НУШ Урок математики у 3 класі за підручником Н.Листопад
Тема: СПІВВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИНИ. РОЗКЛАДАННЯ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ ДОДАНКИ. РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ
Мета: формувати в учнів вміння співвідносити одиниці вимірювання довжини; вчити розв’язувати задачі на знаходження відстані; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення і мислення, увагу, кмітливість; активізувати пам’ять; виховувати наполегливість та працьовитість.
Тип уроку: урок-дослідження.
Інновації: STEM- технологія, технологія розвитку КМ.
Обладнання: ручки, лінійки, олівці,
Інтеграція: математика, я досліджую світ, українська мова
Елементи КМ: «Асоціативний кущ», «Товсті та тонкі питання», робота в парах, вірні та невірні висловлювання, опорні слова.
Хід уроку
І.Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
IIІ. Актуаліація опорних знань
Вчитель пропонує дітям вгадати, що знаходиться в закритій коробці. Учні можуть ставити питання, але такі, щоб вчитель відповідав лише «Так» чи «Ні». (Метод «Тонкі питання»)
Під час гри учні з’ясовують, що у коробці – лінійка .
4. «Асоціативний кущ»
- Які асоціації виникають у вас коли чуєте слово «лінійка»?
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо відомі вам одиниці довжини, проаналізуємо співвідношення між одиницями довжини, повторимо розкладання чисел на розрядні доданки, розв’яжемо задачі
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Підготовча робота
— Які одиниці вимірювання довжини ми вивчили у 1-му і 2-му класах?
(Сантиметр, дециметр, метр)
2. Пояснення нового матеріалу
— Щоб виміряти будь-який предмет потрібні відповідні міри довжини.
Проблемна ситуація
— Якими одиницями довжини ви будете користуватися, якщо потрібно виміряти:
-У давнину, коли ще не було приладів для вимірювання, коли люди ще не знали цієї метричної системи вимірювання, вони користувалися вимірюванням руками, долонями, пальцями ( Бесіда за зображенням . Додаток 1)
3. Первинне закріплення
1) Практична робота. «Картка дослідника»
Підсумки та порівняння результатів дослідження ( висновок, що сучасні одиниці вимірювання точніші, ніж стародавні)
2) Робота в парах № 540.(Звірити з сусідом результати завдання )
3) Записати в сантиметрах (завдання №541 після пояснення вчителем міркування).
4) Перетворення іменованих чисел ( завдання № 542, виконуємо коментовано біля дошки)
Нахились уперед,
нахилися назад.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один, два, три, чотири –
набираємося сили,
Нахились, повернись
І до друга посміхнись.
5) STEM – професії. Метод опорних слів (Завдання кожному учневі, або одне на двох)
У поданому переліку професій підкресліть ті, які пов’язані з вимірюваннями довжини
Бібліотекар, будівельник, повар, архітектор, столяр, вчитель, агроном, сантехнік, продавець, швея, дизайнер, електрик, лікар,
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею №543, 544 ( демонстрація автошляху з допомогою Карти Google )
Творча робота над задачею
— Яке запитання можна поставити?
2. Самостійна робота (завдання 545)
Метод «Вірні та невірні відповіді»
№ |
Питання |
відповідь |
1 |
Метр-основна одиниця вимірювання довжини |
+ |
2 |
1дм=100 см |
_ |
3 |
1 см менший за 1 дм |
+ |
4 |
1 дм =10 см |
+ |
5 |
Міліметр- це десята частина сантиметра |
+ |
6 |
5см=50 мм |
+ |
7 |
Стародавні одиниці точніші за сучасні |
_ |
8 |
Відстань до Києва поміряємо в міліметрах |
_ |
Додаток 1
Картка дослідника
Предмет |
Довжина у сантиметрах |
Довжина у долонях |
Ширина підручника
|
__________ |
_______ |
Ширина парти
|
__________ |
_______ |