Нумерація чисел першої сотні. Числовий промінь. Порівняння чисел.

Про матеріал
Тема : Нумерація чисел першої сотні. Числовий промінь. Порівняння чисел. Мета: повторити склад натурального ряду чисел у межах 100; розглянути випадки додавання і віднімання, пов'язані з нумерацією чисел; навчати учнів розв'язувати задачі на знаходження суми, на різницеве порівняння і збільшення на кілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

02.09.20 МАТЕМАТИКА  3 клас

Тема : Нумерація чисел першої сотні. Числовий промінь. Порівняння чисел.

Мета: повторити склад натурального ряду чисел у межах 100; розглянути випадки додавання  і віднімання, пов'язані  з нумерацією чисел; навчати учнів розв'язувати задачі на знаходження суми, на різницеве порівняння і збільшення на кілька одиниць; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.  Вступне слово вчителя

—  У  третьому класі ми  продовжимо  вивчати математику,  науку  складну, але цікаву і дуже потрібну. Ви ознайомитеся з трицифровими числами; навчитеся їх додавати і віднімати, множити  і ділити у межах 1000. На вас очікує зустріч  з новою одиницею маси —  тонною та одиницею довжини — кілометром. А ще ви будете розв’язувати цікаві задачі, які мають практичне значення.

2.  Ознайомлення з новим підручником

— У  першому  і  другому  класах  вам  допомагав  вивчати  математику  мовчазний  друг.  {Демонстрування  підручників  з  математики  для  1-го  і  2-го класу.)

—  Це  підручник  з  математики.  У  третьому  класі  вам  буде  допомагати  їх

старший брат — підручник з математики для 3-го класу.

—  Розгляньте обкладинку підручника. Хто його автор?

—  Розгорніть підручник.  Які умовні позначення допоможуть вам орієнтуватися в книзі?

—  Які розділи ми будемо вивчати?

 

 

 

 

3.  Усна лічба

1) Гра «Хто швидше?».

 

 

                                                   81 – 9

                                     87 – 50             96 – 50

                        59 – 14                                       67 – 13

           35 + 24                                                               26 + 34

- Подивіться на надруковані групи  чисел.

 2) Назвіть групи чисел одним словом:

а) 2, 4, 7, 9, 6;                    (одноцифрові)

б) 12, 18, 25, 33, 48, 57;    (двоцифрові)

Назвіть  групи чисел одним словом:

а) 2, 4, 8, 12, 44, 56;     (парні)

б) 1, 13, 77, 83, 95.       (непарні)

3) Гра «Ланцюжок».

- Обчисліть приклади «ланцюжком».

60-34+45+29-52-24+37-13-30 = 18

    60-34=26,     26+45=71,     71+29=100,    100-52=48,

    48-24=24,     24+37=61,      61-13= 48,      48-30=18

III.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

—  Сьогодні  на  уроці   ми  повторимо  нумерацію  чисел  першої  сотні , будем

читати, записувати  і порівнювати  числа в межах 100. Розв’язувати   задачі, 

вчитися швидко і правильно рахувати .

IV.  РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.  Фронтальне опитування

Запис на дошці

1 дес.— це  ...  одиниць

7 дес.— це  ...  одиниць

10 дес.— це  ... одиниць

1 сотня —  ...  дес.  ...  одиниць

-Відкрийте зошити і запишіть 

2 вересня

Класна робота

2. Каліграфічна хвилинка. 

- Запишемо  каліграфічно  числа 21, 22, 23, 24, 82 

- Яка цифра повторюється?

- Уважно подивіться на числа і назвіть «зайве» (82)

-Чому? Обґрунтуйте свій вибір.

 (тому що у числах 21-24 цифра 2 позначає кількість десятків, а в числі 82 цифра 2 позначає кількість одиниць )

1. Робота з підручником (№ 4 - 7)

2.  Робота в парах

—  Назвіть всі числа від 3О до 42; від 48 до 57; від 86 до 93.

3.  Коментоване розв'язування прикладів (№ 9)

4. . Розв`язування нерівностей.

-Гляньте на перші дві нерівності.

-Скажіть що з ними зробили?  (визначили на скільки права чи ліва сторона більша чи менша одна від одної)  

                      11˃6 на 5                                          8˂15 на 7 

-За цим зразком виконаємо наступні чотири нерівності.

-Хто вийде до дошки і запише першу?

-Як дізнатися на скільки 9˂13 ? (потрібно від більшого числа відняти менше)

-Отже запиши на дошці  9˂13 на 4.

- Хто наступний попрацює біля дошки?

- Як дізнатися на скільки 17˃9?

-Отже запиши на дошці 17˃9 на 8.       

-Хто вийде до дошки і запише третю нерівність?

-Як дізнатися на скільки 14 ˃7?

-Отже запиши на дошці  14 ˃7 на 7.

-Хто вийде до дошки і запише останню нерівність?

-Як дізнатися на скільки 4˂12?

-Отже запиши на дошці  4˂12 на 8.

Фізкультхвилинка

V.  РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1.  Вправа «Незакінчене речення»

—  Для того, щоб правильно розв’язати задачі, повторимо деякі правила.

•  Щоб порівняти два числа, треба виконати дію. ..

•  Щоб дізнатися скільки всього, треба виконати дію...

•  Щоб  дізнатися на скільки  одне число  більше  або менше від другого,  виконуємо дію...

•  Щоб  дізнатися  у  скільки  одне  число  більше  або  менше  від  другого,  виконуємо дію...

2. Розв'язування заадачі  (№ 8)

VI.  ПІДСУМОК УРОКУ

—  Над якою темою працювали? Назвіть числа третього десятка.

— Що  означає  кожна цифра  у числі  35?  Як  утворити число,  якщо  відоме

попереднє до нього?

- Отже, яка тема нашого уроку?

- Як називається запис де використовуються знаки «˃ і ˂»?

- Яку задачу розв’язували не уроці ? (потрібно від більшого числа відняти менше)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 травня 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку