План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів
Тиждень №1 «Я – школяр»
Урок №2
Час: 30хв.
Дата:
Щільність уроку: 64,3%
Інвентар: 1 м’яч
Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (навчальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна галузі
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку». Первинний інструктаж.
1. Поняття про життєво важливі способи пересування людини. Значення ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурні хвилинки. Значення рухливих ігор для підвищення рухової активності школяра та оволодіння життєво необхідними рухливими вміннями та навичками. Ознайомлення із зимовими та літніми видами спорту, досягненнями відомих українських спортсменів. 2.Організовуючі вправи: стійки: основна стійка. 3.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок. 4.Рухливі ігри «Давайте познайомимося», «Знайомство з сусідами».
Завдання: ОЗНАЙОМИТИ: бесіда: «Поняття про життєво важливі способи пересування людини. Значення ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурні хвилинки. Значення рухливих ігор для підвищення рухової активності школяра та оволодіння життєво необхідними рухливими вміннями та навичками. Ознайомлення із зимовими та літніми видами спорту, досягненнями відомих українських спортсменів»; ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; організовуючі вправи: стійки: основна стійка ; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; РОЗУЧИТИ: рухливу гру «Знайомство з сусідами»; ПОВТОРИТИ: рухливу гру «Давайте познайомимося»; ВДОСКОНАЛЮВАТИ: організовуючі вправи: шикування; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: почуття поваги до інших осіб; бажання підтримувати та приймати інших; бажання бути здоровим: вміння обирати ті предмети та вправи, які корисні для здоров’я; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Учитель: Треба разом привітатись! Учні: Добрий день! Учитель: Дружно, голосно сказати… Учні: Добрий день! Учитель: Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям посміхніться! Учні: Добрий день! Учитель: І зі мною привітайтесь! Учні: Добрий день! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло промовляють привітання інтеграція: мовно-літературна галузь |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Інструктажі, основи знань з фізичної культури: 4.1.Первинний інструктаж. 4.2.Основи знань з фізичної культури: Поняття про життєво важливі способи пересування людини. Значення ранкової гігієнічної гімнастики, фізкультурні хвилинки. Значення рухливих ігор для підвищення рухової активності школяра та оволодіння життєво необхідними рухливими вміннями та навичками. Ознайомлення із зимовими та літніми видами спорту, досягненнями відомих українських спортсменів. |
2хв |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
5.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 5.1.Тема тижня: «Я – школяр». 5.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
6.Очікувані результати: 6.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 6.2.Рефлексія: – Хто Ви? – Хто Ваші однокласники? 6.3.Гра-пантоміма «Відгадай вид спорту, який мені подобається». Завдання: представити довільним способом вид спорту, який подобається учню. |
2хв+1хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
7.Руховий «математичний» диктант «Дорога до казкової школи»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування): - шикування в шеренгу: вправа «Лінійка»; - основна стійка; - команди (1 крок прямо, 3 кроки праворуч, 2 кроки назад, 3 кроки ліворуч, повернутися кругом, 1 крок праворуч, 2 кроки назад, повернутися кругом. Вузенька стежечка. Візьміть правою рукою за пояс сусіда, пройдіть 3 кроки вперед, 2 кроки ліворуч, 4 кроки праворуч); - розподіл (І номер – «зайчик», ІІ номер – «білочка»); - перешикування («зайчики»: 2 стрибки вперед, «білочки»: 1 крок назад). |
3хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
1.Розминка: |
5хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; |
4хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Інтерактивні ігри «Давайте познайомимося», «Знайомство з сусідами»: |
8хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- правила ігор: «Давайте познайомимося» (дивись урок №1); «Знайомство з сусідами»: учитель називає своє ім’я, дає м’ячик в руки будь-якому учневі; учень повинен передати м’ячика сусіду, який стоїть зліва та назвати ім’я учителя та своє ім’я; наступний учень називає ім’я учителя, ім’я того сусіда, який передав йому м’яча та своє ім’я; гра продовжується доти, доки всі учні не назвуть «ланцюжок» імен; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри |
- ігри; |
6хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Я дізнався про… . |
|
|
– Рухова активність - це… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м |
Використана література: Загадка про скакалку yrokiu.ru/zagadki/3269-zagadka-pro-skakalku Загадка про обруч zagadki1.ru/ua/zagadky-pro/zagadky-pro-obruch.htm Загадка про м’яч zagadki1.ru/ua/zagadky-pro/zagadky-pro-myach.htm Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.