Обчислення площі прямокутної ділянки. Задачі на знаходження площі прямокутника

Про матеріал
Обчислення площі прямокутної ділянки, розв'язування життєвих ситуацій на основі сюжетних задач, групові види роботи.
Перегляд файлу

Тема. Обчислення площі прямокутної ділянки. Задачі на знаходження площі прямокутника.

Мета. Формувати ключові компетентності:

вміння вчитися;  мовленеві навички;

контрольно-оцінні вміння;

інформаційно-комунікативні вміння;

загально-культурні вміння;

здоров’язбережувальні  навички;

соціальну компетентність.

Формувати предметні компетентності:

Вчитися розв’язувати задачі практично зорієнтовані на знаходження площі об’єкта прямокутної форми;

Повторити одиниці вимірювання площі, формулу знаходження площі;

Розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, спостережливість, навички самоконтролю;

Виховувати почуття бережливості до шкільного майна, вміння працювати в команді.

Обладнання.

Підручник, зошит, щоденник, пенал. Магніти.  Таблички для гри «Знайди пару». Мікрофон.  Завдання для семи груп. Палетка. Картки з фігурами. Віяла. Рулетка. Мультимедійне обладнання.

Хід уроку:

І. Організація класу

«Вже дзвінок нам дав сигна

Працювати час настав,

Ось і ти часу не гай

Працювати починай.»

  1.          Предмет математики настільки серйозний, що корисно не втрачати нагоди зробити його дещо цікавим.

Блез Паскаль

  1.               Прийом неочікуваності (вчитель заходить до класу в одязі прораба)

ІІ. Мотивація діяльності та оголошення теми уроку

  1.               Постановка проблемного питання

- Мені потрібно зробити ремонт у нашій класній кімнаті. Оголошення теми

Ми дізнаємося….

  1.                 Анаграми «Урок», «Учні».

- Сьогодні на урок ми візьмемо такі риси характеру…

-  А як ви повинні працювати на уроці?

  1.               «Дерево знань»

- Як ви гадаєте, які знання  мені стануть у нагоді?

 

ІІІ. Актуалізація знань

  1.               «Марафон прикладів» - презентація, віяла
  2.               Індивідуальна робота
  • Гра « Знайди пару»

Якою одиницею вимірювання площі ми будемо користуватися,  якщо треба знайти площу:  аркуша зошита, коробки сірників, території країни, класної кімнати, дошки, поверхні парти.

  • Задачі  (Р квадр. = 20 см. S - ? см2); (а –  ? см, в – 5 см. S - 60 см2)
  1.               Геометричний бліц

- Найменша геометрична фігура              (Точка)

- Безкінечна геометрична фігура.             (Лінія)

- Скільки однакових сторін має прямокутник? (Дві пари)

- Чим геометричне тіло відрізняється від геом. фігури?

- Сума всіх сторін фігури….   

- Кількість квадратів в середині фігури…

- Чим відрізняється Р від S?

- Для обчислення площі прямокутника треба…довжину помножити на ширину

- Рівні фігури мають рівні…  площі

 

  1.               Прийом «Навчаючи – вчуся» - діти отримують зі скриньки знань назви геометричний фігур і тіл. Вчитель повинен відгадати фігуру          
  2.               Каліграфічна хвилинка  Порівняння запис учнів із записом вчителя (Слайд)

- Записати найменшу одиницю вимірювання площі. ММ²          

- Запишіть наступну одиницю вимірювання площі. СМ²

- Запишіть, якою одиницею вимірюється площа квадрата, сторона якого дорівнює 1 дм.  ДМ²

- Як називається наступна одиниця вимірювання площі?  М²

- Якою одиницею вимірюється площа квадрата зі стороною 10м?  а   або   ар         

- Як називається одиниця вимірювання площі квадрата зі стороною 100м ?  га             

- Запишіть найбільшу одиницю вимірювання площі.  КМ²

 

ІІІ. Робота над засвоєнням і використанням знань з теми

  1.               Обчислення площі фігур за допомогою палетки – робота в парах.
  2.               Гра «Геометричне лото» (взаємоперевірка)

      Картка для лото

Прізвище ,ім’ я учня _________________________

 

21 м

10 м

48

15 см2

100 см2

5 дм

81 см2

64 дм

 

  1. Чому дорівнює площа квадрата зі стороною 9 см?
  2. Чому дорівнює площа прямокутника зі сторонами 5 см, 3 см?
  3. Периметр квадрата 20 дм. Знайти його сторону.
  4. Площа прямокутника 84 кв. м , його ширина 4м. Знайти довжину прямокутника.

 

  1. Обчислення S стін (по варіантам) – І варіант - коротша стіна

      ІІ варіант – довга стіна

  • Колективно  - загальна площа стін
  1.               Квест

1 – ша група – S вікон у каб.35 (підказка – ціна лаку і фаби)

2 – га група – S дверей (підказка – ціна шпалер)

3 – тя група – S підлоги медкабінету (підказка – ціна лінолеуму)

4 – та група – S підлоги бібліотеки (підказка - ціна клею)

5 – та група  -S столу з кабінету інформатики (підказка – стельові плити)

* розв’язування прикладів і задач (індивідуально)

  1.               Обчислення кошторису ремонту (колективно)

ІV. Узагальнення та систематизація знань

  1.               Прийом «Детектор брехні»
  •                 Якщо фігура не є прямокутником, то вона  є квадратом.
  •                 У квадрата всі сторони рівні. Чотирикутник ABCD – квадрат. Тому в чотирикутника ABCD усі сторони рівні.
  •                 У квадрата всі кути прямі. У чотирикутника МРОК усі кути прямі. Тому чотирикутник МРОК – квадрат.
  •                 Якщо чотирикутник є прямокутником, то в нього протилежні сторони рівні. Якщо в чотирикутника протилежні сторони не рівні, то він не є прямокутником.
  •                 якщо дві фігури рівні, то рівні й їхні площі;
  •                 якщо площі двох фігур рівні, то рівні і ці фігури;
  •                 якщо два квадрата мають рівні площі, то вони рівні;
  •                 якщо два прямокутники мають рівні периметри, то їхні площі рівні;
  •                 Кожна фігура має площу, більшу за нуль

V. Рефлексія та домашнє завдання

  1.               Незакінчене речення

«Я застосую свої знання …»;   «Я зрозумів…»;  «Я навчився…»;  «Я не вмів, а тепер умію…»;  «У мене вийшло…»;  «Мені було важко…»;  «Мені сподобалося…»

- «Недостатньо опанувати премудрість, потрібно ще вміти нею користуватися». Отже, користуйтеся нею і йдіть вперед до знань шляхами, які ви сьогодні відкрили для себе.

  1.               Оцінювання

- Спікери! Оцініть роботу кожного члена групи.

  1.               Домашнє завдання – скласти кошторис ремонту своєї кімнати.
  1.               Додатково
  • В басейні річки Сільниця є 63 ставки середньою площею 100 га .

Визначити площу всіх ставків у басейні .( 6300га)

  • За 1 хв. на планеті знищують 20 га лісу .Скільки лісу знищать за

1 урок?(40∙20 =800 га)  (Щоб виростити ліс потрібно 100 років )

  • Знайти площу спортзалу школи (а=27, в=10) (270 м2)
  • Площа школи – 5 033 м2.  Столова 230 м2.  Актова зала – 230 м2

 

  • Площа в нашому житті :

1.Територія Ладижина – 1704 га

2.Площа Ладижинського водосховища 21км2  (будувалося в 1960-64 р.р.)

3.Площа лісового фонду області 378 000 га, а площа природного заповідного фонду Басаличівського лісництва становить 409 га .

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 січня 2021
Переглядів
1369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку