Урок математики Дата 03.01.2020р.
Тема. Переставний закон дії додавання.
ОР: відтворює послідовність чисел у межах сотні; читає і записує числа, розуміє сутність арифметичних дій додавання і віднімання; прогнозує результат додавання та віднімання; володіє навичками додавання і віднімання одноцифрових чисел у межах 10; використовує у мовленні назви компонентів та результатів арифметичних дій додавання і віднімання; знаходить число, яке на кілька одиниць більше (менше) за дане; розуміє сутність різницевого порівняння чисел; знаходить, на скільки одне число більше або менше за інше; користується в обчисленнях переставним законом додавання; розв’язує прості сюжетні задачі, які є моделями реальних ситуацій; створює допоміжну модель задачі різними способами.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Обнімашки
Сьогодні наш урок буде незвичним!Бо ми з вами не просто будемо навчатися,а ще й тренуватися! І станемо справжніми математичними спортсменами. Але перш ніж запалити Олімпійський вогонь ,там треба пройти деякі завдання!Тож вперед!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Опитування
- Число, яке дістають при додаванні, називають…( сумою).
- Назвіть найбільше одноцифрове число. ( 9)
- Назвіть найбільше двоцифрове число.( 99)
- Яке число порушило закономірність 2, 4, 5, 6, 8, 10, 12? ( 5)
- Чи правильно я виконала додавання ?
- 5+2=7 2+5=8 (Ні)
3. Усна лічба.
1) Гра «Волейбол»».
(Учитель називає приклад , кидаючи м’яч,а учень ,до якого потрапив м’яч повинен швидко відповісти)
2) Молодці!Ми пройшли перше змагання!А зараз на нас чекає незвична математична естафета!Треба обчислити вирази.
На старт,увага,руш!
4. Гра «Баскетбол»
5. У баскетбольне кільце , на якому написана цифра 9 треба «закинути» , приклади,які дорівнюють 9.
3. Хвилинка каліграфії.
- Яке число «зайве»?
10 20 70 12 40 50
- Знайдіть суму цифр у «зайвому» числі.
- Яке сьогодні число? 3
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Перш ніж дістатися до фінішу, нам треба пройти велику дистанцію, на якій ми повинні познайомитися з переставним законом додавання, роз’язувати задачі. Отож, вперед!
ІV. Розвиток математичних знань.
1. Порівняйте вирази
Робота з підручником №1, с. 77. Колективна робота.
Правило
2. Ось,нарешті ми дійшли з вами до футболу.
Кожен розв’язаний приклад - це буде ваш м’яч, яким ви зможете поцілити у ворота! Успіхів у грі!
№6, с. 77 (усно)
Картка (приклади на м’ячах)
Молодці! Ми на крок стали ближчі до фінішу!
8)Офтальмологічна пауза.
Але всі спортсмени дуже піклуються про своє здоров’я!
І то ж ми часу не гаймо
Вправу для очей розпочинаймо!
Закриваємо очі і уявляємо ,як ми,крок за кроком наближаємося до перемоги!Наші оченята роблять оберт вліво ,оберт вправо і відкриваються!
2. Розв’язування задач
Самостійно №4, с. 77
Перевірка
Боксер з Шепетівки максим дудар в 9 раунді отримав перемогу над суперником з Херсону.
Колективно додаткове запитання На скільки…?
Наступне змагання шашки.
На дошці записані приклади, обчисліть їх, застосовуючи переставний закон додавання.
Перемога наша вже близько, але ,щоб швидше до неї дібратися нам треба спуститися схилами гір на лижах!
І для цього ми виконаємо графічний диктант!
1 вправо, 4 вниз,1 вправо, 2 вгору, 2 вправо,2 вниз, 1 вправо,4 вгору, 1 вправо, 6 вниз,2 вліво, 4 вниз,1 вправо,4 вниз,2 вправо,1 вниз,8 вліво,1 вгору,2 вправо,4 вгору,1 вправо,4 вгору,2 вліво,6 вгору.
Браво!У нас вийшов справжній спортсмен – олімпієць!Який разом з нами отримав перемогу у змаганнях!
VI. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Що навчилися сьогодні на уроці?
-Що було найважчим? Що було найлегше?
Від перестановки доданків сума не змінюється.