НУШ: Ранкове коло. Ранкова зустріч «Що ми знаємо про слово «Мир»» (вітання, ігри, щоденні новини, мозковий штурм, проблемні ситуації та інше).
Ранкова зустріяч «Що ми знаємо про слово «Мир»?»
Мета: створити у класі хороший позитивний настрій, спокійну дружелюбну атмосферу, формувати в учнів відчуття приналежності до України – мирної нації, усвідомлення себе українцем, ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Виховувати товаристкість, взаєморозуміння, терпимість, прагнення до миру. Вшановувати пам'ять воїна-захисника, зокрема, тих, хто загинув у Великій Вітчизняній війні.
. Діти, сьогодні ми будемо обговорювати одну з найважливіших тем – тему миру і дружби. Перш ніж розпочати розмову, я попрошу кожного з вас доповнити незавершені речення. В кінці нашої зустрічі ми порівняємо, чи змінилася ваша думка на тему миру і дружби. Цілком ймовірно, що ви відкриєте для себе щось нове, поглянете на свої відносини з друзями з іншого боку, відкриєте в цих відносинах щось нове…
Чому люди святкують День Миру?
Для більшості людей планети Земля мир – це повсякденна реальність. На наших вулицях безпечно, ви ходите до школи. Там, де уклад суспільства міцний, безцінний дар миру може ніхто особливо й не помічати. Та чи всі діти на Землі живуть добре і щасливо? Для багатьох людей у сучасному світі спокійне життя — це лише казкова мрія, багато дітей страждають, вони не мають сім'ї, але мають багато горя. Для них, насамперед, і існує день Миру.
В 1982 році, в своїй резолюції Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день миру (International Day of Peace) як день глобального припинення вогню і відмови від насильства. С тих пір свято, яке відзначається 21 вересня, залучило мільйони людей, охопивши багато країн та регіонів. Цей день закликає людей не тільки замислитися про мир, а й зробити щось заради нього.
Давайте разом подумаємо, чим ми можемо допомогти цим дітям. Яким би ви хотіли бачити світ, і що можна зробити, щоб світ став кращим?
З чого почати?
З чого взагалі все починається?
Наприклад, у кожного з нас є руки. Що ми можемо зробити цими руками?
(писати, навчатися у школі, допомагати вдома, грати на музичних інструментах, їсти, малювати, тощо)
4. Тренінг «Моя думка»
З протилежних сторін класу висять два плакати:
«Дружба у класі не потрібна."
«Дружба у класі потрібна.»
(Учням пропонується визначити свою позицію і стати біля того плакату, який відповідає їхній точці зору з цього питання.)
5. Мозковий штурм "Вислови свою думку"
«Дружба – це...". (Учасникам зустрічі пропонується відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Вчитель резюмує і дає визначення поняттю "дружба", навіщо потрібна дружба людям?)
ДРУЖБА - є одним із видів особистих відносин, індивідуально - вибіркова, вільна і заснована на взаємній симпатії.
Друзі допомагають один одному самовіддано, "не у службу, а у дружбу".
Дружба - відносини, які тримаються на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі.
6. Крісло автора.
Питання для міркування:
1. З якими труднощами ви зіткнулися під час виконання цієї вправи?
2. Ви могли б впоратися без допомоги та підтримки?
3. Чи ви хочете допомогти світу?