Тема : О. Генрі «Останній листок». Втілення в образі Бермана найкращих людських рис
Урок комбінований . Містить різні форми роботи : у групі, у парі, індивідуальні. Самооцінку роботи учнів. Рефлексію.
Тема: О. Генрі «Останній листок». Втілення в образі Бермана найкращих людських рис.
Мета:
перевірити знання учнів про життєвий і творчий шлях О’Генрі ;
поглибити знання учнів про новелу як жанр; охарактеризувати образ Бермана;
розвивати уміння аналізувати художній твір, творі здібності, критичне мислення учнів;
сприяти вихованню почуття милосердя, готовності до сапожертви заради інших.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: портрет О. Генрі, картки для логічного ланцюжка, ілюстрації для «музею О’Генрі», картки для роботи у групах, мультимедійна презентація, відеокомпозиція ДіДюЛя «Осень-август» за мотивами новели О. Генрі.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1) Емоційний настрій уроку.
а) Демонстрація відео композиції з осінніми пейзажами і романтичною музикою.
- Які почуття викликала музика? Думки? Переживання?
ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Учні озвучують свої очікування
ІV Сприйняття навчального матеріалу
2) Індивідуальна робота в парі. Скласти у хронологічній послідовності картки, які символізують етапи життєвого шляху О’Генрі. Пояснити.
Маленьке містечко - аптека – степове ранчо – банк – в’язниця – Нью-Йорк - безсмертя.
3) Індивідуальна робота у парі. Дібрати «експонати» для уявного музею О’Генрі
4) Вправа «Снігова куля». Працює весь клас.
Працювати за схемою Слово-речення-запитання-відповідь
1 ряд - художник, мужність
2 ряд – новеліст, донька
3 ряд – американець, оптиміст
5) Перевірка індивідуальних завдань.
Висновок: О’Генрі пережив багато негараздів та залишився хорошою людиною, а безсмертя йому принесли його новели.
6) Робота над теорією літератури.
Відновити запис
Новела- це …. твір про….. подію… з …….фіналом.
7) Довести, що «Останній листок» - новела.
8) Розповідь від імені Сью про свою подругу та її хворобу.
9) Розповідь від імені двірника.
10) Групова робота. Характеристика Бермана.
Дібрати з тексту цитати для характеристики
1 група . Портрет
2 група. Мова, поведінка.
3 група. Інтер`єр, заняття.
4 група. Характеристика до його вчинку.
5 група . Яким виявився Берман?
11) Виступ груп. Створення схеми.
Висновок : За непривітною зовнішністю приховувалося чуйна і хороша людина.
12)Технологія «Вибери позицію». Дайте оцінку вчинку Бермана.
Берман- герой,
Берман- звичайна людина,
Берману –не було чого втрачати.
13) Словникова робота
Альтруїст - це людина, яка здатна зректися власних інтересів заради блага інших.
- Наведіть приклади альтруїзму з літератури, історії (Ісус, Тереза, Святий Миколай, Прометей, Герда…)
- Чи є альтруїсти сьогодні?
-Можливо вони є у вашому оточенні?
15) «Скринька мудрості». З інформаційного пакета дібрати тільки ті вислови, які стосуються твору О’Генрі.
16) Самооцінювання учнями своєї роботи
Прізвище, ім’я_______________________________
Оцініть себе по кожному з визначених напрямів від 0-2 балів.
1 Ви брали активну участь в роботі на уроці______________________
2 Ви вносили вдалі пропозиції, які врахував клас__________________
3 Ви надали підтримку однокласникам або заохочували їх__________
4 Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалася вам______________
5 Ви вдало узагальнювали думки інших_________________________
6 Ви давали повні відповіді на запитання_________________________
V Підсумок уроку
Сьогодні на уроці я….
Зрозумів…
Дізнався…
Відчув…
Зміг…
Захотів..
VІ Домашнє завдання Написати лист Берману.
1