Метою даного уроку є формування в учнів уявлення про лід та його властивості; розвивати інтерес до зимових явищ неживої природи, спостережливість; уточнити і розширити уявлення дітей про сніг і лід, допомогти дітям зрозуміти зміни їх властивостей; викликати радість від відкриттів, отриманих в ході дослідів.
Дослідження дослід
1 2 3 4 5 6 7 8
с н і ж и н к а
Конспект уроку. Я досліджую світ 1 клас (відкритий урок)
Тема: Сторінка дослідника. Що собою уявляє лід? Практична робота.
Мета: формувати в учнів уявлення про лід та його властивості; розвивати інтерес до зимових явищ неживої природи, спостережливість; розвивати інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності; уточнити і розширити уявлення дітей про сніг і лід, допомогти дітям зрозуміти зміни їх властивостей; викликати радість від відкриттів, отриманих в ході дослідів; вчити дітей аналізувати, робити висновки, грамотно формулювати свої відповіді; виховувати бажання пізнавати та любити природу; коригувати вимову поставлених звуків; вивчити правила поведінки на льоду під час катання на ковзанах, санках.
Обладнання: проектор, ноутбук, екран, шматки льоду; казковий герой, мультимедійна презентація, анаграма, матеріали для дослідів, ілюстрації «Діти на льоду», стаканчики з водою, лід, сіль, чайні ложки, паперові сніжинки з завданнями; 3 види соку,формочки для льоду.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1. Ранкова зустріч.
Треба разом привітатись:
- Добрий день, добрий день!
Дружно й весело сказати:
- Добрий день, добрий день!
Сюди-туди повернутись.
- Добрий день, добрий день!
Один-одному всхміхнутись.
- Добрий день, добрий день!
Можна трішки пострибати.
- Добрий день, добрий день!
І в долоні поплескати.
- Добрий день, добрий день!
В коло дружно всі сідаймо
І заняття починаймо..
- Але спочатку на сніжинках намалюйте свій настрій з яким ви прийшли на урок.
- Хто сьогодні черговий у класі?
2. Щоденні новини
Вправа « Погода»
- Сідайте.
Бесіда «Хто такий дослідник» (Плакат «Дослідження»)
Дидактична гра «Органи чуття»
Вправа «На дотик»(Сніжинка 1)
3. Групове заняття.
Отже, діти, пора року – холодна зима.
А хто володарює взимку, ми дізнаємось, коли складемо малюнок з пазлів.
( Діти разом складають малюнок Снігової Королеви).
А маленькі сніжинки втекли від Снігової Королеви і принесли з собою завдання. Отже, виконаємо ці завдання?
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Яка зараз пора року?
- Що відбувається взимку з водою?
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- Загадка: Під вікном моїм калюжа
Уночі замерзла дуже,
Узялася склом твердим,
Добре ковзатись на нім.
(Лід) (Сніжинка 2)
- На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся про те, як утворюється лід, та при якій температурі замерзає вода, дізнаєтесь про властивості льоду.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь з елементами бесіди про властивості льоду
- Сьогодні коли я йшла до школи мені зустрілася…
- А для того, щоб дізнатися хто, вам потрібно розгадати слово:
н і н и с к ж а (сніжинка)
2 3 6 5 1 7 4 8
Сніжинка 3
- Так, саме сніжинка зустрілась сьогодні мені на шляху, і вона дуже просилася, щоб я взяла її з собою до вас. Вона хоче розповісти про чарівний світ де все із снігу й льоду, про світ де усім править Снігова Королева. Ось послухайте розповідь:
З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка. Хлопчик думав: ось впаде під ноги і її затопчуть.
Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати. Хлопчик простяг долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на теплу, добру руку хлопчика й розтанула. Хлопчик із жалем поглянув на руку. На долоні блищить капелька, мов сльозинка.
- Які ж властивості льоду?
Завдання (сніжинка 4): Чи плаває лід?
Дослід: Покладемо шматочок льоду в банку з водою і подивимося плаває він.
-Що ми можемо сказати?
Діти: Лід плаває у воді.
Завдання (сніжинка 4): Як розтопити лід?
Дослід. Дістанемо лід з банки покладемо його на блюдце.
-Помацайте лід руками. Який лід на дотик?
Діти: твердий, слизький, холодний і т. д.
-Як же нам розтопити лід? А давайте, його посиплемо сіллю.
(Діти беруть сіль ложкою і посипають лід)
-Що ми бачимо? Давайте помацаємо лід, який він став?
Діти: колючий, шорсткий, став танути.
Дослід: Сіль проти морозу.
Підготуйте:
Поміркуйте:
Який шматочок льоду почне танути швидше?
Висновок:
Кубик льоду посипанний сіллю почне танути набагато швидше. Якщо пильно придивитися можна побачити, що сіль «проїла» у ньому отвори. Крапніть на лід фарбу й подивіться як вона проникатиме в усі «ходи».
Дослід: Як зробити кольоровий лід?(ст.7 підручника)
Висновок:
- Діти, лід – це вода у твердому стані. Він безбарвний, прозорий, крихкий. При замерзанні вода розширюється, перетворюється на лід. Лід легший за воду, тому не тоне. Температура води, при якій вода перетворюється на лід, становить 0º.
4. Фізкультхвилинка
V. Закріплення нового матеріалу
Відгадайте загадку.
1.А) Загадка: З нетерпінням зиму ждуть,
Лід малюють – іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони.
Мають назву... ковзани.
Сніжинка 5.
- Чи доводилося вам взимку кататися на ковзанах?
- Де це відбувалося?
- Де ще вам доводилося бачити лід, крім водойм?
- Так які ж властивості має лід?
- Як ви гадаєте, чи вся вода замерзає у водоймах взимку?
- У тому, що лід плаває на воді, ніхто не має сумніву. Кожен це бачив на ставку й на річці.
Чому лід не тоне? Бо він легший за воду. Якби лід був важчий за воду – то потонув. Тоді, навіть у глибоких водоймах, вона промерзла б узимку до дна. Усі тварина, які у них мешкають, загинули б. Під льодом навіть у сильні морози є вода.
А тепер зробимо кольоровій лід. У формочки для льоду з холодильника наллємо будь-який сік і поставимо у морозильну камеру на 2-3 години. І кольоровий лід готовий.
2. Робота за малюнками «Поведінка дітей на льоду» (Сніжинка 6.)
VI. Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда
- Яку тему ми вивчили на уроці?
- Як утворюється лід?
- Які властивості має лід?
- Чи існує життя у водоймах взимку?
Сніжинка 7.
Діти разом з вчителем створюють інтелект-карту.