Образи тварин у творах художників-анімалістів. Зображення фігури тварини у статичному або динамічному станах. Виконання композиції «Мій чотирилапий друг»

Про матеріал
План-конспект уроку образотворчого мистецтва в 4 класі (Малюємо на площині)
Перегляд файлу

План-конспект уроку образотворчого мистецтва у 4 класі

Тема: Образи тварин у творах художників-анімалістів. Зображення фігури тварини у статичному або динамічному станах. Виконання композиції «Мій чотирилапий друг».

Мета: формування предметних компетентностей: закріпити графічні вміння і навички учнів; розширити знання учнів про художників-анімалістів, про роботу скульпторів, звернути увагу учнів на пропорції фігури тварини;  розвивати зорову пам’ять, окомір, спостережливість, почуття гармонійного поєднання кольорів; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного, любов до тварин;

Обладнання: для учнів — тонований папір, гуаш, пензлі.

Хід уроку

1.  Організаційна частина заняття.

  1. Привітання.

Продзвенів шкільний дзвінок

Всіх покликав на урок.                               

Всі почули: дзень –дзелень?                                                                                        

Тож привітайтесь:

  •         Добрий  день!
    1. Перевірка готовності учнів до уроку.
    2. Мобілізація уваги учнів. Психологічна підготовка до навчальної діяльності.

Звучить спокійна музика.

  -  Уявіть, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Мені б дуже хотілося щоб ви сьогодні на уроці вигадували, робили спроби, творили, розум і фантазію проявили.

2. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань

- На які групи поділяються тварини? ( дикі, свійські  і домашні)

  •         Які тварини відносяться до диких? ( вовк, ведмідь, олень…)
  • Які тварини відносяться до свійських? ( бджоли, кінь, корова…)
  • Які тварини відносяться до домашніш? ( котик, морська свинка, хомяк…)
  • А у вас є  домашні улюбленці? ( так ) Які? Як ви за ними доглядаєте?

3. Повідомлення теми та завдань уроку, мотивація навчальної діяльності 

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з анімалістичним жанром

А кого ми сьогодні малюватимемо ви дізнаєтесь розгадавши загадку.

В хаті я мишей ганяю,

Вуса ще з дитинства маю,

Лапкой миюся щодня.

Я пухнасте… (кошеня).

4. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

4.1 Бесіда з елементами розповіді

Ви вже знаєте, що художники зображують те, що їм подобається. Так, одні художники зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками-… (пейзажистами). Інших при-ваблює зображення людей. Таких художників називають худож-никами-… (портретистами).

А є художники, які захоплюються життям тварин. їм подобається спостерігати за тваринами і малювати їх. Саме про таких художників та їхні роботи ми сьогодні говоритимемо. А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де йдеться про життя тварин, називають анімалістичним.

4.2 Сприймання та аналіз зразка виконаного завдання

Перед тим, як зобразити кота, необхідно розглянути форму його тіла й визначити пропорційні співвідношення частин тіла. Яка частина найбільша і форму якої геометричної фігури вона нагадує, яка голова, лапи, хвіст, вуха…? Будова тіла тварини набагато складніша, ніж птаха, але послідовність виконання малюнка і принципи зображення подібні. (Додаток 1)

4.3 Інструктаж  по виконанню роботи

Малювати котика починаємо із чітко визначеної повздовжньої осі, що збігається з хребтом і проходить через голову і хвіст. Потім позначаємо напрями ніг, голови, хвоста, форми тіла, намагаючись точніше вловити характер, рух і пропорції тварини.

Котики –  пухнасті тваринки, зобразити м’якеньке хутро  допоможуть штрихи та поєднання  темних і світлих відтінків кольорів.

5. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

- Друзі, ви часу не гайте, котика малювати починайте! Зверніть увагу на схеми послідовності зображення кота в статиці та динаміці. (Додаток 2)

6. Підсумки уроку. Рефлексія.

- Чи виконали ми завдання, які поставили перед собою на  початку уроку?

- Чи принесла вам задоволення робота на сьогоднішньому уроці?

- На якому етапі найбільше?

-  Чи здійснилися ваші очікування від уроку?

6.1 Виставка-обговорення творчих робіт учнями.

- Знать, старались ви не марно, малюнки вийшли дуже гарні!

Світ тварин різноманітний і дивовижний. І ми, люди, повинні його оберігати, піклуватися про його мешканців. Бережіть своїх вірних друзів!

6.2 Аналіз та оцінювання робіт учителем

  1. Узагальнення вивченого матеріалу.
  • Хто такий анімаліст?
  • Кого малюють анімалісти?

-   Анімалістичний жанр це…

7. Завершення уроку

Прибирання робочих місць.

  • Наш чудовий урок хочу завершити словами:

Кожного дня і кожну хвилину

Оберігайте всяку тварину.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагатися не ображати.

                                                                                                           Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Додаток 2                                                                                                                 Схеми послідовності зображення кота в статиці та динаміці

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
4727
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку