ця розробка стане у пригоді тому, хто хоче зробити свій урок більше ніж цікавий. Тут містяться цікаві відео, різноманітні завдання на закріплення навички письма, аудіювання, читання та говоріння.
Тема: «Написання огляду фільму»
Цілі: формувати навички письма; вдосконалювати навички усного мовлення, читання; розвивати культуру спілкування й мовленнєву реакцію учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.
Procedure
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1. Привітання.
Т: Good morning, boys and girls.
Рs: Good morning, teacher.
Т: How are you doing today?
Рs: We’re fine.
2. Повідомлення теми та мети уроку.
Т: As you remember, we are studying the topic “ART”. And today we are going to learn what is review and how to write a review to a film.
З. Уведення в іншомовну атмосферу.
Бесіда в режимі Т – Ps
(слайд 1)
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1. Активізація вивчених ЛО.
а) (слайд 2)
б) (слайд 3)
2. Повідомлення нового матеріалу.
(слайд 5 – 6)
T: Does anybody know what is a review? It’s a brief description of a book, film, CDs, TV programmes etc. They can be either formal or semi-formal in style. They are published in newspapers, journals, periodicals and magazines.
The purpose of a review: to inform readers, viewers or listeners, to give your opinion or recommendation.
3. Закріплення нового матеріалу.
a) Ex. 1 p.196
T: Now I want you to divide you into two teams.
The team which has coloured papers is going to complete the text about The Matrix and the second one with Schindler’s list.
(слайд 7)
b) Review Plan
T: And now I want you to help me to do a plan how to make a review.
c) The next task will be to watch a film teaser and to write your own review.
(слайд 8 – 10)
https://www.youtube.com/watch?v=_yhFofFZGcc
https://www.youtube.com/watch?v=eO0T9A3kdqc
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ.
1. Summary
2. Homework
Do a crossword