"Oцінювання освітніх результатів та впровадження варіативних модулів на уроках фізичної культури"

Про матеріал
Презентація містить матеріал для оцінювання освітніх досягнень для НУШ 5-6 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Oцінювання освітніх результатів та впровадження варіативних модулів на уроках фізичної культури

Номер слайду 2

Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту»кожен учень має на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, відповідно до законодавства, є: формувальнепоточне (формувальне поточне)підсумкове: тематичне, семестрове, річне.

Номер слайду 3

Формувальне (поточне формувальне) оцінювання може здійснюватися у формі оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). Під час формувального оцінювання важливо формувати в учнів 5 класу вміння здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання. Тематичне оцінювання може здійснюватися на основі поточного оцінювання із урахуванням проведеної для оцінювання проміжних результатів навчання діагностичної (контрольної) роботи або без проведення такої роботи залежно від специфіки навчального предмета/інтегрованого курсу. Під час виставлення оцінки за тему результати перевірки робочих зошитів, як правило, не враховуються. Семестрове оцінювання здійснюється на основі результатів тематичного оцінювання та результатів контролю груп загальних результатів навчання, відображених у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

Номер слайду 4

Якими можуть бути інструменти зворотного зв’язку? Насамперед, вони є універсальними для використання як при викладанні різних навчальних предметів, так і в різних класах. Найпростішими, з яких можна розпочати роботу в першому класі, є такі:«Долоньки» Під час пояснення якогось завдання учням пропонується дати сигнал певним кольором вирізаної з цупкого паперу долоньки: білим – «все зрозуміло» або «впораюсь самостійно», червоним – «потрібно пояснити ще раз» або «потрібна допомога». «Світлофор» Учитель домовляється з учнями, що вони час від часу будуть подавати незвичні сигнали: якщо під час виконання завдання все зрозуміло і дається легко, то на полі зошита учні малюють зелений кружок; якщо мають якусь перешкоду чи сумнів – жовтий; якщо не знають, як виконувати, – червоний. «Ліхтарик» Сигнал подібний до попереднього, але використовується для реагування учнями на вже виконане завдання: на полі робочої сторінки учні малюють вертикальну лінію («стовп» ліхтаря) й позначають на ній кружком («плафон») рівень успішності – кружок наверху означає, наприклад, що роботою задоволений, вона – на думку дитини – виконана добре; посередині – є сумніви, хочеться щось покращити; внизу – не задоволений роботою, відчуває труднощі.

Номер слайду 5

Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна представити у вигляді такої послідовності дій:• Формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів освітніх цілей. • Створення ефективного зворотного зв’язку. • Забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання. • Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання. • Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія). • Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Номер слайду 6

Що змінюється для учнів?Підходи до навчання та змісту освіти Було Стало Запам’ятовування Компетентності фактів та понять Діяльнісний підхід

Номер слайду 7

10 ключових компетентностей. Нової української школи. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами;Спілкування іноземними мовами;Математична компетентність;Основні компетентності у природничих науках і технологіях;Інформаційно-цифрова компетентність;Уміння вчитися впродовж життя;Ініціативність і підприємливість;Соціальна та громадянська компетентності;Обізнаність та самовираження у сфері культури;Екологічна грамотність і здорове життя.

Номер слайду 8

Свідоцтво досягнень відображає результати навчальних досягнень учня/учениці 5-6 класу. Графа «Характеристика навчальної діяльності»Спільними для всіх компетентностей є такі наскрізні вміння учня/учениці:уміння читати і розуміти прочитане (#читати);уміння висловлювати думку усно і письмово (#висловлюватися);критичне мислення (#мислити #медіаграмотність);здатність логічно обґрунтовувати позицію (#логіка);виявляти ініціативу (#ініціатива);творити (#творити);уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення (#приймати рішення);уміння конструктивно керувати емоціями (#емоції);застосовувати емоційний інтелект (#емоції);здатність співпрацювати в команді (#командна робота).

