План – конспект уроку трудового навчання
Дата_____________ Клас____6________
Тема: Оформлення та оздоблення м’яких іграшок
Мета уроку:
Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про матеріали, які використовують для оздоблення іграшки; про технологічну послідовність виготовлення накладної мордочки, язичка та носика у вигляді кульки; формувати уміння добирати матеріали, виготовляти оздоблення, використовуючи інструкційні картки та дотримуючись правил безпечної роботи;
Розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію, художній смак, уміння аналізувати та порівнювати;
Виховна: виховувати уважність, самостійність, відповідальне ставлення до роботи, бажання створювати прекрасне власноруч.
Обладнання матеріали та наочність: ноутбук, готові оздоблені м’які іграшки та фото іграшок, інструкційні картки: «Ручні шви для пошиття м’якої іграшки», картка послідовності оформлення мордочки м’якої іграшки, заготовки мордочки-накладки, носика, язичка; голка, ножиці, нитка, олівець, лінійка, наперсток, зразки тканини та фурнітури.
Тип уроку: формування практичних умінь та навичок
Структура уроку
Хід уроку
Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.
Створення позитивного емоційного настрою учнів
Притча «Тачка». Троє чоловіків, щосили напружуючись, везли важкі тачки з камінням. Перехожий ставив кожному з них одне й те саме запитання: «Що ти робиш?»
Перший відповів: «Везу цю кляту тачку»
Другий відповів: «Заробляю собі на хліб»
Третій сказав: «Будую місто»
Отож, бажаю вам до навчання ставитися завжди позитивно та творчо
Гра – вікторина «Чи знаєте ви?»
В кабінеті ви бачите готові м’які іграшки. Дайте відповіді на запитання вікторини (учні дають відповіді, аналізують їх, виправляють і коментують можливі помилки, вчитель оцінює найактивніших учнів)
М’які іграшки завжди радують, тому багато людей прагнуть зробити їх власноруч. Такі іграшки зовсім не містять у собі шкідливих речовин, адже вони виготовлені з натуральних матеріалів. Створюючи м’яку іграшку, ви маєте вирішити для себе, якою вона має бути. Кожна іграшка неповторна. Різні очі, носи й вираз мордочок звіряток. М’яка іграшка може бути різних розмірів, кольорів, пошита з різних матеріалів. А за допомогою стрічок. Мережива, декоративних ґудзиків, ланцюжків та інших дрібничок можна створити певний образ, підкреслити індивідуальність кожної іграшки. У будь – якому випадку іграшки, які були зшиті вашими руками, будуть дуже милими, тому що в них є частинка ваших любові й тепло.
Після нашого уроку ви будете знати: технологію виготовлення накладки мордочки, носика, язичка, оздоблення іграшки; уміти: підібрати матеріали й інструменти для оздоблення іграшки, виконати оздоблення.
Запишіть у зошити тему уроку: «Оздоблення м’яких іграшок»
Оформлення іграшки складається з двох етапів: оформлення мордочки та прикрашання всієї іграшки (показ готових іграшок)
Навіть пошиті за однією викрійкою вироби можна урізноманітнити, надати їм індивідуальності за допомогою оздоблення – визначити стать іграшки, професійну приналежність, характер тощо. Для цього використовують фурнітуру – стрічки, мереживо, декоративні ґудзики, ланцюжки, біжутерію (показ матеріалів для оздоблення).
Форма очей, губ, накладки, носа, вій і їх взаємне розташування значною мірою визначають характер персонажа. Тому дуже важливо правильно вибрати найбільш підходящий варіант оформлення іграшки.
Від правильного розташування деталей обличчя та мордочки залежить те, чи здаватиметься іграшка доброю, веселою, симпатичною або сердитою, сумною, серйозною. Є кілька загальних правил. У звірят очі розташовують на рівні перенісся, а ніс – посередині нижньої половинки мордочки. Іноді, пропорції можна спеціально порушити, щоб підкреслити характер або настрій іграшки (Додаток 1).
В іграшок, що зображують тварин, першими на обличчі розміщують накладку (випнуту частину морди) та ніс. Накладки на мордочку можуть складатися з двох деталей, з’єднаних разом, або однієї, стягнутої посередині. Роблять накладку з тканини або хутра світлих тонів. На накладці позначають чорні точки – вуса (Додаток 2).
Інколи у виготовленої іграшки не відразу виходить той вираз обличчя, що ви задумали. Треба спробувати пересунути окремі деталі, іноді змінити їх форму.
Запис у робочі зошити основних термінів і понять. Оформлення іграшки складається з двох етапів:
Накладки на мордочку можуть складаються з двох деталей, з’єднаних разом або з однієї – стягнутої посередині. Роблять накладки з тканини або хутра світлих тонів.
Які форми носів ви бачили у звірят? (Учні дають відповіді)
Демонстрація та обговорення Додатку 3.
Гра «Закінчи речення»
Оформлення практичної роботи в зошиті:
Тема: Виготовлення накладки мордочки, носа, язичка
Матеріали: заготовка мордочки, носа, язичка, голка, ножиці, нитки, лінійка, олівець.
Виконання роботи
Руки за голову ставимо сміло,
Повертаємось вправо і вліво.
Двічі наліво, двічі направо,
Зробимо чітко, діти, цю вправу.
Двічі наліво, двічі направо,-
Будемо мати гарну поставу.
Перша улюблена іграшка дитинства… у кожного з нас вона своя. Світ іграшок також змінюється, як і світ людей. Раніше популярними були одні іграшки, тепер – інші. Але завжди іграшка буде існувати і нею завжди будуть бавитися діти. То ж яке чудове й благородне заняття – створювати іграшку!
Створити образ обличчя іграшки до виготовленої мордочки. Повторити основи проектної діяльності, знайти в засобах масової інформації або Інтернеті варіанти іграшок, які б ви хотіли виготовити, принести аркуш А4 (альбомний), кольорові олівці.
Використані ресурси:
http://chomu.pp.ua/3115-vchimosya-shiti-myak-grashki-chastina-2.html
http://metodportal.com/node/11453
http://osnova.com.ua/preview/book
http://studopedia.org/4-164620.html
Використана література:
Скляренко О.А. Іграшковий дивосвіт. Основи моделювання м’якої іграшки [Текст]:посіб. для творчості: мистець. шиття іграшок/ Оксана Скляренко. – Т.: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 227 с.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Картка «Послідовність виготовлення накладної мордочки, носика – кульки, язичка»