Оформлення та оздоблення м'яких іграшок

Про матеріал
В розробці уроку подано технологію виготовлення накладки мордочки, носика, язичка, оздоблення іграшки; розглянуто як підібрати матеріали й інструменти для оздоблення іграшки та як виконати оздоблення.
Перегляд файлу

План – конспект уроку трудового навчання

Дата_____________      Клас____6________

Тема: Оформлення та оздоблення м’яких іграшок

Мета уроку:

Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про матеріали, які використовують для оздоблення іграшки; про технологічну послідовність виготовлення накладної мордочки, язичка та носика у вигляді кульки; формувати уміння добирати матеріали, виготовляти оздоблення, використовуючи інструкційні картки та дотримуючись правил безпечної роботи;

Розвивальна: розвивати творчу уяву, фантазію, художній смак, уміння аналізувати та порівнювати;

Виховна: виховувати уважність, самостійність, відповідальне ставлення до роботи, бажання створювати прекрасне власноруч.

Обладнання матеріали та наочність: ноутбук, готові оздоблені м’які іграшки та фото іграшок,  інструкційні картки: «Ручні шви для  пошиття м’якої іграшки», картка послідовності оформлення мордочки м’якої іграшки, заготовки мордочки-накладки, носика, язичка; голка, ножиці, нитка, олівець, лінійка, наперсток, зразки тканини та фурнітури.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок

Структура уроку

  1. Організаційна частина (5 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (12 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)
  4. Повідомлення теми та завдань уроку (3 хв.)
  5. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
  6. Осмислення учнями вивченого матеріалу (7 хв.)
  7. Формування практичних вмінь і навичок учнів (35 хв.)
  8. Рефлексія (4 хв.)
  9. Підсумок уроку (3 хв.)
  10.  Домашнє завдання (3 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційна частина (5 хв.)

Перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку.

Створення позитивного емоційного настрою учнів

Притча «Тачка». Троє чоловіків, щосили напружуючись, везли важкі тачки з камінням. Перехожий ставив кожному з них одне й те саме запитання: «Що ти робиш?»

Перший відповів: «Везу цю кляту тачку»

Другий відповів: «Заробляю собі на хліб»

Третій сказав: «Будую місто»

  • Висновок такий: до роботи можна ставитися по різному. А яка відповідь найпозитивніша? (Обговорення)

Отож, бажаю вам до навчання ставитися завжди позитивно та творчо

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (12 хв.)

Гра – вікторина «Чи знаєте ви?»

В кабінеті ви бачите готові м’які іграшки. Дайте відповіді на запитання вікторини (учні дають відповіді, аналізують їх, виправляють і коментують можливі помилки, вчитель оцінює найактивніших учнів)

  1. Які матеріали використовують для шиття м’якої іграшки? (основні матеріали: штучне хутро, різноманітна тканина, фетр, фліс, шкіра; оздоблювальні матеріали: стрічки, мереживо, резинка, фурнітура: ґудзики, намистинки, біжутерія, нитки для вишивання та в’язання; з’єднувальні матеріали: нитки швейні, клей; наповнювач: синтепон, поролон, синтепух, холлофайбер, вата, обрізки тканини)
  2. Види інструментів, що використовують при пошитті м’якої іграшки? (ножиці, голки, шпильки, олівець, лінійка, наперсток, картон, клей ПВА, шаблони)
  3. Які види м’яких іграшок ви знаєте? (плоскі, напівоб’ємні, об’ємні)
  4. Дайте характеристику кожному з видів м’якої іграшки. (плоскі: дві деталі та картон між ними; напівоб’ємні: між тканиною та картоном м’яка основа; об’ємні: кожну деталь шиють та набивають окремо)
  5. Основні призначення сучасної іграшки? (розвивальні для дітей, декоративні для прикрашання житла, колекційні, народні, ритуальні, для театральних вистав, іграшки – сувеніри)
  1. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.

М’які іграшки завжди радують, тому багато людей прагнуть зробити їх власноруч. Такі іграшки зовсім не містять у собі шкідливих речовин, адже вони виготовлені з натуральних матеріалів. Створюючи м’яку іграшку, ви маєте вирішити для себе, якою вона має бути. Кожна іграшка неповторна. Різні очі, носи й вираз мордочок звіряток. М’яка іграшка може бути різних розмірів, кольорів, пошита з різних матеріалів. А за допомогою стрічок. Мережива, декоративних ґудзиків, ланцюжків та інших дрібничок можна створити певний образ, підкреслити індивідуальність кожної іграшки. У будь – якому випадку іграшки, які були зшиті вашими руками, будуть дуже милими, тому що в них є частинка ваших любові й тепло.

  1. Повідомлення теми та завдань уроку (3 хв.)

Після нашого уроку ви будете знати: технологію виготовлення накладки мордочки, носика, язичка, оздоблення іграшки; уміти: підібрати матеріали й інструменти для оздоблення іграшки, виконати оздоблення.

Запишіть у зошити тему уроку: «Оздоблення м’яких іграшок»

  1. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

Оформлення іграшки складається з двох етапів: оформлення мордочки  та прикрашання всієї іграшки (показ готових іграшок)

Навіть пошиті за однією викрійкою вироби можна урізноманітнити, надати їм індивідуальності за допомогою оздоблення – визначити стать іграшки, професійну приналежність, характер тощо. Для цього використовують фурнітуру – стрічки, мереживо, декоративні ґудзики, ланцюжки, біжутерію (показ матеріалів для оздоблення).

Форма очей, губ, накладки, носа, вій і їх взаємне розташування значною мірою визначають характер персонажа. Тому дуже важливо правильно вибрати найбільш підходящий варіант оформлення іграшки.

Від правильного розташування деталей обличчя та мордочки залежить те, чи здаватиметься іграшка доброю, веселою, симпатичною або сердитою, сумною, серйозною. Є кілька загальних правил. У звірят очі розташовують на рівні перенісся, а ніс – посередині нижньої половинки мордочки. Іноді, пропорції можна спеціально порушити, щоб підкреслити характер або настрій іграшки (Додаток 1).

В іграшок, що зображують тварин, першими на обличчі розміщують накладку (випнуту частину морди) та ніс. Накладки на мордочку можуть складатися з двох деталей, з’єднаних разом, або однієї, стягнутої посередині. Роблять накладку з тканини або хутра світлих тонів. На накладці позначають чорні точки – вуса (Додаток  2).

Інколи у виготовленої іграшки не відразу виходить той вираз обличчя, що ви задумали. Треба спробувати пересунути окремі деталі, іноді змінити їх форму.

  1. Осмислення учнями вивченого матеріалу (7 хв.)

Запис у робочі зошити основних термінів і понять. Оформлення іграшки складається з двох етапів:

  1. Оформлення мордочки;
  2. Прикрашання всієї іграшки.

Накладки на мордочку можуть складаються з двох деталей, з’єднаних разом або з однієї – стягнутої посередині. Роблять накладки з тканини або хутра світлих тонів.

Які форми носів ви бачили у звірят? (Учні дають відповіді)

Демонстрація та обговорення Додатку 3.

  1. Формування практичних вмінь та навичок учнів (35 хв.)
    1.        Повторення правил техніки безпеки.

Гра «Закінчи речення»

  • Під час ручних швейних робіт світло має падати … (зліва)
  • Перед роботою слід … (одягнути спецодяг)
  • Сидіти рівно, ноги поставити на … (підлогу)
  • Через кожні 20 хвилин … (відпочити)
  • Голки зберігати в … (відведеному місці)
  • Ножиці передавати … (зімкнутими лезами, кільцями вперед)
  • В кінці роботи … (Прибрати своє робоче місце)
    1.        Вступне інструктування вчителя: пояснює послідовність виконання практичної роботи, роздає заготовки та інструкційні картки, послідовність виготовлення.

Оформлення практичної роботи в зошиті:

Тема: Виготовлення накладки мордочки, носа, язичка

Матеріали: заготовка мордочки, носа, язичка, голка, ножиці, нитки, лінійка, олівець.

 

Виконання роботи

  1. Виготовлення накладної мордочки (використовуючи картку послідовності)
  2. Виготовлення носика (використовуючи картку послідовності)
  3. Оформлення мордочки: пришити носик та язичок
  4. Зробити висновок
    1.        Динамічна пауза (учениця проводить фізкультхвилинку)

Руки за голову ставимо сміло,

Повертаємось вправо і вліво.

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо,-

Будемо мати гарну поставу.

  1.        Виконання роботи учнями та поточний інструктаж вчителя
  2.        Заключний інструктаж вчителя. Огляд вчителем виконаних робіт (Вчитель оглядає роботи учнів, виявляє можливі недоліки, пояснює шляхи усунення недоліків, мотивує виставлення оцінок та оцінює практичні роботи)
  1. Рефлексія (4 хв.)
  • Що дізналися нового на уроці?
  • Чи складно було виконувати практичну роботу?
  • Чи бажаєте продовжити виготовлення накладної мордочки в іншому варіанті?
  1. Підсумок уроку (3 хв.)

Перша улюблена іграшка дитинства… у кожного з нас вона своя. Світ іграшок також змінюється, як і світ людей. Раніше популярними були одні іграшки, тепер – інші. Але завжди іграшка буде існувати і нею завжди будуть бавитися діти. То ж яке чудове й благородне заняття – створювати іграшку!

  1.  Домашнє завдання (3 хв.)

Створити образ обличчя іграшки до виготовленої мордочки. Повторити основи проектної діяльності, знайти в засобах масової інформації або Інтернеті варіанти іграшок, які б ви хотіли виготовити, принести аркуш А4 (альбомний), кольорові олівці.

 

Використані ресурси:

http://prohobbi.com

http://chomu.pp.ua/3115-vchimosya-shiti-myak-grashki-chastina-2.html

http://metodportal.com/node/11453

http://osnova.com.ua/preview/book

http://studopedia.org/4-164620.html

 

Використана література:

Скляренко О.А. Іграшковий дивосвіт. Основи моделювання м’якої іграшки [Текст]:посіб. для творчості: мистець. шиття іграшок/ Оксана Скляренко. – Т.: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 227 с.

 


Додаток 1

 

 

делаем морду у игрушки  image116

 

 

 

 

 

изготавливаем мягкие игрушкиизготавливаем мягкие игрушкиизготавливаем мягкие игрушкиДодаток 2


Додаток 3

 

 

   

 

виды носиков для игрушек

виды носиков для игрушек

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

працяКартка «Послідовність виготовлення накладної мордочки, носика – кульки, язичка»

docx
Додав(-ла)
Курилко Віта
Додано
26 січня 2020
Переглядів
3140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку