Вчитель : Іванов Максим
Образотворче мистецтво для 6 класу
Тема :Гармонія кольору, слова і музики.
Мета:
Обладнання: мольберти, пензлі, фарби, ємність для води, серветки, телевізор, ноутбук, карта України з квітами,музика для релаксації.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Доброго дня! Погляньте один на одного, посміхніться і побажайте один одному удачі.
Ми сьогодні з вами проведемо незвичайний урок ,а урок на честь митця, всесвітньовідомої художниці К.В. Білокур. Всі ви добре знаєте її, але сьогодні ви ще більше наблизитесь до її творчості, намагаючись повторити її або вигадати щось нове у цьому ж жанрі.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
К.Білокур любила квіти,знала мову квітів,розмовляла з ними.
(монолог К.Білокур про квіти)
«Я не давала перевагу тій чи іншій квітці: кожну любила по особливому, кожній шукала і знаходила місце на полотні. Героїнею ставала будь-яка, якщо тільки допомагала здійснити задум. А ще багато значило - одна квітка в гармонії або в контрасті з іншою задля сусідства, приємного для ока і душі. А гармонії і контрастів училась у живої природи і на матінку природу дивилась і в неї, багатої на фарби навчалась»
Є дивовижне мистецтво – читати картини словами. Тож давайте ознайомимось, якими словами митці описують красу та витонченість деяких квітів.
Із надії злету України
Впевненість майстрині ожила,
Що знайшла омріяні «Жоржини»
Кожна квітка вторить їй –знайшла.
Коли плодами душу звеселя,
За квітами десь їхня і хрещена,
Із кожної пелюстки промовля.
Ці півонії світяться зорями,
Простягають до сонця бутони.
Виграють буйноцвіття мажорами.
Ці мажори-такі ніжнотонні.
Засіяли братки і сестрички,
І красолі,і лілеї,і бузки.
Та усім мов підсвічують личка,
Терпеливі брати-козаки.
І рожі,й троянди,й калиновий цвіт
Осяяли світлом надії,
Та ще й паничі,ніби впали з орбіт,
Мов рани берізонькам гріють.
Кожна квітка –ніби красна дівка,
Лиш душевних струн її торкни,
Озоветься відлунням гаївка
До твоєї щирості струни.
Ми всі з дитинства любим квіти,
В них кров і запахи землі,
Дано і форму всім узріти
Відчуть їх радощі й жалі.
Такий букет не продається
Його не носять на базар,
Йому тепла на посвіт серця,
Не знайде жодний квітникар.
І,дивись,вже тліють нездоланні,
Жевріють,спалахують,горять.
Квіти України у тумані,
У яких довічно нам сіять!
Всі квіти на раду відверто,
Зібралися в сонячній-млі
Будяк пломеніє уперто:
Цвістимем на рідній землі!
11.Квіти увечері.
З лугу,з поля,квітника й діброви-
Хміль,волошки,пижма і крокіс-
Жодна квітка в пору вечорову,
У біді не зронювала сліз.
12.Пшениця, квіти, виноград.
Переплелись не пересічно
У дивовижний зорепад,
Оте,що живить нас одвічно-
Пшениця,квіти,виноград.
СЛОВНИКОВА РОБОТА
ГАРМОНІЯ - злагодженість звуків, фарб,рухів.
КОНТРАСТ - різка протилежність у чомусь.
СВІТЛОМУЗИКА - вдале порівняння кольору світла.
Запитання: Перед вами знаходяться буклети,розгляньте їх будь-ласка і зверніть увагу на поєднання кольорів, гармонію на картинах.
САМОУКА - людина ,яка досягла чогось самостійно.
Ось такою була Катерина Білокур і ось такі квіти залишила нам у спадок.
Вчитель: Зверніть увагу на карту України і квіти,які ростуть на її території.
А тепер кожен з вас стане художником і намалює свою квітку .Із них складемо на мольберті віночок пам’яті К.В.Білокур.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Учні малюють кожен свою квітку. Учитель під час роботи звертає увагу на правильну поставу учнів за мольбертами.
(робота виконується під музику Баха, Бетховена…)
ПІДСУМОК РОБОТИ
Завершені роботи учні прикріплюють на мольберт К.В. Білокур .
Вчитель: К.В Білокур увійшла в українське мистецтво , як явище самобутнє, що не має аналогії з жодним художником і цим вона невмируща. Слава талановитої художниці рознеслась стоголоссям у різні куточки земної планети, хай і там цвітуть квіти,як символ краси, який врятує світ.
А може , й справді Катерина
Живою квіткою була,
І помилково на Вкраїні
Обличчя жінки прийняла.