О. Генрі «Останній листок». Втілення в образі Бермана найкращих людських рис

Про матеріал

Тема : О. Генрі «Останній листок». Втілення в образі Бермана найкращих людських рис

Урок комбінований . Містить різні форми роботи : у групі, у парі, індивідуальні. Самооцінку роботи учнів. Рефлексію.

Перегляд файлу

Тема: О. Генрі «Останній листок». Втілення в образі Бермана найкращих людських     рис.

Мета:

     перевірити знання учнів про життєвий і творчий шлях О’Генрі ;

     поглибити знання учнів про новелу як жанр; охарактеризувати образ Бермана; 

     розвивати уміння аналізувати художній твір,  творі здібності, критичне мислення учнів;

     сприяти вихованню почуття милосердя, готовності до сапожертви заради інших.

 Тип уроку:  комбінований

 Обладнання:  портрет О. Генрі, картки для логічного ланцюжка, ілюстрації для «музею О’Генрі», картки для роботи у групах, мультимедійна  презентація, відеокомпозиція ДіДюЛя «Осень-август» за мотивами новели О. Генрі.

 Хід  уроку:

І. Організаційний момент.

1) Емоційний настрій уроку.

а) Демонстрація відео композиції  з осінніми пейзажами і романтичною музикою.

- Які почуття викликала музика? Думки?  Переживання?

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Учні озвучують свої очікування

ІV Сприйняття навчального матеріалу

2) Індивідуальна робота в парі.  Скласти у хронологічній послідовності картки, які символізують етапи життєвого шляху О’Генрі. Пояснити.

Маленьке містечко -  аптека – степове ранчо – банк – в’язниця – Нью-Йорк - безсмертя.

3) Індивідуальна робота у парі. Дібрати «експонати» для уявного музею О’Генрі

4)  Вправа  «Снігова куля».  Працює весь клас.

 Працювати за схемою  Слово-речення-запитання-відповідь

1 ряд - художник, мужність

2 ряд – новеліст, донька

3 ряд – американець, оптиміст

5) Перевірка індивідуальних завдань.

Висновок: О’Генрі пережив  багато негараздів та залишився хорошою людиною, а безсмертя йому принесли його новели.

6) Робота над теорією літератури.

 Відновити запис

Новела- це ….   твір    про….. подію… з …….фіналом.

7) Довести, що «Останній листок» - новела.

8)  Розповідь від імені Сью про свою подругу та її хворобу.

  9) Розповідь від імені двірника.

10) Групова робота. Характеристика Бермана.

Дібрати з тексту цитати для  характеристики

1 група . Портрет

2 група. Мова, поведінка.

3 група. Інтер`єр, заняття.

4 група. Характеристика до його вчинку.

5 група . Яким виявився Берман?

11) Виступ груп. Створення схеми.

Висновок :  За непривітною зовнішністю приховувалося  чуйна і хороша людина.

12)Технологія «Вибери позицію». Дайте оцінку вчинку Бермана.

Берман- герой,

 Берман- звичайна людина,

Берману –не було чого втрачати.

13) Словникова робота 

Альтруїст - це людина, яка здатна зректися власних інтересів заради блага інших.

- Наведіть приклади  альтруїзму з літератури, історії (Ісус, Тереза, Святий Миколай, Прометей, Герда…)

- Чи є альтруїсти сьогодні?

-Можливо вони є у вашому оточенні?

15)  «Скринька мудрості».  З інформаційного пакета дібрати тільки ті вислови, які стосуються  твору О’Генрі.

  • Життя таке коротке. Поспішайте творити добро.
  • Ніщо не виникає з нічого і не зникає безслідно.
  • За життя потрібно боротися.
  • Треба бути уважним до тих, хто поруч.
  • Під лежачий камінь вода не тече.
  • Перлина любить ховатися в непоказній оболонці.( Японське прислів’я)
  • Неможливо постійно  бути героєм, але завжди можна залишатися людиною.   

16) Самооцінювання учнями своєї роботи

Прізвище, ім’я_______________________________

Оцініть себе по кожному з визначених напрямів від 0-2 балів.

1 Ви брали активну участь в роботі на уроці______________________

2 Ви вносили вдалі пропозиції, які врахував клас__________________

3 Ви надали підтримку однокласникам або заохочували їх__________

4 Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалася вам______________

5 Ви вдало узагальнювали думки інших_________________________

6 Ви давали повні відповіді на запитання_________________________

V Підсумок уроку

Сьогодні на уроці я….

Зрозумів…

Дізнався…

Відчув…

Зміг…

Захотів..

 

VІ Домашнє завдання   Написати лист Берману.

 

 

 

1

 

docx
Додано
9 травня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку