План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №8 «Техніка, яка допомагає»
Урок №23
Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 71%
Інвентар: - Місце проведення: спортивний майданчик
Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок (тренувальний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки, розмикання та змикання. 2.Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці. 3.Рухливі ігри за бажанням дітей.
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; ВДОСКОНАЛЮВАТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; розмикання та змикання; загально-розвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; раніше вивчені рухливі ігри; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль в команді та погоджуватися із рішеннями команди; підтримувати та приймати інших; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у групу для навчання та гри; співпрацювати й досягати спільних командних цілей під час рухливих ігор; діяти відповідно до узгоджених правил; наводити приклади того, як об’єкти (механізми) допомагають людині; порівнювати об’єкти за певними властивостями; бажання бути здоровим: вчитися розрізняти різні способи використання часу (навчання, гра, відпочинок); грати в рухливі ігри; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
|
||||
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
||
I.Підготовча частина уроку. |
12хв |
|
||
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, рух в парах, відстань 0,5м, у спортивній формі |
||
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Доброго ранку! Доброго дня! Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки, Працюють голівки, і сяють усмішки. Доброго ранку! Доброго дня! Бажаєте ви, бажаю вам я! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
||
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
||
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Техніка, яка допомагає». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
||
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Які пристрої відносяться до техніки для спорту? Як ви їх використовуєте? Для чого ви їх використовуєте? Тренувальний пристрій – це технічний засіб, що вирішує завдання у тренувальному процесі. Спортивний інвентар – це засоби, обумовлені правилами змагань. Залежно від функцій у тренувальному процесі технічними засобами можуть бути тренажери чи автоматизовані системи керування. Тренажер – технічний засіб, який дає змогу імітувати тренувальну і змагальну діяльність в умовах навколишнього середовища. Тобто це ті пристрої й пристосування, що допомагають моделювати ті чи інші умови майбутньої реальної діяльності тих, кого навчають. 5.3.Вправа «Відгадай загадку» з імітацією відповідей: Завдання: учитель пропонує дітям відгадати загадки – назви техніки для спорту або знайомий спортивний інвентар:
1)Коник цей на двох ногах будь-який здолає шлях. - Покажіть, як їде мотоцикл. 2)Друзі у мене є цікаві, вони не дають не прилягти, ні сісти. Я плив, я біг, я крутив педалі, але з дому я не виходив (тренажер); - Покажіть, як треба тренуватися на тренажері. 3)Стрибнув вниз, на квітці повис. Землі торкнувся – квіткою згорнувся (парашутист); - Покажіть, як летить парашутист. 4)По дорозі швидко мчить мотоциклів цілий ряд. Хто змагання це назве і отримає медаль? (гонки, мотокрос); - Покажіть, як мчать мотоцикли.
5)Його можна осідлати, можна і за роги взяти, |
2хв+2хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна, мовно-літературна, природнича галузі
|
||
6. «Математична естафета»: організовуючі вправи (шикування, основна стійка, команди, розподіл, перешикування, розмикання та змикання приставними кроками у шерензі, у колоні, у колі): - шикування в шеренгу: вправа «Від найвищого до найнижчого»; - основна стійка; стійка ноги нарізно, широка стійка; - команди: вправа «Віршовані математичні задачі»: 1.У папуги Гоші було трохи грошей. Він на них собі купив: чобітки, пальто і бриль, Й парасольку на додачу. Скільки всіх нових речей він повіз собі на дачу? (4) Завдання: стільки кроків праворуч. 2.Півень залетів на тин, а за ним іще один. Скільки півників усіх? Полічіть-но швидше їх. (2) Завдання: стільки кроків вперед. 3.Три веселі киці грались на травиці. Песик теж до них прибіг – скільки котиків усіх? (3) Завдання: стільки кроків ліворуч. 4.Горобець і три синиці швидко мчать до годівниці. Скільки птахів, підкажіть, поспішають на обід? (4) Завдання: стільки кроків назад. 5.На травиці біля хати метушаться цуценята. Двоє білих, наче сніг, одне – чорне. Скільки їх? (3) Завдання: стільки кроків ліворуч. 6.Бігла кізочка у лузі, а за нею Вітя біг. Розкажіть, уважні дітки, скільки в кізочки всіх ніг? (4) Завдання: стільки стрибків вперед. 7.Он листок, та ще листок заховались між гілок. Вам просте завдання, діти, ті листочки полічити? (2) Завдання: стільки стрибків назад; 8.Дві синиці гарні птиці, на вербі сиділи, Три подружки-щебетушки до них прилетіли. Скільки на вербі синиць? Полічіть швиденько птиць. (5) - перешикування («І»: 1 крок вперед, «ІІ»: 1 крок назад); - розмикання та змикання. |
4хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь
|
||
II.Основна частина уроку. |
13хв |
|
||
1.Розминка: |
6хв: |
|
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- Загальнорозвивальні вправи: без предметів на місці: вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови; вправи для верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок; колові рухи руками; вправи для м’язів тулуба з вихідних положень стоячи: нахили вперед, у сторони, назад, повороти тулуба, пружні рухи; |
5хв |
діти утворюють коло виправляти помилки словесно, показом фронтальний метод організації діяльності учнів |
||
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
||
2.Рухливі ігри за бажання дітей: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
||
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
||
- правила ігор; |
1хв |
чітко дотримуватися правил гри |
||
- ігри; |
4хв30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
||
- підсумок.
|
1хв |
отримати зворотну реакцію |
||
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
||
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
2.Підсумок:
|
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
||
– Мені сподобалося… . |
|
|
||
– Мені не сподобалося… . |
|
|
||
– Я розкажу батькам про… . |
|
|
||
– У мене настрій… . |
|
|
||
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
||
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
||
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
||
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
||
5.Спортивні загадки. Навчальні та розвиваючі загадки для дітей ... metodichka.com.ua/Nachalka6.htm
6.Теоретичні основи використання технічних засобів та тренажерів ... ap.uu.edu.ua › Номер журналу: № 4(6) 2007