Односкладні речення. Узагальнення й систематизація знань

Про матеріал
Узагальнення й систематизація відомостей про односкладні речення, їх групи та види; удосконалення вміння визначати тип односкладних речень, спосіб вираження в них головного члена, правильно використовувати у мовленні вивчені види односкладних речень
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Односкладні прості речення. Узагальнення знань (8-В клас)

Мета: навчальна: узагальнити та систематизувати відомості про односкладні речення, їх групи та види; удосконалити вміння визначати тип односкладних речень, спосіб вираження в них головного члена, правильно використовувати у мовленні вивчені види односкладних речень;

розвивальна: розвивати вміння аналізувати та узагальнювати вивчений матеріал; розвивати творчі здібності учнів;

виховна: виховувати любов до рідного краю

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Форма уроку: інтерактивний урок.

  1. Обладнання: підручник, картки із завданням, ментальні карти, хмаринки слів, аудіозапис: Шпилясті кобзарі – Дзвоники дзвенять (Jingle Bells українською. https://www.youtube.com/watch?v=7bx4S2YGS48, https://docs.google.com/forms/d/12LvWwHoY1hTX7BYRu5h7YgtV1Z-UbBnT00FRw92fhHU/edit

Хід уроку

І Організаційний момент.

Учитель. Добрий день, любі діти. Сьогодні в нас незвичайний урок – відкритий, до нас завітали гості й хочеться зустріти їх якнайкраще. Тим паче святковий настрій і передчуття чогось неймовірного витають у повітрі. Мерехтять вогники і блискітки прикрашених вітрин магазинів, повітря пахне морозцем, ялинкою та мандаринами! (Шпилясті кобзарі – Дзвоники дзвенять (Jingle Bells українською))

Зимовий період – найулюбленіший час більшості дітей, адже саме взимку – найбільше свят і омріяних подарунків! А починаються зимові свята з Дня святого Миколая, який, згідно з повір’ям, у ніч на 19 грудня кладе під подушку солодощі та подарунки слухняним дітям. Звідки пішла така традиція? Існував Миколай насправді чи це просто персонаж із красивої легенди? Сьогодні ми доторкнемося до цих неймовірно красивих  та загадкових історій. А ще, працюючи над темою Односкладні прості речення. Узагальнення знань, будемо визначати «Зірку уроку». Хто найкраще працюватиме на уроці, отримає статус

«Зірка майстра мовлення» :

 критерії оцінювання: у відповідях вітсутні лексичні та граматичні помилки, мовлення чітке, лаконічне, грамотне.

«Зірка  знань» :

критерії оцінювання : учень чи учениця під час уроку брали активну участь у всіх видах робіт ,виявили високий результат.

«Зірка майстра творчості»

 критерії оцінювання:  учень чи учениця написали найкращу творчу роботу, що відповідає вимогам до цього виду роботи.

«Зірка  майстра теорії» :

 критерії оцінювання: учень чи учениця бездоганно знають теорію з теми, наводять доречні приклади для ілюстрації теоретичного матеріалу.
І тоді до номінантів точно завітає з подарунком Святий Миколай.

Зичу вам успіхів і зіркої роботи на уроці.

ІІ Оголошення теми й мети уроку.

Розгорніть зошити і запишіть дату та тему уроку

Назвіть з хмаринки слів поняття, які стосуються теми уроку.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учитель. Дивлячись на нашу тему, скажіть, що ви очікуєте від уроку? Дякую. Сподіваюсь, що ви під час уроку: удосконалите й систематизуєте відомості про односкладні речення; удосконалите вміння визначати тип односкладних речень; навчитесь правильно використовувати в мовленні види односкладних речень; розвинете вміння аналізувати та узагальнювати вивчений матеріал.

ІV Основний зміст роботи.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель:

До уроку ви повинні були повторити матеріал з теми «Односкладні речення», склавши інтелекткарту «Односкладні речення». Приклади речень треба було дібрати з теми про зимові свята та день святого Миколая, яким і починаються святки. Охочих отримати «Зірку майстра теорії» запрошуємо до дошки представити результати роботи. Усі інші, слухаючи розповідь про односкладні речення, готуємо по1 запитанню за змістом з метою обміну інформацією і виявлення прогалин у вивченому матеріалі.

  1. Обмін запитаннями.

-Які запитання виникли у вас до доповідача?

  1. Мініпідсумок учителя, обговорення та колективне оцінювання відповіді, вручення зірки за умови бездоганної відповіді.
  2. «Зірку знань » отримає кожен, хто безпомилково виконає тестове завдання з теми. Кожне питання оцінюється 1 бал. Виконуємо онлайн за посиланням

https://docs.google.com/forms/d/1YD9qf83kGyA4dbKJhE6VQnucvwhP5s84A1ePre-1BQ/edit

  1. Мініпідсумок учителя, вручення «Зірки знань» за умови бездоганного виконання тесту. Аналіз помилок:

–Які завдання виявилися складними?

 Учитель: як уже ми згадували, 19 грудня в Україні відзначають День Святого Миколая. Святий Миколай – один із найшанованіших святих церкви – чудотворець, заступник бідних, захисник дітей, а також покровитель мандрівників. Миколая Чудотворця вважають найближчим до Бога святим. З давніх часів День Святого Миколая святкувався весело. Заздалегідь готували подарунки, пекли печиво, запрошували музикантів, скликали гостей. І, звичайно ж, чекали головного нічного гостя – Миколу-чудотворця, запалювали свічки, читали молитви. А для дітлахів пеклося особливе печиво – миколайчики.  Виконавши наступне завдання, ви дізнаєтеся, як пекти миколайчики, і до свята можете приготувати своїй родині солодкий подаруночок.

  1. Тренувальні вправи.

1. Перепишіть текст, уставляючи пропущені літери та розділові знаки.

2. Знайдіть у тексті односкладні речення та визначте види.

3. 1 варіант 1-3 речення, 2 варіант 4-6 речення, 3 варіант 7-9 речення.

Пряники – миколайчики
1. Миколайчики - це трад…ційні пряники або печ…во що п…чуть нап…р…додні дня святого Миколая, а потім дарують дітям. 2. Можуть бути різної форми та з різним роз(с)писом ялинки чоловічки сніжинки, зірочки або у вигляді святого Миколая. 3. Готувати миколайчиків просто.
4. С(з)початку треба збити масло. 5. Потім додати усі інші інгр…дієнти (100 г масла 300 г муки 2 яйця 40 г крохмалю 90 г меду 1 чайну ложку розпушувача для тіста 100 г цукру імбир або корицю) та п…р…мішати.
6. Поставити тісто на холод не менше, як на 1 годину.
7. Роз(с)катати шаром пів сантиметра формочкою пов…різати миколайчики.
8. С(з)класти на деко злегка з(с)мащене олією. 9. Випікати 5 хвилин в г…рячій духовці.

Взаємоперевірка.

Критерії оцінювання : 1. Перепишіть текст, уставляючи пропущені літери та розділові знаки (3бали).

2. Знайдіть у тексті односкладні речення та визначте види (3 бали).

 

Миколайчики - це традиційні пряники або печиво, що печуть напередодні дня святого Миколая, а потім дарують дітям.

Можуть бути різної форми та з різним розписом: ялинки, чоловічки, сніжинки, зірочки або у вигляді святого Миколая.
Готувати миколайчиків просто. Спочатку треба збити масло. Потім додати усі інші інгредієнти (100 г масла, 300 г муки, 2 яйця, 40 г крохмалю, 90 г меду. 1 чайну ложку розпушувача для тіста, 100 г цукру, імбир або корицю) та перемішати. Поставити тісто на холод не менше, як на 1 годину. Розкатати шаром пів сантиметра, формочкою повирізати миколайчики. Скласти на деко, злегка змащене олією. Випікати 5 хвилин в гарячій духовці.

Взаємооцінювання

-Які виникли питання під час роботи? Що потребує пояснення?

  1. Синтаксичний розбір речення ( самостійна робота, біля дошки 1 учень індивідуально працює, потім коментуємо та оцінюємо відповідь та самооцінка)

Критерії оцінювання : 3 бали
Святого Миколая також називають Чудотворцем.

Після Святого Миколая починали готуватися до Різдва, учити колядки, робити вертепи.

-Як ви думаєте, чому? Що ви знаєте про це? Знайдіть у Вікіпедії https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D0%BD%D1%8C_%D1%81%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%8F

матеріал про дива Миколая, прочитайте і розкажіть нам про це, використовуючи односкладні речення.

  1. Творча робота.

Щоб отримати бажаний подарунок, діти різних країн напередодні Дня святого Миколая пишуть листівку про свої досягнення та добрі справи, яку залишають на підвіконні. Напишіть таку листівку й ви. Використовуйте односкладні речення під час написання тексту.

Критерії оцінювання : 3 бали
Озвучення результатів роботи( за бажанням діти читають свої твори, називають односкладні речення, визначають їх вид).

  1.  Обговорення робіт, вручення « Зірки творчості» за найкращу роботу.

 

 

V. Підсумок уроку.

-Навіщо нам потрібні односкладні речення?

Кому б ви вручили «Зірку мовлення» за відповіді сьогодні на уроці, чому саме цьому учневі?

VI. Домашнє завдання.

Підготуватися до контрольної роботи, повторивши правила з теми.
Написати мінітвір, використовуючи односкладні речення, на тему: «Існує прикмета, якщо помиритися у день святого Миколая, то навіть вороги стануть у подальшому добрими друзями ». Спростуйте або підтвердіть прикмету, навівши переконливі аргументи і приклади з власного життя.

 

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку