НУШ-2022.5 клас УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Кач

Про матеріал
5 клас УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) на 1 семестр пілотниці КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 47 Маріупольської міської ради Донецької області» Ігнатової Марини Олександрівни. Творчо укомплектований матеріал програми буде корисним для створення власного планування учителю НУШ
Перегляд файлу
  1. клас

УКРАЇНСЬКА              ЛІТЕРАТУРА

Модельна навчальна програма «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.)

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

пілотниці КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 47 Маріупольської міської ради Донецької області»

Ігнатової Марини Олександрівни

Осенний лист картинки, стоковые фото Осенний лист | Depositphotos

Дата

Тема урокуДетский топиарий из осеннего листа | ПараФраз

Очікувані  результати

Види навчальної діяльності

 

 

1 СЕМЕСТР

ТЕМА 1. Вступ. Малі жанри фольклору та літератури. Народні та літературні казки

 

Роль книги в житті людини. Література як художнє відтворення життя, побуту, звичаїв, духовно-моральних цінностей людини. Значущість читання

10 найкращих сучасних українських дитячих письменників

Уважно слухає інформацію про роль книги, художнього слова в житті людини, значущість читання в сучасному інформаційному світі, важливість вироблення вмінь компетентного читача; розуміє та відтворює зміст почутої інформації; знаходить у почутому повідомленні відповіді на поставлені запитання; аргументовано зіставляє почуте із життєвим досвідом; доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації; читає навчальний матеріал підручника про роль книги, художнього слова в житті людини, значущість читання в інформаційному суспільстві, важливість вироблення вмінь компетентного читача

 

Усний стислий, вибірковий переказ здобутої навчальної інформації.

 Обговорен

ня прослуханих текстів (медіатекстів), проведення дискусій (зокрема онлайн).

 

Прислів’я та приказки – перлини народної мудрості. Художнє відтворення в прислів’ях і приказках життєвого досвіду багатьох поколінь українців, узагальнення суспільних поглядів на духовні цінності, норми моралі та етики. ТЛ: фольклор (народна творчість, прислів’я, приказка. МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до українських народних прислів’їв і приказок (художникиілюстратори – Олександр Міхнушов, Олександр Кошель).

 

Виявляє і відтворює прихований зміст прислів’їв та приказок, розрізняючи невербальні засоби (інтонацію, силу голосу, логічні наголоси, темп, паузи, міміку, жести, пози), використані для передачі прихованого змісту; розрізняє прислів’я та приказки за тематичним спрямуванням та жанровими особливостями; використовує різні способи і засоби візуалізації змісту

 

Виразне читання (зокрема й напам’ять) прислів’їв, приказок, загадок. Укладання тематично

го словничка прислів’їв і приказок (дружба, праця, знання тощо).

Дослідження-порівняння явищ «Прислів’я чи приказка?» «Знайди спільне»

 Гра «Віднови прислів’я»

 

 

Народні загадки. Первісне та сучасне значення народних загадок. Тематика загадок.

Розрізняє жанрові особливості прислів’їв і приказок, різновиди загадок; характеризує порушені в прислів’ях, приказках і загадках проблеми; знаходить у текстах прислів’їв, приказок і загадок теоретико-літературні поняття, пояснює їх сутність; формулює тему та основну думку прислів’їв, приказок, загадок

Гра «Відгадай загадку»

Складання авторських загадок різних видів. Словесне/

графічне малювання відгадок до загадок

 

 

Леонід Глібов. «Бачить – не бачить», «Котилася тарілочка», «Гоп-гоп, діти-молодята!» (одна-дві загадки за вибором учителя). Замальовка життєпису письменника. Акровірші та авторські загадки у творчості

 Л. Глібова, їх загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира. ТЛ: акровірш (повторення). МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до загадок

 Л. Глібова (художниці-ілюстраторки – Ольга Артюшенко, Галина Сокиринська).

Уважно слухає інформацію про малі жанри у фольклорі та літературі; про життєпис Л. Глібова та акровірші й загадки у творчості письменника; вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення; стисло переказує зміст повідомлення про втілення в прислів’ях, приказках і загадках узагальнених суспільних поглядів на норми моралі та етики та коротку інформацію про життя та творчість

Л. Глібова; передає з використання окремих способів і засобів візуалізації враження від почутого повідомлення; виявляє взаємозв’язок змісту малих жанрів фольклору із власними потребами

 

Гра «Відгадай загадку» «Діаграма Венна» Магнітний (мальова

ний) скрайбінг

Гра «Пантоміма»

Леонід Глібов. Портрет пластиковий. 32х40х0,3 см., цена 73 грн - Prom.ua  (ID#890470176)

 

 

Народні та літературні казки

 

Народні казки. Повторення та узагальнення: види народних казок – казки про тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові – їх спільні й відмінні риси

 

Розрізняє ознаки народних і літературних казок, особливості їх побудови, елементи реального та фантастичного в них; читає виразно народні та літературні казки, ознайомлюється з інтерпретаціями казок у різних видах мистецтва

Складання плану народної й літературної казок. Характеристика героїв.

 

 

Українська народна казка «Яйце-райце». Фантастичне та реальне у творі. Символіка казки, відображення у ній світогляду, звичаїв та обрядів, морально-етичних принципів українців. Особливості мови народної казки. ТЛ: народна казка, поняття про фантастичне, творча фантазія, гіпербола. МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до української народної казки «Яйце-райце» (художницяілюстраторка – Катерина Штанко)

Розрізняє ознаки народних і літературних казок, особливості їх побудови, елементи реального та фантастичного в них; читає виразно народні та літературні казки, ознайомлюється з інтерпретаціями казок у різних видах мистецтва, зокрема з екранізаціями та мультиплікаційними версіями народних і літературних казок (за бажанням); висловлює свої міркування про здобутий естетичний досвід; характеризує порушені в народних і літературних казках проблеми

 

Робота з цитатним матеріалом. Прогнозування подій у народних і літературних казках за заголовком, за ілюстрацією, за уривком.

Яйце-райце. Котигорошко. Українські народні казки 1986 р. Рідкість! Лот  №6537643983 - купити в Україні на Crafta.ua

 

 

Літературні казки

 

Літературні казки. Іван Франко. «Фарбований Лис». Замальовка життєпису письменника, його казкарська творчість. Особливості літературної казки, її відмінність від народної. Роль діалогів у розкритті характеру головного героя. Моральноетична проблематика твору. ТЛ: літературна казка

.Інсценізація казки

Картинки по запросу картинки к сказке фарбований лис | Vbh, Planter pots,  Aquarium

 

Стисло переказує зміст народних і літературних казок; унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою вчителя), використовуючи різні засоби (схеми, таблиці, тощо) для відтворення змісту, структурування навчальної інформації

«Шість капелюхів мислення»

 Гра «Здивуй» Гра «Загадкова скринька» Робота в групах «Мудрі сови»

Структурно-логічна схема «Усе про казку»

 

 

Леся Українка. «Лелія». Короткі біографічні відомості про дитинство письменниці. Чарівні перетворення, їх роль у казці. Соціальні мотиви в казці. ТЛ: дійові особи (персонажі), портрет. МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до казки Лесі Українки «Лелія» (художниця-ілюстраторка – Лариса Іванова); Крейн Уолтер «Лілії Мадонни в саду»

Персональный сайт - Приключения осеннего листика

розрізняє ознаки народних і літературних казок, особливості їх побудови, елементи реального та фантастичного в них; читає виразно народні та літературні казки, ознайомлюється з інтерпретаціями казок у різних видах мистецтва,

характеризує порушені в народних і літературних казках проблеми; знаходить у текстах народних і літературних казок теоретико-літературні поняття, пояснює їх сутність;

формулює тему та основну думку народних і літературних казок, рекомендованих для текстуального вивчення;

Робота в групах «Мудрі сови»

Структурно-логічна схема «Усе про казку»

Гра «Темна конячка» «Запитання до тексту» «Коло ідей»

 

Отзыв "Снежинка" АИ-168У — Москвич 2140, 1.5 л., 1987 года на DRIVE2

Валерій Шевчук «Чотири сестри»

Замальовка життєпису письменника.

Тема зміни пір року, її художнє втілення. Значення мотиву сну та змалювання родинних взаємини між сестрами. Осмислення символічного змісту казки-притчі. ТЛ: казка-притча, алегорія. МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до збірки В. Шевчука «Панна квітів. Казки моїх дочок» (художницяілюстраторка – Ольга Рубіна), Ольга Ковтун «Пробудження»; музичне мистецтво – «Чотири пори року» Антоніо Вівальді

 

Пори року. Заняття з рідної природи для дітей 5 року життя із ЗПР |  Конспект. Дошкілля

характеризує емоційний стан персонажів казок, їхню поведінку та вчинки, виявляючи толерантність висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані вивченими казками, своє ставлення до зображених у творі,

обирає для самостійного ознайомлення тексти народних і літературних казок і наводить аргументи щодо свого вибору; ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів; передає текст народних і літературних казок графічно та трансформує графічну інформацію в тестову; створює за мотивами прочитаних казок письмові творчі роботи різних жанрів, власний медійний продукт

 

Гра «Мудрі сови» Мальований скрайбінг

Літературна вікторина «Упізнай героя» «Моделювання ситуації»

 

 

Діагностична робота

 

Урок позакл.читання

 Анатолій Качан Загадки «Квітка Сонця», «Світов@ павутин@»

 

Розрізняє жанрові особливості прислів’їв і приказок, різновиди загадок; характеризує порушені в прислів’ях, приказках і загадках проблеми

Робота в групах «Досліджуємо казку» Інсценізація казки «Творча майстерня»

«Візитівка письменника»

 

 

 

ТЕМА 2. Минуле українського народу: легенди, перекази, літописні оповіді

 

Легенди українців. Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах. Види народних легенд.

Уважно слухає легенди і перекази, художні твори про історичне минуле українського народу; інформацію про літописні оповіді, їх героїчний зміст, літописні мотиви в літературних казках, авторів літературних версій літописних оповідей, про спільне та відмінне в народних казках і легендах, їх ознаки та види

«Кубування»

Робота в групах «Спільний пошук» «Діаграма Венна»

 

 

 

Легенда «Берегиня» (за С. Плачиндою).

Протистояння добра і зла. Символічні образи в легенді. Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва. ТЛ: легенда (поглиблення поняття). МК: образотворче мистецтво – Олег Шупляк «Берегиня»

 

вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого навчального матеріалу;

 

Берегиня (Елена Смолицкая) / Стихи.ру

 

 

Народні перекази як вияв історичної пам’яті українців (за збіркою «Савур-могила. Легенди та перекази Нижньої Наддніпрянщини», упорядник В. Чабаненко).

 

стисло переказує зміст легенд і переказів, художніх творів, що вивчаються текстуально; розрізняє види народних легенд і переказів та їх ознаки в порівнянні з народними казками;

«Спільний пошук»

Гра «Загадкова скринька» «Мікрофон»

Створення малюнкового сюжету

 

 

 

«Старі Кодаки й перші запорожці козари».

Переказ про заснування перших козацьких поселень та козацьку старшину. Мотив національної пам’яті про запорожців – оборонців рідної землі. ТЛ: народний переказ. МК: архітектура – історикокультурний комплекс «Запорозька Січ» Національного заповідника «Хортиця» (головний архітектор – В. Г. Стефанчук); образотворче мистецтво – Микола Пимоненко «У похід»

 

формулює запитання, щоб уточнити розуміння змісту художніх творів про історичне минуле українського народу, почутого повідомлення про них

Козаки-характерники: ведичний і фольклорний аспекти - ВСВІТІ

Робота в парах «Образ-цитата»

Гра «Упізнай героя»

 

 

 

Літописні оповіді. «Повість минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» (у переказі В. Близнеця). «Повість минулих літ» – перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання

аргументує власну оцінку прочитаних творів, наводячи доречні цитати; представляє текстову інформацію з прочитаних творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації їх змісту створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт (мультфільм, відеоролик, тощо) і письмові творчі роботи різних жанрів;

Вправи з ключами

«Літератур

ний аукціон»

Виразне читання легенд, переказів, літописних оповідей, художніх творів про історичне минуле українського народу (уголос ланцюжком, в особах).

 

 

Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми-казки за народними мотивами «Микита Кожум’яка». Уславлення юного героя. Особливості мови твору. ТЛ: драматичний твір, драма-казка, віршована мова. МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до драми-казки «Микита Кожум'яка»

ᐈ Кирило Кожум'яка — українська казка | Читати на Дерево Казок

 

представляє текстову інформацію з прочитаних творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації їх змісту створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт (мультфільм, відеоролик, тощо) і письмові творчі роботи різних жанрів; збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності із прочитаних творів.

Переказ (близько до тексту, стисло, вибірково, від імені одного з персонажів тощо).

 

 

 

 

Сергій Плачинда. «Богатирська застава». Стисла розповідь про письменника. Історична основа твору «Богатирська застава». Образ Будимира – патріота рідної землі. Особливості мови історичного оповідання. ТЛ: тема художнього твору, історичне оповідання (поглиблення поняття). МК: образотворче мистецтво – ілюстрації до збірки С. Плачинди «Київські фрески» (художникілюстратор –

 О. Мезенцев).

 

представляє текстову інформацію з прочитаних творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації їх змісту створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт (мультфільм, відеоролик, тощо) і письмові творчі роботи різних жанрів; збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності із прочитаних творів.

Вправи з ключами

«Літературний аукціон»

Виразне читання легенд,

 

 

Діагностична робота

 

Текстуально вивчені та самостійно прочитані художні твори. Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі навчального матеріалу. ТЛ: повторення вивчених у І семестрі теоретико-літературних понять.

 

аргументує власну оцінку прочитаних творів, наводячи доречні цитати; представляє текстову інформацію з прочитаних творів, використовуючи різні способи і засоби візуалізації їх змісту створює за мотивами прочитаного власний медійний продукт (мультфільм, відеоролик, тощо) і письмові творчі роботи різних жанрів;

Інсценізація казки. Міні-проєкт «Створи свою казку»

Творчий експери

мент «Припущення»

Проєктні роботи «Легенди рідного краю (міста, села)», «Видатні українці» (за вибором).

 

 

 

Легенди рідного краю

Позакласне читання Королів-Старий «Хуха-Моховинка»

 

збагачує власне мовлення окремими засобами художньої виразності із прочитаних творів.

 

Проєктні роботи «Легенди рідного краю (міста, села)», «Видатні українці» (за вибором).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гринь Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
14214
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку