Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використання продуктів її переробки

Про матеріал

Розробка відкритого інтегрованого уроку з хімії та англійської мови, мета якого закріпити знання учнів про проблеми навколишнього середовища та шляхи їх вирішення.

Перегляд файлу

Розробка відкритого інтегрованого уроку

з хімії та англійської мови

 

Тема:  Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці  вуглеводневої сировини та використання продуктів її переробки.

 

Мета уроку:

  • систематизувати та узагальнити знання учнів про сучасний стан навколишнього середовища та вплив діяльності людини на живу та неживу природу;
  • удосконалювати навички роботи з різними джерелами інформації (періодичні видання, наукова література, інтернет);
  • формувати соціальні компетенції (аналізувати результати спостережень, вести наукову дискусію, толерантно доводити свою точку зору, формувати активність у прийнятті рішень);
  • формувати комунікативні компетенції (навички володіння кількома мовами) та компетенції саморозвитку та самоосвіти;
  • виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, почуття відповідальності за діяльність людства та вплив антропогенного фактора на живу та неживу природу.

 

Тип заняття: узагальнення і систематизація знань.

 

 

Хід уроку

 

Вчитель хімії: Доброго дня, любі діти! Тема нашого уроку: Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці  вуглеводневої сировини та використання продуктів її переробки.

Урок наш сьогодні незвичайний - інтегрований «хімія та англійська мова». Сьогодні ми перевіримо та узагальнемо все, що ми вивчили, і спілкуватися ми будемо двома мовами.

 

English teacher: Hello, everybody! Nice to see you at our unusual lesson. Sit down, please! Today we are going to discuss the problem of environmental protection. The intensive development of science, industry and chemistry has made the pollution of the environment a global problem of our country. You know that people all over the world are worried about it. The issue of ecology is very important.

- By the way, what does the word “ecology” mean?

  • What is ecology?
  • What is environment? (відповіді учнів)

 

P1: Since ancient times Nature has served Man, being the source of his life. For thousand of year, people lived in harmony with the environment, and it seemed to them that natural resources are unlimited. Unfortunately, later our technological civilization, became the cause of destroying Nature and creating the ecological crisis on our planet.

 

Вчитель хімії: Тепер дайте відповіді на такі запитання:

  • Що так насичені вуглеводи?
  • Назвіть класифікацію вуглеводнів.
  • Які основні джерела вуглеводнів?
  • Що таке нафта?
  • Як її переробляють?
  • Що таке крекінг?

 

English teacher: Now, children, look at the blackboard and find the corresponding pairs of words and word-combinations in two columns. One by one.

 

  1. Нафта
  2. Кам’яне вугілля
  3. Газ
  4. Безвідходне виробництво
  5. Вихлопні гази
  6. Теплова електростанція
  7. Кислотні дощі
  8. Парниковий ефект
  9. Екологічна безпека
  10.  Міжнародне співробітництво
  1. Oil
  2. Coal
  3. Gas
  4. Waste-free production
  5. Exhaust
  6. Thermal power plant
  7. Acid rain
  8. Greenhouse effect
  9. Environmental safety
  10.  International cooperation

 

Вчитель хімії:  Природний та попутний нафтовий гази, нафта та камяне вугілля – основні джерела вуглеводнів. До недавнього часу ці горючі матеріали використовувалися головним чином як енергоносії. Нині значна частина горючих газів, продукти переробки нафти та камяного вугілля, використовуються як цінна сировина в хімічній промисловості та в органічному синтезі для виробництва необхідних у народному господарстві речовин і матеріалів.

В звязку з цим, в атмосферу потрапляє все більше продуктів неповного згоряння бензину, інших видів моторного палива. Повітря також забруднюється технологічними газовими викидами металургійних та хімічних підприємств. Особливе занепокоєння викликає стан атмосфери  у великих промислових регіонах, де концентрація вуглеводнів, фенолу, формальдегіду, аніміну, інших небезпечних органічних речовин нерідко перевищує дозволений рівень у десятки разів.

 Нерозважливо забруднює людина водні басейни планети. Щорічно в світовий океан, з тих чи інших причин, скидається від 2 до 10 млн. нафти. Аерофотозйомкою із супутників зафіксовано, що вже 30% поверхні океану покрито плівкою, яка ізолює воду від атмосфери і порушує екологічну рівновагу. Річки сильно забруднюються стічними водами нафтохімічних та нафтопереробних заводів, підприємств які віробляють галогенопохідні вуглеводнів, органічні кислоти, альдегіди, ароматичні сполуки, барвники.

А тепер ми проведемо бліц-опитування з мячем:

  1. Який вуглеводень називають «чорне золото»?
  2. Назвіть основні забруднювачі.
  3. Скільки відсотків від загальної кількості забруднювачів припадає на автомобільний транспорт?
  4. Рідина, без якої неможливе життя на нашій планеті, що стає смертельною отрутою, потрапляючи в воду.
  5. Яким чином нафта потрапляє в Світовий океан?
  6. Назвіть географічні об’єкти, поблизу яких сталися такі аварії у цьому році.
  7. Назвіть ефективні способи усунення нафти, що знаходяться на поверхні води у вигляді тонкої плівки.

 

English teacher: I have a surprise for you – A big red heart. This is a “symbolic heart”. We have some questions for us on the topic. (Учні по черзі беруть листки з запитаннями і відповідають на них.)

Dear children! I’m sure you are real friends of our planet. I hope our lesson helps us to be more active in the ecological movement. In fact we live only once and not a very long life. We have our Earth for all those who love it and who do not.

 Now I want you to sing the song “Imagine” by John Lennon which sounds as a call to all the people of the world to be united and save the Earth.

(Виконується пісня Imagine” by John Lennon)

 

 

Imagine

 

Imagine there’s no heaven

It’s easy if you try

No hell below us,

Above us only sky,

Imagine all the people

Living for today, a-ha.

 Imagine there’s no countries,

 It isn’t hard to do,

 Nothing to kill or die for,

 And no religion too,

 Imagine all the people

 Living life in peace, yu-huh.

  You may say I’m a dreamer,

  But I’m not the only one.

  I hope some day you’ll join  us

  And the world will live as one.

  Imagine no possessions,

  I wonder if you can,

  No need for greed and hunger,

  A brotherhood of man,

  Imagine all the people

  Sharing all the world, yu-huh.

 

English teacher: At the end of the lesson I want to remind you the wise advice of a great English writer John Galsworthy who said:If you don’t think about your future you will not have it”. Thanks for the lesson. It’s over. You have only good and excellent marks today. Your hometask is to translate the text into English. Good-bye! And good luck!

 

Вчитель хімії:  Урок закінчено. Дякую за урок. До побачення.

 

 

 

 

HOMETASK

 

 

Translate the text into English:

 

 

 Значна частина енергії виробляється тепер за рахунок хімічних прооцесів, а саме при спалюванні нафти, газу, камяного вугілля. Проблеми перетворення світлової та теплової енергії в електричну також вирішуються на підставі хімічних процесів. Нарешті, сучастні установки з видобутку енергії  потребують створення теплоносіїв. Це означає, що у вирішені енергетики чільне місце займають хіміки.

doc
Додано
25 січня 2020
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку