Вчитель Крячик М.В. Предмет Геометрія
Клас 11
Тема уроку: Об'єми і площі поверхонь многогранників і тіл обертання.
Мета уроку: Застосування формул для знаходження об'ємів і площ поверхонь многогранників і тіл обертання в прикладних задачах. Дослідження ізопериметричного коефіцієнта житла як показника комфортності. Розвиток таких ключових компетентностей як спілкування державною мовою; математичної грамотності; уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності;здатності до розуміння і використання простих математичних моделей; уміння будувати такі моделі для вирішення проблем; інформаційно-цифрової компетентності, уміння навчатися впродовж життя, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок; екологічної грамотності, уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку.
Геометрія 11 клас
Тема уроку: Об’єми і площі поверхонь многогранників і тіл обертання.
Тип уроку: Комбінований урок.
Мета уроку: Застосування формул для знаходження об’ємів і площ поверхонь многогранників і тіл обертання в прикладних задачах. Дослідження ізопериметричного коефіцієнта житла як показника комфортності. Розвиток таких ключових компетентностей як спілкування державною мовою; математичної грамотності; уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності;здатності до розуміння і використання простих математичних моделей; уміння будувати такі моделі для вирішення проблем; інформаційно-цифрової компетентності, уміння навчатися впродовж життя, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок; екологічної грамотності, уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку.
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютери.
ХІД УРОКУ
І. Перевірка домашнього завдання.
Учням було запропоновано створити документ спільного доступу у формі презентації PowerPoint в колективному блозі 11-А класу. Завдання полягало в пошуку інформаціі, що стосується видів житла різних народів. А саме: українська хата, вігвам, юрта, чум, іглу, яранга, житло народів кирди в Камеруні. Також, учні повинні були створити опорний конспект з формул стереометрії за шаблоном. (додаток 1, додаток 2)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Останнім часом все частіше говорять про те, що світові запаси природних ресурсів є обмеженими. Відомо, що велика кількість енергії витрачається на опалення приміщень. Перед населенням планети давно стоїть проблема енергозбереження. Одним із способів зекономити тепло є забезпечення житла з найменшою втратою тепла через його поверхню. Можна суттєво зменшити розміри житла, але людина повинна мати досить простору, щоб відчувати себе комфортно. Таким чином, виникає питання: як досягнути поєднання максимально можливого об’єму житлового простору при мінімальній площі поверхні, через яку може виходити тепло.
Первісні люди вирішували це питання дослідним шляхом. В результаті умовах певного клімату та наявних будівельних матеріалів у різних народів з’явились національні житла. Це питання залишається для людства актуальним.
Розв’язанням проблеми даного дослідження є ізопериметрична проблема геометрії: в просторі – серед усіх замкнених поверхонь заданої площі існує поверхня, яка містить в собі найбільший об’єм.
Як ви вважаєте, що це за поверхня?
Отже, це і є головне завдання сьогоднішнього уроку.
Постановка проблеми:
Задача Пахома
Селянин Пахом, який мріяв про власну землю і зібрав необхідну суму грошей, повинен був виконати вимоги старшини: «Скільки за день землі обійдеш, то вся твоя буде. Але якщо до заходу сонця не повернешся на місце, з якого вийшов, пропали твої гроші». Вибіг зранку Пахом і повернувся ввечері знесилений. Пробіг він чотирикутник з периметром 40км.
ІІІ. Засвоєння нових знань.
Засвоєння поняття ізопериметричних задач, та формули для обчислення коефіцієнта комфортності житла
ІV. Актуалізація опорних знань.
Повторення формул стереометрії за допомогою мультимедійної дошки.
1 учень: встановити відповідність між геометричними тілами та їх площами поверхонь;
2 учень: встановити відповідність між геометричними тілами та їх об’ємами.
V. Застосування набутих знань в дослідницькій діяльності.
Математична модель – прямокутний паралелепіпед.
Дано: a=6м, b=3м, c=2,7м.
Математична модель – конус.
Математична модель – циліндр.
Дано: R=2м., H=3м.
Знайти:
Розв’язання
Математична модель – циліндр + конус.
Дано:
Розв’язання:
І́глу (англ. igloo) — зимова куполоподібна хижа з прямокутних і трапецієподібних плит снігу або льоду в ескімосів, діаметром 3-4 метри і висотою близько двох метрів. Внутрішня температура нагрівається до кімнатної, стіни оплавляються, але конструкція не тане, через сніг, який виводить зайве тепло назовні хижі в мороз.
Математична модель – півкуля.
Дано:
Розв’язання:
Колективна робота з використанням мультимедійної дошки.
VІ. Підсумок уроку.
Висновки:
VІІ. Домашнє завдання.
Розв’язання
=186,32м;
Додаток 1
|
|
|
|
|
V |
Призма |
|
|
|
|
|
Піраміда |
|
|
|
|
|
Зрізана піраміда |
|
|
|
|
|
Циліндр |
|
|
|
|
|
Конус |
|
|
|
|
|
Зрізаний конус |
|
|
|
|
|
Куля (сфера) |
|
|
|
|
|
Додаток 2
|
|
|
|
|
V |
Призма |
|
В залежності від многокутника в основі |
|
|
|
Піраміда |
|
В залежності від многокутника в основі |
|
|
|
Зрізана піраміда |
|
|
|
|
|
Циліндр |
|
|
|
|
|
Конус |
|
|
|
|
|
Зрізаний конус |
|
|
|
|
|
Куля (сфера) |
|
|
|
|
|
Додаток 3
Додаток 4
|
|
|
|
V |
K |
Призма
І |
|
|
|
|
|
Конус
ІІ |
|
|
|
|
|
Циліндр
ІІІ |
|
|
|
|
|
Циліндр + Конус
ІV |
|
|
|
|
|
Півкуля
V |
|
|
|
|
|
Куля (сфера)
VІ |
|
|
|
|
|
Аналіз уроку за критеріями компетентнісного навчання Вчитель Луньова Ю.О., Крячик М.В. Предмет Геометрія Дата проведення 15.01.18 Клас 11 - А Тема уроку: Об’єми і площі поверхонь многогранників і тіл обертання. Мета уроку: Застосування формул для знаходження об’ємів і площ поверхонь многогранників і тіл обертання в прикладних задачах. Дослідження ізопериметричного коефіцієнта житла як показника комфортності. Розвиток таких ключових компетентностей як спілкування державною мовою; математичної грамотності; уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності;здатності до розуміння і використання простих математичних моделей; уміння будувати такі моделі для вирішення проблем; інформаційно-цифрової компетентності, уміння навчатися впродовж життя, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок; екологічної грамотності, уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку.
|
||||
Етапи уроку |
Зміст етапу |
Критерії оцінювання |
Організація діяльності |
|
Організац. момент
|
Привітання, перевірка відсутніх |
створення настрою на діяльність у вирішенні поставлених завдань |
Демонстрація та аналіз виконання домашнього завдання Учням було запропоновано створити документ спільного доступу у формі презентації PowerPoint в колективному блозі 11-А класу. Завдання полягало в пошуку інформаціі, що стосується видів житла різних народів. Також, учні повинні були створити опорний конспект з формул стереометрії за шаблоном. |
|
|
||||
|
||||
Актуалізація
|
Перевірка обсягу і якості засвоєння навчального матеріалу, що буде використаний при вивченні нової навчальної дії. Проведення вхідного діагностування для визначення готовності сприйняти новий навчальний матеріал |
|
|
|
|
||||
|
|
|||
|
|
|||
|
|
|||
Визначення мети і завдань уроку |
Ознайомлення учнів з навчально-виховними задачами уроку, з планом діяльності, з формами контролю ступені досягнення мети уроку Спільне з учнями цілепокладання |
|
|
|
|
||||
|
||||
Формування пізнавальної мотивації |
Пошук зв'язку з досвідом, інтересами, знаннями учні; спонукання до нової діяльності, проблемне завдання, яке дасть змогу підсилити акцент на майбутній роботі, здивувати, зацікавити |
|
|
|
|
||||
Створення мотиваційного поля:
|
||||
Засвоєння нового навчального матеріалу |
Зв'язок з життям, практичною діяльністю. Інтеграція змісту. Навчання учнів власній діяльності по оволодінню змістом навчального матеріалу, умінням та навичкам раціонально вчитися |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
||||
Закріплення нових знань |
Відпрацювання умінь та навичок. Закріплення методики вивчення питання і методики відповіді учня при черговій перевірці знань. Поглиблення усвідомлення навчального матерілу, перевірка розуміння сутності нових понять. |
|
Застосування вивчених формул в дослідницькій діяльності. Дослідження ізопериметричного коефіцієнта для різних математичних моделей і порівняння отриманих результатів. Групова робота. Кожна група працює на загальний результат. |
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Організація рефлексії |
Розвиток уміння робити критеріально-орієнтоване оцінювання обсягу та якості виконання роботи, рівня досягнення навчальних цілей |
|
|
|
Подання домашнього завдання |
Мотивування д/з. Інструктаж щодо виконання д/з. Перевірка розуміння змісту д/з і способів його виконання |
|
|
|
|
||||
|
||||
Результативність уроку |
Формування предметних і загальнонавчальних компетентностей, розвиток ключових компетентностей
|
Формування складових предметної математичної компетентності:
Розвиток складових:
уміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. |
||
Розвиток ключових компетентностей
Екологічна грамотність і здорове життя – проблема енергозбереження |
||||
Ступінь досягнення результату:
|
|
|||
Висновки, рекомендації:
1