Нумерація трицифрових чисел. Таблиця ділення на 4. Додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Ламана. Ланки та вершини ламаної.

Про матеріал
Мета уроку: формувати математичну компетентність учнів, удосконалювати вміння учнів складати алгебраїчні та арифметичні задачі різних видів та правильно оформлювати записи в зошиті, працювати над вивченням таблиці ділення на чотири, назвами компонентів та результатів дії ділення; виокремлювати необхідну інформацію, розпізнавати ключові слова; аналізувати текст, зміст завдань; оцінювати, робити перевірку, взаємоперевірку; розвивати пізнавальні процеси – пам’ять, мислення, уяву та увагу; створити умови для розвитку математичних здібностей, формування логічного і абстрактного мислення учнів;формувати основу навчально-пізнавальної діяльності – цілеспрямованість, наполегливість, вміння сконцентровувати увагу на найскладнішому. Формувати почуття гордості за себе, як громадянина країни.
Перегляд файлу

Математика

2 клас

     Тема. Нумерація трицифрових чисел. Таблиця ділення на 4. Додавання трицифрових чисел без переходу через розряд. Ламана. Ланки та вершини ламаної.

      Мета:   формувати математичну компетентність учнів, удосконалювати вміння учнів складати алгебраїчні та арифметичні задачі різних видів та правильно оформлювати записи в зошиті, працювати над вивченням таблиці ділення на чотири, назвами компонентів та результатів  дії ділення;   виокремлювати необхідну інформацію, розпізнавати ключові слова; аналізувати  текст,  зміст завдань; оцінювати, робити перевірку, взаємоперевірку; розвивати пізнавальні процеси – пам’ять, мислення, уяву та увагу; створити умови для розвитку математичних здібностей, формування логічного і абстрактного мислення учнів;формувати основу навчально-пізнавальної діяльності – цілеспрямованість, наполегливість,  вміння сконцентровувати увагу на найскладнішому. Формувати почуття гордості за себе, як громадянина країни.

     Цілі

    Учні знатимуть: елементи та складові задачі; геометричні фігури; алгоритм додавання без переходу через розряд

   Учні вмітимуть: оперувати натуральними числами; знаходити значення математичних виразів; обчислювати суму (додавати), різницю (віднімати), добуток (множити), частку (ділити) зручним для себе способом у межах 1000, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють); планувати розв’язок задачі на знаходження суми та остачі; складати задачі (прості, алгебраїчного характеру); використовувати алгоритм додавання без переходу через розряд; будувати ламані за допомогою лінійки;  співати пісні про друзів; виконувати завдання рухливих хвилинок, релаксацій.

     Тип уроку: комбінований (за Ю. Конаржевським) з використанням технoлoгії   розвитку критичного  мислення .

    Метoди, прийоми та форми роботи: прийом «Взаємні запитання», завдання на критичний аналіз факту , прийом «Інсерт», парна,  індивідуальна, колективна, фронтальна форми навчання.

    Обладнання: Гавриш І.В., Доценко С. О. ,,Математика: Зошит на друкованій основі.» 2 клас. Частина 6; таблиці, ІКТ.

                                          

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Доброго дня, яскравого світла,

Побільше емоцій, усмішок, привітів.

Удачі побільше, побільше тепла,

Доброго, щедрого, гарного дня.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Робота з таблицею чисел. Завдання №1.

- Що значить нумерація трицифрових чисел?

- Що позначає кожна цифра у трицифровому числі?

- Кожна цифра має місце в записі числа. Пригадаємо, що таке розряд.

(Це позиція(місце) цифри в записі числа)

- Обведіть в таблиці числа, у яких кількість сотень дорівнює кількості десятків. Назвіть їх. (110, 220, 330, 440, 550, 660, 770, 880, 990, 1000).  

 Випишіть з таблиці п'ять чисел, у яких сума цифр дорівнює найбільшому одноцифровому числу. Розташуйте їх у порядку спадання. Обведіть най­більше число. Пригадайте, що означає розташувати числа в порядку спадання і в парах виконайте це завдання. Яка пара справиться першою – піднімає руки.

- Які числа записали?

(900, 810, 720, 630, 540, 360, 270, 180).

 2.Правило Мудрої Сови. Завдання № 3. Прийом «Взаємні запитання». Робота в парі.

- Складіть запитання до правила, задайте запитання один одному.

3. Завдання №4, завдання на критичний аналіз факту.

– Що знаходимо у виразах?

- Якою дією можна замінити суму однакових доданків (множення).

 - Серед поданих виразів знайдіть ті, які можна замінити дією множення. Доведіть.

5+ 5+5+4     2+2+2+2    9+9+9-9

4.Завдання 5

 - Яка обернена дія  до множення? (ділення)

- Пригадаємо, свої знання таблиці ділення на 4. А тепер самостійно  заповніть порожні клітинки першого і другого стовпчика таблиці ділення. (Перевірка ІКТ)

Фізкультхвилинка «Друзі»

- Ми працювали разом, в парі, відповідали і допомагали один одному. А чому? Бо ми всі друзі.

ІІІ. Повідомлення  теми та очікуваних навчальних результатів.

- Повернемося до трицифрових чисел. В нашій гімназії навчаються успішні учні. В початкових класах – 401 учень, в старших – 502.  Як обчислити, скільки всього учнів навчається в гімназії ?                                       

 - Сьогодні   на уроці  ми   будемо   вчитися додавати   трицифрові        числа. Прочитайте тему уроку. Підкресліть нове у  темі, сформулюйте завдання до уроку.                                                                                                            (Завдання до уроку вивішують на дошці).

 Фізкультхвилинка для очей

  IV. Етап засвоєння нових знань.

1. Робота над алгоритмом  додавання трицифрових чисел.

Завдання № 7. Хвилинка Знайка. Прийом «Інсерт».

Послухаємо, алгоритм додавання трицифрових чисел від Знайки.

Перечитайте ще раз алгоритм додавання трицифрових чисел. Поставте позначки «v» якщо те, що ви читаєте, відповідає тому, що ви знаєте;  «-» якщо те, що ви читаєте, суперечить тому, що ви вже знали, або думали, що знали; «+» якщо те, що ви читаєте, є для вас новим; «?» якщо те, що ви читаєте, незрозуміло, або ви хотіли б одержати докладніші відомості з даного питання.

2. Завдання №8.

- Використаємо наші знання практично, розв`яжемо приклади.

V. Етап закріплення нових знань.

1. Робота над задачами.  Завдання №9.                         

- Ми працювали з таблицею чисел, вчили таблицю ділення на 4, додавали

трицифрові числа

Але найцікавіше в математиці, це розв’язування задач.

а) Завдання Кнопочки. Розв’язування задач.

- Нагадайте, чим різняться задачі арифметична і алгебраїчна?

- Дітки, Кнопочка запропонувала попрацювати над задачами. Ми поділимось на команди. Дівчатка, «Розумнички», складають арифметичну задачу на знаходження невідомо­го зменшуваного.

 Хлопчики,  «Мудрики»,  алгебраїчну задачу на знаходження остачі.

 (Розв'язуємо їх усно.)

2. Розв’язування задачі  в робочому зошиті. (Колективний аналіз задачі. Запис на дошці і в зошитах). Визначення виду задачі. Розв’язування задачі.

Релаксація

2. Робота з геометричним. 

а) . Складання інтелект кари.(Робота у групі).

- Використовуючи здобуті знання на уроці математики, ми розвиваємо пам'ять, мислення, увагу?

- А що таке математика?

(Наука про числа і геометричні фігури.)

Геометрія – наука про властивості геометричних фігур.

Найпростішими геометричними фігурами є точка, пряма, промінь, відрізок, ламана.

Пригадаємо усе, що знаємо про ламану, склавши карту знань.(Робота у групі).

б) Завдання №10.

- Використаємо набуті знання практично. Приготуйте прилади для роботи

3. Самостійна робота. Великі перегони. (Самоперевірка. Перевіряємо відповіді з дошки)

VI. Підсумок уроку

Теоретичний  підсумок.

 -  Ось і добіг кінця наш урок. Щоб він приніс нам користь, треба обов’язково згадати, що ми робили на уроці.

 -  Хто пам’ятає, що ми вивчали на уроці, над чим працювали?

 -  Чи справились  з поставленими на початку уроку завданнями?

 -  Яке завдання  викликало труднощі на уроці?

  -  А кому вдалося поглибити, покращити, свої знання? З чого?

2) Емоційний   підсумок.  

 - Розв’язувати складені задачі, додавати та віднімати трицифрові числа, працювати з таблицями множення і ділення, вміло будувати ламану, приймати участь на сторінці чемпіонів – це ми робимо на уроці математики залюбки. Які риси допомагали вам успішно працювати на уроці? (Наполегливість, увага, зосередженість, взаємодопомога).

- Саме ці риси характеру допоможуть вам гарно оволодівати знаннями у школі і стати гідними громадянами своєї країни. Я пишаюсь  вашими успіхами і хочу  подякувати за роботу на уроці. Давайте поаплодуємо собі і один одному, і  заспіваємо пісню.

Пісня «Крок до мети»

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку