Міністерство освіти і науки України
Відокремлений структурний підрозділ
Київський індустріальний фаховий коледж
Київський національний університет будівництва і архітектури
Методична розробка відкритого заняття
З навчальної дисципліни: «Іноземна мова(англійська)»
на тему: « Один день з мого життя. Відсутність артикля. »
Київ, 2021
Укладач: Онейко А.С., – викладач вищої категорії ВСП Київський індустріальний фаховий коледж КНУБА.
Рецензент:
Петренко О.П., – старший викладач вищої категорії ВСП Київський індустріальний фаховий коледж КНУБА
Розглянуто та схвалено
на засіданні ЦК філологічних, гуманітарних
та соціально-економічних відносин
ВСП Київський індустріальний фаховий коледж КНУБА
Протокол № від
Голова ЦК ________ О. В. Клименко
Анотація
Практичне оволодіння іноземною мовою є невід’ємною умовою сучасної підготовки спеціалістів вищими навчальними закладами. Тому при розгляді будь-якої теми потрібно приділяти достатньо уваги на закріплення даного матеріалу в практичному застосуванні. Особливо пріоритетним стає комунікативний аспект.
Дана методична розробка складена відповідно до державних стандартів гуманітарної освіти в Україні та відповідає робочій навчальній програмі з дисципліни «Іноземна мова(англійська)» для студентів І курсів.
Метою проведення заняття за темою: « Один день з мого життя. Відсутність артикля » є ознайомлення студентів з новим лексичним та фонетичним матеріалом, закріплення навичок вживання нового матеріалу на практиці в усному та писемному мовленні, ознайомлення з такою граматичною структурою як артикль. Автор розробки ставила перед собою мету розширити культурний кругозір студентів. Під час проведення даного заняття студентам пропонується коротка презентація за темою: «Outstanding places of Kyiv.» для вдосконалення навичок сприйняття іншомовного мовлення на слух. Студенти повинні навчитися висловлювати свою думку щодо запропонованої теми та аргументувати її, наводити аргументи на підтвердження власної думки, розвивати логічне мислення та вміння формувати і чітко висловлювати свої думки.
На вивчення даної теми програмою виділяється 2 години аудиторних занять.
РЕЦЕНЗІЯ
на методичну розробку відкритого заняття на тему:
«Один день з мого життя. Відсутність артикля»
з навчальної дисципліни: «Іноземна мова(англійська)»
викладача іноземної мови (англійська)
Київського індустріального фахового коледжу Онейко А.С.
Створення даної методичної розробки є актуальним з огляду на необхідність пошуку нових інтенсивних шляхів і засобів мовної освіти, що націлені на формування необхідної комунікативної спроможності в сферах професійного та ситуаційного спілкування в усній і письмовій формах, навичок практичного володіння іноземною мовою в різних видах мовленнєвої діяльності, що обумовлена професійними потребами на рівні незалежного користувача.
Мета методичної розробки - полегшити виконання завдань студентами. Студентам запропоновано коротке пояснення правил та цікаві, різноманітні за змістом та формою завдання для виконання. Робота містить лексичний та граматичний матеріал за різною тематикою, цікаву презентацію,студенти жваво обговорювали один день з їхнього життя.
Дана методична розробка складена відповідно до робочої навчальної програми.
Вважаю доцільним рекомендувати дану методичну розробку для роботи зі студентами як в аудиторії, так і для самостійного опрацювання.
Рецензент: старший викладач вищої категорії ВСП Київський індустріальний фаховий коледж КНУБА |
Петренко О.П. |
Навчально-методична картка відкритого заняття
Тема:« Один день з мого життя. Відсутність артикля. »
Цілі заняття:
Практичні:
Розвиваючі:
Виховні:
Вид заняття: комбінований.
Методи заняття: повідомлення, пояснення, демонстрація, бесіда, вправляння.
Матеріально-технічне забезпечення, дидактичні засоби: роздатковий матеріал, ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
Література:
Т.В. Барановська «Граматика англійської мови Збірник вправ».Київ 2008.
Карпюк О. Д. «Англійська мова 10 клас».Тернопіль 2010.
Структура заняття
1.Організаційна частина заняття (привітання, бесіда з черговим)
Good morning, students! How are you? Nice to meet you again. I`m sure you`re all in good mood.
First o fall let`s check your presence , who is absent today?
-2. Перевірка домашнього завдання:
Let`s check up your homework. Who are ready? You are welcome!
Основна частина заняття:
3. Актуалізація опорних знань:
Ex.1.Дайте відповіді на запитання:
4.Доведення теми заняття. :« Один день з мого життя. Відсутність артикля.»
Today we will speak about your typical working day.
5.Мотивація навчальної діяльності. Вивчення даної теми потрібно для розвитку навички мовлення на рівні достатнього для здійснення іншомовного спілкування в 4-х видах мовленнєвої діяльності: аудіюванні, читанні, говорінні та написанні;студент повинен навчитися правильно відповідати на запитання викладача та інших студентів,знати основні правила вживання артиклів,вміти застосовувати ці правила на практиці.
6.Введення нових лексичних одиниць:
Ex.2.Прочитайте та повторіть за мною тематичну лексику:
7.Закріплення нових лексичних одиниць на практиці. Коротка презентація за темою: « Один день з мого життя. » для вдосконалення навичок сприйняття іншомовного мовлення на слух.
Читання та переклад тексту.
Ex.3 Прочитайте та перекладіть текст:
I’ll try to describe my typical working day, although every day has its variations.
I usually get up at 7 o’clock. I wash myself, clean my teeth and do my morning exercises. Then I make my bed and dress myself. I have breakfast at 8 o’clock. After that I go to school. I usually have 6 lessons. The first lesson starts at half past 8. The lessons are over at a quarter to 2. I come back home after classes at 2 o’clock. At first I have dinner. I have to help my parents, so then I do shopping and clean my room. I dust furniture, vacuum the carpet and mop the floor.
I usually go shopping to the nearest supermarket. After that I do my homework. Then I have some free time. I can play football with my friends, read a book, play computer games or watch TV.
I have supper at 7 o’clock, when my parents come back home. After supper we tell each other how we spent a day and watch news or films on TV. Sometimes my dad and me play chess. I go to bed at 10 o’clock.
8.Виконання після текстових вправ.
Ex.4. Заповніть пропуски , використовуючи таблицю)
11 p.m. / on his homework / a glass of orange juice and an egg / at 8.30 a.m. Local bus / ten form student / suburb near Manchester / team-mates One day / finishes with / in the college canteen / 7.30 a.m. |
Peter smith lives in _______1__ . He is a ____2_____. Every morning he gets up ________3___. He has ___4______ for breakfast and leaves the house ____5____ .
He goes to the college by a public transport. He usually has 4 lessons before lunch. He doesn’t take a packed lunch from home and prefers to eat ____6_____ .
He has 3 more classes after lunch and then plays football with his _____7__ .Peter is a promising football player and he dreams that ____8___ he will be invited to play for “Manchester United” .After his training he takes ___9____ to home and has dinner at about 7 o’clock. Peter doesn’t spend much time ___10____ and it is usually ready by 9 o’clock. His usual evening ___11____ watching TV or listening to the music of his favorite pop-groups. He goes to bed at ___12_____.
Ex. 5. Назвіть види діяльності, які ви виконуєте у свій вихідний день:
___________ morning_____________
___________ _____________
___________afternoon_____________
___________ ____________
___________evening ______________
___________ ____________
Ex. 6. Перекладіть наступні речення англійською мовою: (письмово)
9.Ознайомлення студентів з новим граматичним матеріалом.
Відсутність артикля. (письмово)
Ex.7. Прочитайте та запам’ятайте правила відсутності артикля:
Означений артикль the не вживається:
1) Перед званнями, формами звертання: Professor Snow. Mister Brown.
2) Перед назвами міст, вулиць, площ: Kyiv, London.
Snow — сніг, health — здоров 'я.
breakfast сніданок, lunch другий сніданок, dinner обід, supper вечеря.
7) У деяких виразах:
at night — вночі, at noon — вдень, at home — вдома, at school — у школі,
to be in town — бути в місті, to go to bed — лягати спати, to go to school — ходити у школу, to go to town — поїхати в місто.
10.Закріплення граматичного матеріалу на практиці.
Ex.8. Заповніть пропуски артиклем the де це необхідно:
1. A lot of people are giving up ... meat. 2. ... meat we had for dinner yesterday was very tasty. 3. I did not read much about ... life of ... Lomonosov. 4. ... running in ... morning will do you good. 5. ... book you bought yesterday was not very interesting. 6. If you learn ... English for a long time you will speak this foreign language well. 7. Which is your favourite color? — It is ... blue. 8. Please look at these blouses. It seems to me ... blue one will suit you more. ... blue is more your colour.
Ex.9. Заповніть пропуски артиклями де це необхідно:
1. Where is ... pen? — ... pen is in ... pencil-box. 2. Open ... window. ... weather is fine. It is stuffy in ... room. 3. Where are ... flowers? -- ... flowers are in ... vase. 4. We have ... large room. There is ... arm-chair in ... room and ... little wall-lamp over ... arm-chair. I like to sit in ... arm-chair and read ... books or ... magazines. 5. Where is ... book? — ... book is in ... bookcase. 6. We have ... big sheepdog. ... sheepdog is very clever. 7. This boy is ten years old. He is ... pupil. 8. This question is very difficult. I don't know ... answer to it. 9. There is ... very big round ball in ... middle of ... room. 10. This is ... pen, that is not ... pen, that is ... pencil. 11. My sister is at ... work.
Ex.10. Заповніть пропуски артиклями де це необхідно:
1. There is ... big dark red blind in my ... room. 2. My ... brother is ... sailor. 3. Where are ... children? — All ... children are playing ... volley-ball. 4. Give me ... book, please. 5. Look into ... ice-box. What can you see on ... shelves? — There is some ... butter in ... butter-dish. 6. There are some ... boys in the sports-ground, but I cannot see any ... girls. 7. His ... aunt is ... teacher. She works at ... school. 8. There is ... nice lamp in ... living-room. 9. ... lamp is on ... writing-table at ... window. 10. My ... daughter is ... pupil. She goes to ... school in ... morning. She has four or five ... lessons every ... day. She comes ... home at two o'clock in ... afternoon. At ... home she does her ... homework.
Додаткові завдання:
Ex.11. Заповніть пропуски артиклями де це необхідно:
1. My ... cousin lives in ... little town. It is ... new town. ... streets of ... town are broad, ... houses are big. There are many ... green trees in ... streets and in ... yards. There is ... school in ... country. There are two ... kindergartens in ... country, too. 2. This is ... children's room. ... walls in ... room are blue, ... ceiling is white, ... floor is brown. ... children's room is large and clean. 3. I come ... home at three o'clock. I usually learn ... English at ... home. 4. What is ... date today? — It is ... first of ... February. 5. Where do you usually go after ... breakfast? — After ... breakfast I usually go to ... park. 6. There is ... new shop at ... corner of our ... street. 7. When ... bell rang ... schoolchildren came into ... classroom and sat down at ... desks. 8. I don't go to ... school on ... Sunday.
Ex.12. Заповніть пропуски артиклями де це необхідно:
1. He looked at ... book in ... Bill's hand. 2. Tell me about Tom. Wasn't he ... clever and pleasant boy who asked us to play ... tennis? 3. It was ... richest room Alice had ever seen. 4. All ... stories in this book were written by ... English authors. 5. He asked me about ... book I was reading. 6. Before beginning of ... meeting Kate walked in … park. 7. He said good-bye to everybody and left ... room. 8. Suddenly in .. mirror on ... back wall he saw ... slim girl. 9. "She is ... very beautiful lady," ... girl said in ... low voice. 10. He is not ... person who can tell ... lie.
11.Підведення підсумків:
13.Узагальнення вивченого матеріалу.
Які артиклі ви знаєте?
Коли артикль не вживається?
14. Оцінювання студентів.
15. Повідомлення домашнього завдання.
Домашнє завдання:
Вивчіть новий лексичний матеріал.
Підготуйте опис одного дня з вашого життя.
Вивчіть граматичне правило.
Заповніть пропуски артиклями, де це необхідно:
1. He didn't look like ... Frenchman. 2. He looked like ... man who was used to these garments. 3. Poor Winifred was like ... fish out of ... water. 4. She looked like ... child's picture herself, extremely gay and simple. 5. She spoke in ... very quiet pensive voice. It was like ... moaning of ... bird. 6. Her heart was beating like ... heavy bell. 7. Now she looked elegant like ... heroine in ... magazine illustration, and almost as unreal.
Висновки та рекомендації
для використання іншими викладачами та студентами
Запропонований матеріал з теми:« Один день з мого життя. Відсутність артикля.»подано таким чином, що його структура забезпечує активне засвоєння лексики і формування об’ємно тематичного словника. Презентація , запропонована для перегляду дає можливість розвивати у студентів здатність розуміння основного змісту, виділення головної думки, ідеї.Робота над даним матеріалом значно поповнює лексичний запас студентів та сприяє правильному висловленню думок.
Дана розробка відкритого заняття складається з лексичних та граматичних вправ, що сприяють закріпленню знань за даною темою, формуванню мислення студентів, розвитку комунікативних навичок та мовної здогадки.
Даний матеріал розраховано для роботи зі студентами як в аудиторії, так і для самостійного опрацювання.
Список додаткової літератури