Види та побудова перерізів многогранників.

Про матеріал

Урок __________ ГЕОМЕТРІЯ 11 клас

Тема уроку: Зображення призми і побудова її перерізів.

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

Мета уроку: формування понять переріз, діагональний переріз призми, а також умінь будувати перерізи призм. Ознайомлення з методами побудови перерізів. Розвиток просторової уяви, навичок креслення, логічного та самостійного мислення.

Обладнання: моделі призм. Мультимедійний проектор.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Геометрія 10-11 клас

Номер слайду 2

Зміст Вступ Що таке переріз Види перерізів 1.Діагональний переріз 2.Переріз паралельний основі Методи побудови перерізів 1.Метод слідів 2.Метод внутрішнього проектування. 3. Комбінований метод

Номер слайду 3

грань ребро вершина Площина – грань Пряма – ребро Точка – вершина

Номер слайду 4

Многогранники Піраміди Призми

Номер слайду 5

Що таке переріз Перерізом многогранника площиною називається частина цієї площини, яка обмежена лінією перетину поверхні многогранника з цією площиною.

Номер слайду 6

це переріз призми площиною, яка проходить через два бічних ребра, які не належать одній грані.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

1.Метод слідів 2.Метод внутрішнього проектування. 3. Комбінований метод

Номер слайду 9

Метод слідів включає три важливих пункти: Будується лінія перетину (слід) січної площини з площиною основи многогранника. знаходимо точки перетину січної площини з ребром многогранника. Будуємо і заштриховуємо переріз. М C B А К Р

Номер слайду 10

Задача1. Побудуйте переріз піраміди АВСD площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, P ребер AD, DC відповідно, і площини АВС. А N М Р D С В

Номер слайду 11

А N М Р D С В K H G Проведемо прямі MN, та AC, отримаємо точку K. Проведемо пряму KP, яка перетинає BC в точці G. Пряма KP перетинає AB в точці H. Чотирикутник MNGH – шуканий переріз. Задача1. Побудуйте переріз піраміди АВСD площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, P ребер AD, DC відповідно, і площини АВС.

Номер слайду 12

Задача2. Побудувати переріз куба АВСDА1В1С1D1 площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, K ребер BB1, CC1, A1D1 відповідно А C B D А1 D1 C1 B1 K N M

Номер слайду 13

А C B D А1 D1 C1 B1 K N M Е Задача2. Побудувати переріз куба АВСDА1В1С1D1 площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, K ребер BB1, CC1, A1D1 відповідно

Номер слайду 14

А C B D А1 D1 C1 B1 K N M Е F Задача2. Побудувати переріз куба АВСDА1В1С1D1 площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, K ребер BB1, CC1, A1D1 відповідно

Номер слайду 15

А C B D А1 D1 C1 B1 K N M Е F G H Задача2. Побудувати переріз куба АВСDА1В1С1D1 площиною, що проходить через внутрішні точки M, N, K ребер BB1, CC1, A1D1 відповідно

Номер слайду 16

А C B D А1 D1 C1 B1 K N M Е F G H Многокутник KFNMH – шуканий переріз.

Номер слайду 17

M N K Задача3. Побудуйте переріз чотирикутної піраміди, заданої точками М, N і К. Прослідкуйте за ходом побудови перерізу і запишіть його

Номер слайду 18

M N K Задача4. Побудуйте переріз п'ятикутної призми, що проходить через точки M, N, K. Прослідкуйте за ходом побудови перерізу і запишіть його.

Номер слайду 19

Задача5. Побудувати переріз куба АВСDА1В1С1D1 площиною, що проходить через вершину В1 і точки Р і Q, що лежать на ребрах AD і DC відповідно А Q В P D С А1 В1 D1 С1

Номер слайду 20

Задача6. Побудувати переріз чотирикутної піраміди АВСDM в основі якої лежить трапеція. На ребрах МА і МВ, а також на грані МСD взяті відповідно точки Р, Q, R. B A C D Q M R P

Номер слайду 21

M N K

Номер слайду 22

M N K

Номер слайду 23

K M N

Номер слайду 24

M X Y A A1 N M1 N1 T D1=T1 B C D E E1 C1 B1 Це метод використовується при побудові перерізів в тих випадках, коли незручно знаходити слід січної площини, наприклад, слід знаходиться дуже далеко від заданої фігури

Номер слайду 25

Побудова перерізу п'ятикутної призми площиною, що проходить через точки M, N, K, які належать відповідно граням АА1В1, ЕDD1, CDD1. A C B M D E A1 C1 B1 D1 E1 K N M1 N1 K1 A2

Номер слайду 26

Комбінований метод. При побудові перерізу цим методом на яких етапах побудови використовуються прийоми методі слідів або метода внутрішнього проектування, а на інших етапах використовуються теореми вивченні в розділі “Паралельність прямих і площин!”

Номер слайду 27

Побудувати переріз паралелепіпеда площиною, що проходить через точку S паралельно площині PQR. P належить А1В1, Q належить(DCC1), R належить (АDD1) Q P R B А D C B1 А1 C1 D1 S

Номер слайду 28

B А D C B1 А1 C1 D1 1. Через три точки P, Q, R проводимо площину α. Побудуємо цю площину використовуючи метод слідів. Q P R S 2. Використовуючи властивості і ознаки паралельності площин будуємо шуканий переріз. V T U 3. Чотирикутник SUTV – шуканий переріз.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Відповідь: 1.1 B) 1.2 В) Тестові завдання (ЗНО 2013)

Номер слайду 31

Тестові завдання (ЗНО 2013) Відповідь: 1.3 Д) 1.4 В)

Номер слайду 32

Тестові завдання (ЗНО 2013) Відповідь: 1.3 В) 1.4 А)

Номер слайду 33

Тестові завдання (ЗНО 2013) Відповідь: Відповідь: 1.4 В)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Нестерчук Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пономарьова Раіса Іванівна
    Дякую! Дуже корисна та змістовна презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Перепелиця Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Велитченко Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
50412
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку