План-конспект уроку фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №6 «Я і моя Батьківщина»
Урок №18
Час: 30хв. Щільність уроку: 74%
Інвентар: 2 гумових м’яча: жовтий, синій Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок (тренувальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язберігаюча
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язберігаюча, громадянська та історична, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, розмикання та змикання. 2.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці. 3.Рухливі ігри.
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; ВДОСКОНАЛЮВАТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; раніше вивчені рухливі ігри; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль в команді та погоджуватися із рішеннями команди; підтримувати та приймати інших; долучатися до підтримки шкільних традицій; мати загальні відомості про Україну; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час естафет та рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; уміти програвати; програючи, тиснути руку супротивникові та дякувати за гру; бажання бути здоровим: грати в рухливі ігри; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, девіз уроку: 2.1.Шикування. 2.2.Девіз уроку: Літака спитав Лелека: – Ти куди летиш? – Далеко: В Україну, рідний край! – То, будь-ласка, помахай Над моїм малим гніздом Хоч однесеньким крилом! (Ігор Січовик) |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють девіз уроку, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Я і моя Батьківщина». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Що таке Україна? – Хто такі захисники? – Які риси характеру вони повинні мати? Україна – це наша велика Батьківщина, країна, у якій ми живемо. Захисник той, хто захищає, оберігає. Сміливість, мужність, сила, витривалість – риси характеру захисників. День захисника України ми відзначаємо 14 жовтня у день святої Покрови Богородиці водночас із Днем українського козацтва. Це державне свято і його відзначають усі громадяни України. 5.3.Гра «Так чи ні»: Завдання: учитель пропонує дітям плеснути у долоні тоді, коли вони почують державні символи України та українські народні символи: герб, дощ, сніг, калина, сояшник, сонце, гімн, капелюх, конституція, волошка, колосок, літо, прапор, мак, рушник, стілець, вінок, соловейко. |
1хв+3хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, громадянська та історична галузі
|
||
6.Руховий «математичний» диктант «Солдати-захисники»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі): - шикування в шеренгу: вправа «Від найвищого до найнижчого»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди (стрибком праворуч, стрибком ліворуч, 2 кроки прямо, 3 кроки ліворуч, стрибком ліворуч, стрибком праворуч, 1 крок назад, 4 кроки праворуч, повернутися кругом, 2 кроки праворуч, 1 крок вперед, повернутися кругом, стрибком праворуч, стрибком ліворуч, 2 кроки вперед, 3 кроки ліворуч, 1 крок праворуч); - перешикування («солдати»: 1 крок назад, «захисники»: 2 кроки вперед); - розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі. |
4хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
||
1.Розминка: |
6хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; |
5хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Рухливі ігри: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: громадянська та історична галузі |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила гри: – Наш прапор – Державний символ України, який шанують українці – синьо-жовтий: синій колір символізує небо, а жовтий – пшеничне колосся. Сьогодні команда «солдатів» гратиметься жовтим м’ячем, а команда «захисників» – синім. 1.Гра «Швидко стати у колону»: Усі гравці шикуються в одну колону (між гравцями стандартний інтервал). За одним сигналом свистка учні розбігаються по спортивному майданчику. За двома сигналами свистка учні мають повернутися на свої місця. Колона «солдатів» розташовується з правого флангу (жовтий м’яч), колона «захисників» – з лівого (синій м’яч). Між колонами – інтервал 1-3 м. Перемагає команда, яка вишикувалася швидше. 2.Гра «Швидко стати у шеренгу»: Усі гравці шикуються в одну шеренгу (між гравцями стандартний інтервал). За одним сигналом свистка учні розбігаються по спортивному майданчику. За двома сигналами свистка учні мають повернутися на свої місця. Шеренга «солдатів» розташовується з правого флангу (жовтий м’яч), колона «захисників» – з лівого (синій м’яч). Між шеренгами – інтервал 1-3 м. Перемагає команда, яка вишикувалася швидше. 3.Гра «Швидко стати у коло»: Усі гравці шикуються в одне коло (між гравцями стандартний інтервал). За одним сигналом свистка учні розбігаються по спортивному майданчику. За двома сигналами свистка учні мають повернутися на свої місця. Коло «солдатів» розташовується з правого флангу (жовтий м’яч), коло «захисників» – з лівого (синій м’яч). Між колами – інтервал 1-3 м. Перемагає команда, яка вишикувалася швидше; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри
|
||
- гра: |
4хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок, метод «Створення ситуації успіху»: - навчилися дотримуватися правил, бо так бавитися безпечно; - ми побачили, що кожен із нас може вигравати (і це приємно), а може і програвати (це трохи сумно); - людина вважається сильною не тоді, коли вміє вигравати, а тоді коли з честю вміє програвати; - привітання переможців: поплескати для них в долоні, потиснути один одному руки і подякувати за гру тим, хто зазнав поразки та поплескати в долоні і їм. |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Для мене новим було… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
||
1.Загадки про Герб, Гімн, Прапор, Конституцію - Читання - Готуємо ... teacher.at.ua › Статті › Готуємо уроки разом з дитиною! ›
2.Загадки про квіти - doshkolenok.kiev.ua doshkolenok.kiev.ua › Загадки
3.Маленьким українцям про державні символи та ... lib.pedpresa.ua/8678-malenkym-ukrayintsyam-pro-derzhavni-symvoly-ta-oberegy.htm
4.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали // авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017 р.
5.Ура! Фізкульт-гра! klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/7522/522732/blog_/files/ura_fizkult_gra_.pdf