План-конспект
проведення заняття гуртка «Пішохідний туризм»
Тема заняття: Фізична підготовка. Топографічна підготовка.
Мета заняття:
1. Розвиток координації рухів та загальної фізичної підготовки вправами з гімнастичною палицею, при подоланні гімнастичної смуги перешкод, у рухливих іграх та естафетах
2. Розвиток силових якостей вправами з набивними м'ячами.
3. Розвиток топографічної пам'яті.
4. Виховання морально-вольових якостей, організованості , дисциплінованості, почуття колективізму в рухливих іграх.
Тип заняття: комбіноване
Місце проведення: спортивна зала
Обладнання, інвентар, наочність: гімнастичні мати, бруси, кінь, лави, колода, стінки, місток, навесні перекладини, набивні м'ячі, гімнастичні палиці, контрольна карта, топографічні карти, секундомір, олівці.
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
Підготовча частина (13-18 хв.) |
||
1. Шикування, повідомлення теми та завдання заняття. 2. Різновиди ходьби: звичайна, прискорена, спортивна. 3. Різновиди бігу: звичайний, з пересуванням лівим (правим) боком, зі зміною напрямку. 4. 3агальнорозвивальні вправи із гімнастичними палицями. |
до 1 хв.
1-2 хв.
3-5 хв.
8-10 хв. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд. Дихання рівномірне.
Пересування в колону по 1.
Фронтально або в парах
|
Основна частина (54-64 хв.) |
||
|
6-8 хв. |
Вправи виконуються в парах або трійках. Слідкувати за правильністю та безпечністю виконання вправ.
|
2. Керівник показує контрольну карту з 10-12 контрольними пунктами (КП) і пропонує гуртківцям почергово запам'ятати за 20 с. місцезнаходження КП, а потім, після виконання фізичних вправ, нанести їх на свою карту за час, що не перевищує 2 хвилини (додаток 3). |
2 хв. |
Контрольна карта з КП показується на перших станціях колового тренування, кожному не більш як 15 с.
|
3. Колове тренування (кожна група виконує завдання по черзі на станціях). Приблизні вправи для розвитку загальної фізичної підготовки. |
18-20 хв.
|
Формуються групи з приблизно однаковим рівнем фізичної підготовки або за вибором вихованців. Пояснення завдань. |
Станція № 1. Човниковий біг із закиданням гомілки назад. |
4-5х10-15 м |
Тулуб не нахиляти вперед. |
Станція № 2. Стрибки вліво(вправо) приставним кроком. |
4-5х10-15 м |
Відштовхуватися двома ногами одночасно. |
Станція № 3 Хлопці- розгинання рук в упорі лежачи від підлоги; дівчата - розгинання рук в упорі лежачи від лави. |
2-3х8-10 р. |
Слідкувати за тим, щоб тулуб був рівним; руки згинати під кутом не більше як 90*. |
Станція № 4 Вправа«Кенгуру» Стрибки на 2-х ногах до позначеної лінії (конуса) та назад з м’ячем, затисненим між колінами або стегнами. |
4-5х10-15 м |
Відштовхуватися двома ногами одночасно, не втрачати м’яч. |
Станція № 5 Рухлива гра «Втримай рівновагу» Два гравці стають на колоду обличчям один до одного на віддалі витягнутих рук. Кожний прагне порушити рівновагу суперника ударом долонями в долоні чи по плечах. |
1,5-2 хв. |
Тримати рівновагу. |
Станція № 6 Хлопці - підйом прямих ніг у висі на гімнастичній стінці; дівчата - підйом зігнутих ніг у висі на гімнастичній стінці. |
2-3х10-15р. |
Вправу виконувати з максимальною амплітудою. |
Станція № 7 Естафета «З купинки на купинку» Накреслити 2 ряда кіл («купинки») діаметром не не більше 30 см. Треба стрибати з купинки на купинку, не торкаючися підлоги в інших місцях. |
1,5-2 хв. |
Виконувати енергійні стрибки. |
Станція № 8 Відведення прямих ніг назад, висячи обличчям до гімнастичної стінки. |
2-х10-15р. |
Ноги не згинати, відводити максимально назад. |
Станція № 9 Стрибки через скакалку. |
1-2 х 50-75 р. |
Обертати скакалку вперед чи назад, виконувати поштовхи двома ногами. |
Станція № 10 Лазання по гімнастичних стінках через навесні перекладини.
|
1,5-2 хв. |
Пересуватись на безпечній відстані. |
4. Нанесення КП на топографічні карти. |
1 хв. |
Треба правильно нанести максимальну кількість КП. |
5. Перевірка та взаємоперевірка завдання керівником і гуртківцями. |
6-8 хв. |
Розібрати помилки. |
6. Гімнастична смуга перешкод.
1-й етап - пересування по гімнастичній лаві, підтягуючись руками, лежачи на животі;
2-й етап - різновиди ходьби по гімнастичній колоді;
3-й етап - перекиди вперед на гімнастичних матах;
4-й етап - опорний стрибок «зігнувши ноги» або боком з поворотом на 90 градусів (для менш підготовлених гуртківців стрибок в упор на зігнуті ноги);
5-й етап - перекиди назад на гімнастичних на матах; 6-й етап - різновиди лазіння по гімнастичній стінці, пересуваючись приставним кроком вгору та вниз, по діагоналі; 7-й етап - пересування по паралельних брусах в упорі на руках (у дівчат пересування в висі) |
5-7 хв.
|
Поточний спосіб, у місцях приземлення кладуть гімнастичні мати. Слідкувати за безпечною дистанцією.
Тримати рівновагу.
Виконувати групування.
Підстраховку виконує керівник. Виконувати групування.
Слідкувати за безпечною дистанцією.
Руки не згинати. |
7. Рухлива гра «Потрап у кошик». |
16-18 хв. |
Гуртківці поділяються на 2-4 команди. Команда, що програла, відпочиває. Група поділяється на команди. Перша утворює коло діаметром 10-15м. У центрі кола ставлять «кошик» (відкритий рюкзак, в який встановлено каремат). Учасники першої команди одержують 6 — 8 тенісних м'ячів (чи пластмасових кубиків, паличок і т.п.). За встановлений керівником час (1—2 хв.), не сходячи з місця, потрібно закидати всі м'ячі в «кошик». Після закінчення цього часу друга команда лічить м'ячі, що опинилися в «кошику». Після цього вона виконує таке ж завдання. Перемагає команда, що має на своєму рахунку більше закинутих у «кошик» м'ячів. |
Заключна частина (6-8 хв.) |
||
3. Домашнє завдання: повторити топографічні знаки у спортивному орієнтуванні (додаток); вправи з загально фізичної підготовки: - присідання на 1-й нозі; - розгинання рук в упорі лежачи. |
1-2 хв. 2 хв.
2 хв.
2 хв.
|
Відновити дихання. \ Відмітити кращих гуртківців, типові помилки, вказати шляхи їх подолання.
|
Додаток