Номер слайду 9

Додаток 4 СВІДОЦТВО ДОСЯГНЕНЬ учня/учениці 5- ____ класу Свідоцтво досягнень учня/учениці 5- __ класу ______________________________ (Назва навчального закладу) ______________________________________________________________________________ (Прізвище, ім’я по батькові учня/учениці){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Наскрізні вміння учня/учениціПоставте «-», «+»(або бал на ваш розсуд)Характеристика результатів навчання. ПідсумковаІІ семестр. Річна   «В» «Д»«С»«П»Вияв інтересу до навчання:         Вияв ініціативи у процесі навчання:         Розуміння отриманої інформації, прочитаного:         Вміння висловлювати власну думку:         Вміння критично та системно мислити:         Вміння логічно обґрунтовувати власну позицію:         Вміння діяти творчо:         Вміння конструктивно керувати емоціями:         Вміння оцінювати ризики та приймати рішення:         Вміння розв’язувати проблеми:         Вміння співпрацювати з іншими з метою заохочення подальшого розвитку відповідних умінь:         

Номер слайду 10

Компоненти для підсумкового оцінювання З метою підвищення мотивації учнів до самовдосконалення рекомендується застосовувати такі компоненти для підсумкового оцінювання:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Компонент визначення% увизначеннінавчальних досягнень Спосіб оцінювання. Ставлення до уроків, відвідування, активна участь, підготовленість до уроку10 %Спостереження вчителя. Навички і вміння, визначені навчальною програмою, вміння застосовувати їх у повсякденному житті, в ігрових та змагальних ситуаціях20 %Моніторинг, спостереження вчителя, самооцінювання Розвиток фізичних якостей (сила, витривалість, швидкість, гнучкість)20 %  Моніторинг, тестування, формувальне оцінювання. Особистий прогрес учня/учениці у показниках фізичної підготовленості20 %  Моніторинг, тестування, формувальне оцінювання. Знання та їх застосування на практиці (основні поняття, визначені програмою, правила ігор, розуміння процесів, що відбуваються в організмі під час виконання вправ тощо)15 %   Спостереження вчителя, самооцінювання. Поведінка: соціальна поведінка, відвідування спортивної секції, участь у змаганнях, дотримання правил безпечної поведінки і збереження здоров’я на уроках та у позаурочних заходах15 % Спостереження вчителя, взаємне оцінювання серед учнів, самооцінювання. ВСЬОГО:100 % 

Номер слайду 11

Графа «Характеристика результатів навчання»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№з/п. Дата. Зміст уроку. Домашнє завдання4421/12 Організовуючі вправи (ОВ). Правила безпечної поведінки на уроці фізичної культури (ПБВ на уроці ФК). Комплекс ЗРВ. Рухливі ігри, змагання, челенджі, квести тощо за вибором. Вправи на розслаблення.4523/12 ОВ. (ПБВ на уроці ФК). Комплекс ЗРВ. Рухливі ігри, змагання, челенджі, квести тощо за вибором. Вправи на розслаблення. ТЕМАТИЧНА ЗА ОБРАНІ МОДУЛІ.1 Розвиває особистісні якості у процесі фізичного виховання2 Володіє технікою фізичних вправ 3 Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність

Номер слайду 12

Державний стандарт базової середньої освіти. Метою базової середньої освіти є розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Номер слайду 13

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, йогоісторико-культурного надбання і традицій, державної мови;плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

Номер слайду 14

Вимоги до обов’язкових результатів навчання визначено на основі компетентнісного підходу. Розвитку сучасного освітнього процесу в напрямі формування компетентностей зумовлює перегляд основних підходів до оцінювання навчальних досягнень учнів. Стандартні тести контрольні тести, які здебільшого зосереджуються на тому, чого НЕ знають чи НЕ вміють робити учні відходять у минуле, на перший план виходять методи і форми оцінювання, які зосереджуються на протилежному – що знають і вміють робити учні.

Номер слайду 15

Метою освітньої галузі фізичної культури є гармонійний фізичний розвиток особистості учня, підвищення функціональних можливостей організму, вдосконалення життєво необхідних рухових умінь та навичок, розширення рухового досвіду через формування стійкої мотивації учнів до занять фізичною культурою і спортом.

Номер слайду 16

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів з освітньої галузі фізичної культури зазначені в Державному стандарті і передбачають, що учень:формує власну психічну та соціально-психологічну сфери особистості засобами фізичного виховання;систематично займається фізичною культурою, володіє технікою фізичних вправ;усвідомлює значення фізичної/рухової активності для підтримання стану здоров’я та задоволення у процесі фізичного виховання.

Номер слайду 17

У рамках загальної мети основними цілями оцінювання є такі: Порівняння наявного рівня сформованості компетентності з очікуваними результатами. Здійснення моніторингу прогресу учня. Визначення дітей з особливими освітніми потребами. Це найбільш загальна ціль оцінювання, яка відповідає традиційній філософії оцінювання. Це спроба оцінити знання та вміння, які демонструє учень під час проведення різних способів оцінки на певному завершальному етапі (наприклад, під час підсумкового контролю). Оцінювання є частиною процесу навчання і має розглядатися як серія дій, а не одноразовий захід. Постійне оцінювання дозволяє учням удосконалювати власні знання і демонструвати цей прогрес під час подальшого оцінювання. Процес оцінювання дає можливість виявити дітей, які можуть потребувати додаткової підтримки в освітньому процесі внаслідок різних чинників – порушень психофізичного розвитку, інших соціальних та економічних чинників.

Номер слайду 18

Оцінювання методів викладання. Перегляд змісту навчальної програми. Надання інформації батькам Надання підтримки учням у самооцінюванні Результати оцінювання можуть визначати необхідність продовження чи зміни у підходах до методів викладання. Якщо результати оцінювання демонструють низький рівень оволодіння очікуваними результатами для більшості учнів, методи викладання мають бути переглянуті. Оцінювання може також визначати частини навчальної програми, які потребують перегляду – наприклад, коли оволодіння певними знаннями чи вміннями передбачається на більш пізньому етапі або в рамках вивчення інших навчальних предметів. Це також може свідчити про те, що певний навчальний матеріал може бути наданий учням для самостійного вивчення і не потребує багато часу для викладання. Результати оцінювання є чудовою інформацією для обговорення її з батьками дитини під час індивідуальних зустрічей. Батьки можуть побачити прогрес у розвитку дитини, оволодіння тими чи іншими компетентностями, обговорити види навчальної діяльності, які вони можуть здійснювати в домашніх умовах. Оцінювання може використовуватися учнями для визначення сфер, які потребують покращення знань чи вмінь і допомагають учням краще підготуватися до наступного оцінювання у цій сфері.

Номер слайду 19

Трансформація мети оцінювання. У сучасній школі вчителі використовують аутентичне оцінювання, що здійснюється в процесі навчання дітей і охоплює такі форми і методи оцінювання як спостереження, ведення записів, надання зворотного зв’язку та ін. Такий підхід до оцінювання суттєво відрізняється від традиційного підходу, де вчителі повністю покладаються на контрольні завдання для того, щоб отримати необхідну інформацію про дитину. При цьому вони мотивують учнів, хвалячи «кращих» і критикуюючи тих, хто не справляється із завданнями. В останньому випадку головною є сама оцінка.

Номер слайду 20

Таксономія Блума

Номер слайду 21

Таксономія Блума: застосування на практиці

Номер слайду 22

Щоденник спостережень з предмета«ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА 6 клас» НУШВчителя фізичної культури Палкіної Світлани Павлівни Розпочато: 01.09.23 р. Закінчено: 29.06.24 р.

Номер слайду 23

№п/п. Прізвище та ім’я учня/учениціЗаймається руховою активністю, фізичною культурою та спортом. Виконує фізичні вправи для підвищення рівня фізичноїпідготовленостіУсвідомлює значення фізичних вправ дляздоров’я, задоволення, гартування характеру. Дотримується правил безпечної і чесної гри;вміє боротися, вигравати і програвати Самовира-жається та соціально взаємодіє з оточуючими1 Дорощук Дар’я     2 Зайцева Софія     3 Зайчук Олександр     4 Зелінський Кирило     5 Клапощук Тимофій     6 Клочков Кіріл     7 Козак Валерія     8 Козачук Софія     9 Козік Назар     10 Кравчук Максим     11 Крижанівський Артем     12 Мазур Павло     13 Матвійчук Денис     14 Минчук Богдан     15 Орлюк Каріна     16      17 Томчук Даниїл     18 Федорчук Софія     19 Філіонович Маргарита     20 Цьолко Ілля     21 Ярчук Максим     22      01.09.-30.09.2023

Номер слайду 24

Додаток 1  ТЕСТУВАННЯ рівня розвитку основних фізичних якостей З метою визначення вихідних даних для формувального оцінювання динаміки фізичної підготовленості учнів/учениць у вересні-жовтні може проводитися тестування рівня розвитку основних фізичних якостей, а саме:  • Швидкість: біг 30 м (с) (залежно від віку і статі); • Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) (залежно від віку і статі); • Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) (залежно від віку і статі); • Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) (залежно від віку і статі); • Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) (залежно від віку і статі); • Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) (залежно від віку і статі); • Метання малого м’яча на дальність (м) (залежно від віку і статі) тощо. Різновиди тестів можуть змінюватися в залежності від планів вчителя та потреб учнів/учениць. 

Номер слайду 25

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№п/п. Прізвище та ім’я учня/учениціДата народження. Вік років. Довжина тіла (см)Маса тіла (кг)Швидкість: біг 30 м (с) Оцінка. Сила: згин. і розг. рук (к-ть разів)Оцінка. Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця. Оцінка. Спритність: «Човниковий» біг 4х9 м (с)Оцінка Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м)Оцінка  Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) Оцінка    1                 2                 3                 4                 5                 6                 7                 8                 9                 10                 11                 12                 13                 14                 15                 16                 

Номер слайду 26

Додаток 1 Програми Для контролю фізичної підготовленості учнів/учениць і оцінки динаміки можна використовувати персональну таблицю. При цьому кількість показників фізичного розвитку і підготовленості визначається вчителем та учнем/ученицею спільно, відповідно до етапів освітнього процесу в таблиці визначається кількість стовпців (тестувань). Лист контролю фізичної підготовленості учня ________________________________________________ Назва навчального закладу ________________________ _______________________ ____________ ________________ Прізвище Ім’я клас вік (років){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Показники фізичного розвитку і підготовленостіПочаток н/року. Середина н/року. Кінець н/рокурезультатрезультатоцінкарезультатоцінка. Довжина тіла, см      Маса тіла, кг     Швидкість: Біг 30 м (с)      Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м)     Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см)     Сила: згинання та розгинання рук в упорі лежачи (к-ть разів) або метання м/м’яча (вагою 150 гр) на дальність (м)     Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см)     Спритність: «човниковий» біг 4х9 м (с)     

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміст навчального матеріалу. Рівень навчальних досягнень учнівпочатковийсереднійдостатнійбезпечний рівень5-й клас6-й клас. Швидкість: Біг 30 м (с) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 7,4 хлопці – 7,0 дівчата – 7,1 хлопці – 6,7 Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 500 хлопці – 600 дівчата – 600 хлопці – 700 Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 5 хлопці – 2дівчата – 6 хлопці – 2 Сила: підтягування (кількість разів) (хлопці у висі; дівчата у висі лежачи) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 3 хлопці – 2дівчата – 4 хлопці – 2 Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів) (хлопці від підлоги, дівчата від лави) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 4 хлопці – 4дівчата – 5 хлопці – 6

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Спритність: човниковий біг 4×9 м (с) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 13,4 хлопці – 12,6дівчата – 13,1 хлопці – 12,3 Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 110 хлопці – 120дівчата – 120 хлопці – 130 Метання малого м’яча на дальність (м) Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року. Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 10 хлопці – 15дівчата – 12 хлопці – 17 Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)Результат, нижчий за результат моніторингу на початку року Результат, що відповідає показникам моніторингу на початку року. Результат, що перевищує показники моніторингу на початку рокудівчата – 9 хлопці – 10дівчата – 10 хлопці – 11

Номер слайду 29

Додаток 3  Міністерство освіти і науки України  Модельна навчальна програма«Фізична культура 5-6 класи»для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О. С., Коломоєць Г. А., Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші)  «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2021 року № 898)

Номер слайду 30

Відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674. Для основної медичної групи навчання проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини. Учні/учениці, які за станом здоров’я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури та опановують навчальний матеріал відповідно до вимог цієї навчальної програми.  Учні/учениці, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури; виконують корегувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані. Учні/учениці, незалежно від рівня фізичного розвитку та медичної групи, а також тимчасово звільнені від фізичних навантажень, повинні бути обов’язково присутніми на уроках фізичної культури. Допустиме навантаження для учнів/учениць, які за станом здоров’я належать до підготовчої та спеціальної медичних груп, встановлює учитель фізичної культури.

Номер слайду 31

Відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674.4. Наказом директора навчального закладу списки учнів, віднесених до підготовчої та спеціальної груп, затверджуються на поточний рік і доводяться до відома вчителів (викладачів) фізичної культури, класних керівників.5. На підставі наказу класний керівник за участю медичного працівника навчального закладу оформлює Листок здоров'я, який знаходиться в журналі обліку навчальних занять (додаток 2).6. У разі необхідності зміни щодо групи заносяться в Листок здоров'я класу з обов'язковим підписом класного керівника або медичного працівника навчального закладу.

Номер слайду 32

ЛИСТОК ЗДОРОВ’ЯУчнів _________ класу Бердичівського міського ліцею 15{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№п/п. Прізвище, ім’я, по батькові учня (учениці)Дата народження. Група з фізкуль-тури. Термін діїЗміна групи з фізкультури. Термін діїПримітка1       2       3       

Номер слайду 33

ПРАВИЛА безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах 1.5. Учні повинні бути присутніми на уроках з фізичної культури незалежно від рівня фізичного розвитку і групи для занять фізичною культурою, а також тимчасово звільнені від занять.1.10. На кожному уроці з фізичної культури учні ознайомлюються з правилами поведінки в спортивному залі і на майданчику, розробленими відповідно до цих Правил учителем фізичної культури або фахівцем з фізичної культури і спорту.

Номер слайду 34

Модельна навчальна програма побудована за модульною системою. Вона містить інваріантну (обов’язкову) та варіативну складову. До інваріативної частини належать модуль: теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка, тобто підвищення функціональних можливостей організму і забезпечення гармонійного фізичного розвитку, зміст якого реалізовується упродовж кожного уроку. Кожен вид фізкультурно-спортивної діяльності (вид спорту) може бути представлений у вигляді варіативного модуля. Програма кожного варіативного модуля має містити методичні вказівки, щодо використання його засобів для забезпечення наскрізного підвищення функціональних можливостей організму і гармонійного фізичного розвитку протягом його використання. УВАГА! Варіативні модулі структурують засоби фізичної культури і не являються окремими темами для вивчення.

Номер слайду 35

Варіативні модулі1. Аеробіка, 2. Акробатичний рок-н-рол; 3. Алтимат фризбі, 4. Американський футбол 5. Бадмінтон, 6. Баскетбол 3х3, 7. Баскетбол, 8. Бейсбол, 9. Бойовий хортинг, 10. Велоспорт, 11. Військово-спортивні ігри, 12. Волейбол, 13. Вудбол, 14. Гандбол, 15. Гімнастика, 16. Городки, 17. Дартс 18. Дзюдо, 19. Дитяча легка атлетика, 20. Дитячий (настільний) більярд 21. Доджбол (вибивний) 22. Корфбол, 23. Лакрос, 24. Лижна підготовка, 25. Настільний теніс, 26. Падел, 27. Панна (вуличний футбол), 28. Петанк, 29. Піклбол, 30. Плавання, 31. Пляжний бадмінтон (airschatl), 32. Пляжний бейсбол (гилка) 33. Пляжний волейбол, 34. Рінго, 35. Регбі-5, 36. Рукопашний бій 37. Рухливі ігри, 38. Рятувальне багатоборство (Школа безпеки) 39. Самбо, 40. Скандинавська ходьба, 41. Сквош, 42. Слалом (роликові ковзани) 43. Сумо, 44. Теніс 45. Туризм 46. Ушу 47. Фістбол, 48. Фітнес-йога 49. Фехтування, 50. Флорбол, 51. Футбол 52. Футзал, 53. Хокей на траві, 54. Хортинг, 55. Хортинг-фехтування 56. Чирлідинг, 57. Шахи 58. Шашки 59. Шорт-гольф; 60. Cool Games.

Номер слайду 36

Вибір варіативних модулів враховується:наявність матеріально-технічної бази;регіональні традиції; кадрове забезпечення;гендерність;рівень безпеки;сезонність, коли заняття проходять на відкритих майданчиках чи у спортивних залах.

Номер слайду 37

Як забезпечується вибір?Повна зміна варіативних модулів відбувається кожної чверті/триместрі. Вибір варіативного модулю учнем/ученицею відбувається завчасно до початку кожної чверті/триместрі із 3-5 модулів, запропонованих освітнім закладом, після попереднього ознайомлення з їх особливостями. Для викладання протягом чверті/триместру визначаються 3-4 варіативні модулі, які набрали найбільшу кількість вподобань учнів. З метою формування вмінь, необхідних для занять обраними варіативними модулями, на початку чверті/триместрі, доцільно проводити цикл із 6-9 ознайомчих уроків з використанням одночасного або позмінного, колового методів. На окремих ознайомчих уроках доцільно робити акцент (виділяти більше часу) на вивченні одного з модулів. Якщо рішення педагогічної ради було запропоновано складання календарно-тематичне планування на семестр то можна обирати 6-8 модулів. Обрані учнями/ученицями варіативні модулі, мають бути представлені на кожному уроці.

Номер слайду 38

Наприкінці кожної чверті в освітньому закладі проводяться фізкультурно-оздоровчі масові заходи за програмою ліг активних учнів і учениць здорової України (ігри, змагання, челенджі, квести тощо), які охоплюють усіх учнів/учениць і спрямовані на закріплення і вдосконалення вивчених варіативних модулів. Частини фізкультурно-оздоровчих заходів можуть проводитися в режимі уроку з фізичної культури. Доцільно до проведення масових фізкультурно-оздоровчих заходів долучати батьків (інших членів родини) у якості учасників і глядачів. Фізкультурно-оздоровча діяльність учнів і учениць є важливим чинником формування їх компетентностей, підвищення мотивації до занять фізичною активністю.

Номер слайду 39

Календарно-тематичне та поурочне планування. Доцільно у календарно-тематичному плані визначити відповідність кожного очікуваного результату, якого необхідно досягти на уроці, певній групі загальних результатів, визначеній Державним стандартом;Здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарно-тематичних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя;Адміністрація закладу загальної середньої освіти або працівники методичних служб можуть лише надавати методичну допомогу вчителю, з метою покращення освітнього процесу, а не контролювати його;Календарно-тематичного планування з предметів важливо врахувати можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах військового стану під час дистанційної форми навчання;Ураховуючи можливість коригування термінів виконання календарно-тематичного плану і 20 % резервного часу програми, дата проведення діагностувальної роботи може бути змінена на підставі аналізу результатів спостережень у процесі формувального оцінювання.

Номер слайду 40

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}  Клас  Всьогогодин  Кількість годин за програмоюза календарним планомІ семестрІІ семестрІ семестрІІ семестр 6 клас 105 48 57   Календарно-тематичне планування 6 клас Розбіжність існує у зв′язку зі структурою навчального року і розподілом годин в І і ІІ семестрі. Кількість годин на тиждень: 3 Програмно-методичне забезпечення: 1. Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О. С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 12 липня 2021 року № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2021 року № 898); 2. Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України «Методичні рекомендації щодо викладання фізичної культури у 2020 – 2021 навчальному році (додаток до листа МОНУ від 11.08.2020 №1/9-430); 3. Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674; 4. Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів (Закон України «Про повну загальну середню освіту», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898 (ст.. 17); Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа» для закладів загальної середньої освіти, лист МОН від 06.08.2021. р. №4.5/2303-21).

Номер слайду 41

Графік розподілу змісту навчального матеріалу на рік{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№з/п. Перелік модулів навчальної програми Всьогогодин. Кількість годин    І періодІІ періодІІІ періодІV період. Розподіл змісту навчального матеріалу за модулями1.Інваріантний модуль«Теоретико-методичні знання та загальна фізична підготовка»   В процесі уроків1. 2. 3. Варіантний модуль. Рухливі ігри. Варіантний модуль. Футзал. Варіантний модуль. Настільний теніс  24      24     1. 2. 3. Варіантний модуль. Корфбол. Варіантний модуль. Доджбол. Варіантний модуль. Петанк  24   24  Графікрозподілу змісту навчального матеріалу на к

Номер слайду 42

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 2 Варіантний модуль. Волейбол. Варіантний модуль. Аеробіка 18   18 1. 2. 3. Варіантний модуль. Флорбол. Варіантний модуль. Cool Games. Варіантний модуль. Гандбол  20    12  81. 2. 3. Варіантний модуль. Дитяча легка атлетика. Варіантний модуль. Панна. Варіантний модуль. Алтимат  20     20  Всього: 13 106 24 24 30 28

Номер слайду 43

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№з/п Дата. Зміст навчального матеріалу Очікуваний результат Види діяльності 6 Коригу-вання1 семестр /1 період/Варіативний модуль: ”Рухливі ігри”, “ Футзал ”, “Настільний теніс“   Інструктаж з БЖД№1 Організація та методика проведення рухливих ігор. Знає і розуміє організацію і проведення рухливих ігор. Фронтальний: обговорення та дискусіїІнструктаж з БЖД№2 Етапи розвитку футзалу в світі та в Україні. Характеризує сучасний стан футзалу в світі, в УкраїніОбговорення та дискусії Інструктажз БЖД№3 Загальна характеристика гри в настільний теніс. Характеризує основні фізичні якості тенісистів. Фронтальний: обговорення та дискусії                 Рухливі ігри з елементамивидів спорту. Контролює самопочуття до, під час, після виконання фічичних вправІгри, розваги та квести з елементами рухливих ігор. Загальні ігрові положення гри у футзал. Встановлює основні подібності та відмінності правил та гри у футзал; Пошукові завдання передбачають самостійний пошук і підбір інформаціїРозвиток основних фізичних якостей тенісистів.  Дотримується правил безпечної поведінки під час занять настільним тенісом. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання

Номер слайду 44

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}   Правила безпечної поведінки на уроках і під час позаурочних занять. Знає і розуміє правила безпечної поведінки на уроках. Фронтальний: обговорення та дискусіїШикування, ходьба, біг, стрибки, загально розвиваючі вправи (на місці та у русі, без предмета та з предметами, у парах),Виконує організовуючі вправи, Загальнорозвивальні вправи, різновиди ходьби та бігу. Проєктна діяльність з розподілом на групи і команди  Спеціальні фізичні вправи: ходьба; біг; присідання; стрибкові вправи; переміщення. Виконує: різновиди ходьби, бігу, присідання, стрибків; переміщення. Практичне виконання формування вмінь та навичок.   Теоретичні основи сюжетно-рольової гри та її розвиток в різні періоди дитинства. Називає основні сюжетно-рольові ігри для розвитку дитини. Фронтальний: обговорення та дискусіїВправи для розвитку швидкості: повторний біг на коротких відрізках 10-30 м. Виконує вправи ля розвитку фізичних якостей необхідних у грі футзал Практичне виконання рухів і вправ з футзалу Вправи для розвитку сили м’язів кистей рук  Контролює власний емоційний стан. Практичне виконання рухів і вправ на різних етапах навчання   Рухливі ігри та естафети з м’ячем  Вміє: подавати команди та діяти в строюІгри, розваги та квести з елементами рухливих ігор. Видатні футзалісти України. Називає видатних футзалістів України. Обговорення та дискусіїОсновні правила гри в настільний теніс.  Знає правила гри Фронтальний: обговорення та дискусії

Номер слайду 45

Оцінювання освітніх досягнень. Знання й розуміння учнями критеріїв оцінювання, робить процес оцінювання прозорим і зрозумілим для всіх суб’єктів. Укладання критеріїв спільно з учнями сприяє позитивному ставленню до процесу оцінювання. Критерії, розроблені для формувального, оцінювання мають описувати те, що заявлено в освітніх цілях. Важливим є ознайомлення учнів із критеріями до початку виконання завдання, а також представлення критеріїв у вигляді градації – опису різних рівнів досягнення очікуваного результату. Чим конкретніше сформульовані критерії, тим зрозумілішою для учнів є діяльність щодо успішного виконання завдання

Номер слайду 46

 Рекомендовано систему оцінювання результатів навчання в освітнії галузі «Фізична культура» здійснювати на позитивному ставленні до кожного учня, і враховувати не рівень недоліків та прорахунків а рівень особистих досягнень. Визначення досягнень учнів у рівнях (Високий, Достатній, Середній, Початковий) нададуть змогу вчителеві об’єктивно, але водночас, не пригнічуючи особистість, оцінити тих, хто не має яскраво виражених фізичних здібностей, проте характеризується сумлінним ставленням до навчання, активністю, ініціативністю. Акцентуємо увагу, що заклади освіти мають право на свободу вибору форм, змісту та способів оцінювання за рішенням педагогічної ради. Успіх нашої освітньої системи залежить від нашої вміння змінюватись та вдосконалюватись разом з розвитком суспільства. Ми прагнемо підготувати молодь до життя у світі, де критичне мислення, креативність та спроможність працювати в команді є невід'ємними складовими успіху. Спорт стає улюбленим предметом міркування й незабаром стане єдиним методом мислення. (В. О. Ключевский)

Номер слайду 47

 Фізична освіта дитини є базою для всього іншого. Без правильного застосування гігієни в розвитку дитини, без правильно поставленої фізкультури й спорту ми ніколи не одержимо здорового покоління. (О. В. Луначарський)ДЯКУЮ ЗА ВАШУ УВАГУ!Нехай наша спільна праця приносить плідні результати та сприяє процвітанню нашої української молоді!

pptx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку