповідей  учнів, вчитель  робить відповідні  відмітки  у  таблиці, яка міститься   у  презентації  до  уроку  (переходить  по гіперсилці до  необхідного  документа і відразу  друкує на  екрані  мультимедійної  дошки  назву  ляльки                 і джерело інформації  у  підготовленій  таблиці)

Потім  разом з  ученицями  аналізує  таблицю – які  види  ляльки  є у  таблиці, скільки  їх, яких  найбільше, які  джерела  інформації  використали. Якщо  єдиним  джерелом інформації  виявилать   мережа  Інтернет, то  вчитель розповідає,  які    ще  джерела  інформації  можна  було  використати і  по  мірі  можливості демонструє  їх (книги, журнали, готові  вироби).  Слайд №7.

Завдання  №2.  Створення банку ідей. Добір ляльки для виготовлення.   Слайд №9.

Вчитель  вказує  на те, що  підготовлені   міні енциклопедичні  довідки  містять також зображення  виробів (розміщує  їх   на  магнітній  дошці або  учениці  під  час презентації  домашнього завдання). Всі  ці  зображення –  це   банк  ідей.                  Банк ідей    це весь обсяг накопиченої інформації який  необхідний для виконання  проекту. Слайд №8.  Тобто,   ви сьогодні  всі  разом  створили  банк  ідей   для  проекту «Народна  лялька».

А тепер  необхідно  виконати аналіз  банку  ідей, як  ви думаєте  для  чого?  ….. (відповіді  учениць)    Так, правильно, щоб  вибрати  виріб  для роботи  над  проектом.  

Потім  вчитель аналізує  разом  з  учнями банк  ідей і всі разом обирають виріб для  виготовлення ( ми  на  уроці  обрали     ляльку  - круп’яничку як оберіг  для  воїнів  АТО  (звертаю  увату  на  запитання  тесту  №1.)

«Я  виконала»

Завдання  №3.  Пошук   виробів-аналогів.    Слайд №10. 

Після  вибору  виробу,  вчитель   залишає  на  магнітній дошці зображення  ляльки -  круп’янички, а  інші  зображення  вчитель знімає  з  дошки (у мене   на   уроці  було лише 2  зображення).  Потім   пояснює, що  в одній  групі  знаходяться  вироби – аналоги.  

Виріб -  аналог -  це модель, яка  створена на основі базової моделі, але відрізняється  формою  деталей  чи  оздобленням.  Кожна лялька – круп’яничка є моделлю-аналогом, тому що всі вони виготовлені з базової моделі – ляльки, але кожна вирізняється своїм  зовнішнім  виглядом.                                                       

А  зараз  використовуючи  мережу  Інтернет знайдіть три вироби – аналоги  ляльки-круп’янички.    мене  на  уроці  діти  працювали  в парах).

Як  ви думаєте для  чого  нам виконувати пошук  виобів-аналогів, адже  у  нас є два  зображення  на  дошці?  ….  (відповіді  учениць) Так, правильно, щоб   знайти  найкращу  ідею  для  виготвлення  або  поєднати кілька  ідей  в  одному  виробі.  Слайд №10. 

    Вчитель  обговорює  з  ученицями  алгоритм  пошуку (вибір  пошукової  системи, ключові  слова, обрати «зображення», копіюємо, зберігаємо). Учениці   виконують  завдання, а вчитель  по  мірі  необхідності   надає    консультацію.   Учениці   зберігають зображення  у папці, яка розміщена  на  робочому  столі (папку на  робочому  столі  вчитель  створює  сам  перед  уроком)

Потім  вчитель  разом  з  класом  переглядає    вироби - аналоги  кожної  групи           (знайдені зображення  проектуються  на  екран  мультимедійної  дошки). Вчитель коментує  результат  роботи кожної  групи,  обирає  3-4  зображення                 з  усіх  знайдених  виробів і проектує  їх на  мультимедійну  дошку.

 Завдання  №4.   Аналіз  виробів-аналогів.  Висновки.   Слайд №11. 

Вчитель  разом  з  ученицями  виконує:

а)  Аналіз  виробів-аналогів.  (усно, додаток №3)                                                                                б)  Висновок  до  аналізу  виробів-аналогів. (письмово після  загального  обговорення)                                                    

Завдання  №5.    Вимоги  до  майбутнього  виробу.    Слайд №12. 

Учениці  виконують  у зошиті  письмово. Вимоги  учениці  записують  всі  разом.  Спочатку представник  кожної  пари називає  одну  вимогу, потім відповідь аналізують і  записують її, або   не записують (може бути  повторення  або   можуть  назвати  ту  саму  вимогу  але  по-іншому (наприклад, красива, гарна,  естетичний  вигляд). Вчитель  може  корегувати  відповідь учениць або об’єднувати  дві  відповіді  в одну.

V.   Закріплення   вивченого   матеріалу.    «Я  дізналась і навчилась»   (5 хв)                        Слайд №13.

1.  Які  джерела  інформації  ви  знаєте?

2.  Чим  відрізняється  банк  ідей  від  виробів-аналогів?

3.  Для  чого  встановлювати  вимоги  до  майбутнього  виробу?

 

VІ.    Підсумок  уроку.  (4 хв)

1.  Чого навчились?  

2.  Де можна використати набуті знання та вміння?

 

VII.   Домашнє  завдання.   (1 хв)  Слайд №14. 

Принести  кольорові олівці, креслярський  інструмент, тканини  та  нитки.

 

 

 

ДОДАТКИ

 

Додаток  №1

План   уроку.

І.  Актуалiзацiя    опорних  знань   учнів.  «Я  знаю»

ІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.  «Я  прагну  і  досягаю».

ІІІ.   Систематизація  інформації, яку  підготували  учениці. «Я  підготувала».

IV. Вивчення  нового  матеріалу. Практична  робота.  «Я  виконала».

V. Підсумок  уроку. «Я   дізналась  і  навчилась».

 

Додаток  №2

ПРАКТИЧНА  РОБОТА.

Завдання  №1.  Робота  з  інформаційними  джерелами.

Завдання  №2.  Банк  ідей.  Добір ляльки для виготовлення.

Завдання  №3.  Пошук  виробів-аналогів.

Завдання  №4.   Аналіз  виробів-аналогів.  Висновки. 

Завдання  №5. Вимоги  до  майбутнього  виробу.

 

Додаток  №3.

ВИРОБИ – АНАЛОГИ

 

1. Нескладний  у  виготовлені.

2. З доступних  матеріалів.

3. Нова і цікава  техніка  виготовлення.

4. Гармонійне  поєднання  кольорів.

5. Відповідає  віку.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Климчук Ольга Григорівна
    супер! мені сподобалось!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
866
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку