Тема: Конструювання із сірникових коробок багатоповерхових будинків. Створення композиції «Міська вулиця».
Мета: Вчити учнів виготовляти із сірникових коробок макети багатоповерхових будинків. Удосконалювати вміння вирізати з паперу прямокутники потрібних розмірів, правильно користуватися креслярськими інструментами. Розвивати окомір, уяву, фантазію. Виховувати інтерес до праці будівельників.
Обладнання: сірникові коробки,кольоровий папір, ножиці,лінійки,прості олівці, клей ПВА, зразки будинків.
Хід уроку:
І. Орг. класу.
Всі сідайте тихо діти,
Домовляйтесь не шуміти,
Руки гарно піднімати
Чітко влад відповідати
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було у нас мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд,часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети. У нашій країні трудяться мільйони людей різних професій. Все,що нас оточує: будинки, заводи, мости,кораблі, автомобілі,літаки – зроблено руками людей. Зараз пограємо у гру «Енерджайзер» (декілька учнів показують рухи професій: лікар, вчитель, кухар, столяр,будівельник. Учні класу повинні сказати назву професій та з ясувати,який товар чи послугу виготовляє ця людина).
І на сьогоднішньому уроці всі теж будете будівельниками,які будуватимуть вулицю міста. Кожен будинок споруджуватиме двоє будівельників,хоча на будівництві справжнього будинку працюють десятки робітників. А ви споруджуватимете сірникові будинки із сірникових коробок (демонструю зразки будинків).
ІІІ. Робота над темою уроку.
1.Вступна бесіда
– З чого тільки не будують люди своїх жител!Бетон, скло, цегла,дерево,камінь, папір,тканини. У далекому минулому наші предки будували житло з кісток мамонтів і шкір тварин. Племена півночі – зі шкір морських тварин і снігових цеглин.
Де тільки не живуть люди! У хмарочосах і землянках, печерах і куренях.
Люди,які споруджують будинки називаються(будівельниками).
А мистецтво проектування і будівництва різних споруд називається – архітектурою. Від архітектора залежить, який має бути будинок – п’яти – чи десятиповерховий, з балконами чи без.
2. «Гірлянда асоціацій» ( на дошці). Назвіть всі асоції, що виникають в пам’яті стосовно цього слова
– Для чого потрібні всі ці предмети?
3. Показ і коментування послідовності виготовлення будинків.
Ми коробочки візьмемо,
Гарно ми їх склеїмо,
Зробим вікна голубі,
Зробим гарні двері.
Все з єднаємо рядами,
Зробим кілька поверхів –
Буде вулиця міська
З будинками новими.
а). продумуємо форму будинку;
б). підбираємо кількість сірникових коробок і складаємо у відповідній до задуму послідовності;
в). обклеюємо передню і задню частини будинку кольоровим папером;
г). вирізуємо з кольорового паперу вікна з прямокутної форми і двері,і приклеюємо їх рядами на «поверхи»
4. Закріплення дитячих знань.
5. Повторення правил безпеки під час роботи.
6. Самостійне виконання роботи (в парах). Учні працюють за девізом: «який майстер – така й робота» запис на дошці.
7. Фізвиховання (під музичний супровід).
8. Завдання кожній групі(ряду): установити композицію «Міська вулиця» на перших партах, придумати назву своїй вулиці та сказати: Чому так назвали?
IV. Підсумок уроку
1. Рейд « Чистота мого робочого місця»
2. Демонстрація дитячих робіт, розповіді представника кожної групи про свою вулиць.
3. Оцінювання.
4. Заключне слово вчителя.
– Які гарні вулиці з красивими будинками ви збудували. Це тому, що працювали дружно, допомагали один одному.
Тож хай живе наш рідний дім – буду тепло й затишно нам у нім.
Послухайте вірш і доберіть кінцівку.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр –
Всі називають головною
Твою професію - …..(школяр).
Чи всі люди були нею пов’язані? (відповіді дітей).