План-конспект уроку образотворчого мистецтва у 4 класі
Тема: Образи тварин у творах художників-анімалістів. Зображення фігури тварини у статичному або динамічному станах. Виконання композиції «Мій чотирилапий друг».
Мета: формування предметних компетентностей: закріпити графічні вміння і навички учнів; розширити знання учнів про художників-анімалістів, про роботу скульпторів, звернути увагу учнів на пропорції фігури тварини; розвивати зорову пам’ять, окомір, спостережливість, почуття гармонійного поєднання кольорів; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного, любов до тварин;
Обладнання: для учнів — тонований папір, гуаш, пензлі.
Хід уроку
1. Організаційна частина заняття.
Продзвенів шкільний дзвінок
Всіх покликав на урок.
Всі почули: дзень –дзелень?
Тож привітайтесь:
Звучить спокійна музика.
- Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Мені б дуже хотілося щоб ви сьогодні на уроці вигадували, робили спроби, творили, розум і фантазію проявили.
2. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань
- На які групи поділяються тварини? ( дикі, свійські і домашні)
3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з анімалістичним жанром
А кого ми сьогодні малюватимемо ви дізнаєтесь розгадавши загадку.
В хаті я мишей ганяю,
Вуса ще з дитинства маю,
Лапкой миюся щодня.
Я пухнасте… (кошеня).
4. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.
4.1 Бесіда з елементами розповіді
— Ви вже знаєте, що художники зображують те, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками-… (пейзажистами). Інших при-ваблює зображення людей. Таких художників називають худож-никами-… (портретистами).
А є художники, які захоплюються життям тварин. їм подобається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо. А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.
4.2 Сприймання та аналіз зразка виконаного завдання
Перед тим, як зобразити кота, необхідно розглянути форму його тіла й визначити пропорційні співвідношення частин тіла. Яка частина найбільша і форму якої геометричної фігури вона нагадує, яка голова, лапи, хвіст, вуха…? Будова тіла тварини набагато складніша, ніж птаха, але послідовність виконання малюнка і принципи зображення подібні. (Додаток 1)
4.3 Інструктаж по виконанню роботи
Малювати котика починаємо із чітко визначеної повздовжньої осі, що збігається з хребтом і проходить через голову і хвіст. Потім позначаємо напрями ніг, голови, хвоста, форми тіла, намагаючись точніше вловити характер, рух і пропорції тварини.
Котики – пухнасті тваринки, зобразити м’якеньке хутро допоможуть штрихи та поєднання темних і світлих відтінків кольорів.
5. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
- Друзі, ви часу не гайте, котика малювати починайте! Зверніть увагу на схеми послідовності зображення кота в статиці та динаміці. (Додаток 2)
6. Підсумки уроку. Рефлексія.
- Чи виконали ми завдання, які поставили перед собою на початку уроку?
- Чи принесла вам задоволення робота на сьогоднішньому уроці?
- На якому етапі найбільше?
- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
6.1 Виставка-обговорення творчих робіт учнями.
- Знать, старались ви не марно, малюнки вийшли дуже гарні!
Світ тварин різноманітний і дивовижний. І ми, люди, повинні його оберігати, піклуватися про його мешканців. Бережіть своїх вірних друзів!
6.2 Аналіз та оцінювання робіт учителем
- Анімалістичний жанр це…
7. Завершення уроку
Прибирання робочих місць.
Кожного дня і кожну хвилину
Оберігайте всяку тварину.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.
Додаток 1
Додаток 2 Схеми послідовності зображення кота в статиці та динаміці