Розробка відкритого інтегрованого уроку з хімії та англійської мови, мета якого закріпити знання учнів про проблеми навколишнього середовища та шляхи їх вирішення.
Розробка відкритого інтегрованого уроку
з хімії та англійської мови
Тема: Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використання продуктів її переробки.
Мета уроку:
Тип заняття: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
Вчитель хімії: Доброго дня, любі діти! Тема нашого уроку: Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використання продуктів її переробки.
Урок наш сьогодні незвичайний - інтегрований «хімія та англійська мова». Сьогодні ми перевіримо та узагальнемо все, що ми вивчили, і спілкуватися ми будемо двома мовами.
English teacher: Hello, everybody! Nice to see you at our unusual lesson. Sit down, please! Today we are going to discuss the problem of environmental protection. The intensive development of science, industry and chemistry has made the pollution of the environment a global problem of our country. You know that people all over the world are worried about it. The issue of ecology is very important.
- By the way, what does the word “ecology” mean?
P1: Since ancient times Nature has served Man, being the source of his life. For thousand of year, people lived in harmony with the environment, and it seemed to them that natural resources are unlimited. Unfortunately, later our technological civilization, became the cause of destroying Nature and creating the ecological crisis on our planet.
Вчитель хімії: Тепер дайте відповіді на такі запитання:
English teacher: Now, children, look at the blackboard and find the corresponding pairs of words and word-combinations in two columns. One by one.
|
|
Вчитель хімії: Природний та попутний нафтовий гази, нафта та кам’яне вугілля – основні джерела вуглеводнів. До недавнього часу ці горючі матеріали використовувалися головним чином як енергоносії. Нині значна частина горючих газів, продукти переробки нафти та кам’яного вугілля, використовуються як цінна сировина в хімічній промисловості та в органічному синтезі для виробництва необхідних у народному господарстві речовин і матеріалів.
В зв’язку з цим, в атмосферу потрапляє все більше продуктів неповного згоряння бензину, інших видів моторного палива. Повітря також забруднюється технологічними газовими викидами металургійних та хімічних підприємств. Особливе занепокоєння викликає стан атмосфери у великих промислових регіонах, де концентрація вуглеводнів, фенолу, формальдегіду, аніміну, інших небезпечних органічних речовин нерідко перевищує дозволений рівень у десятки разів.
Нерозважливо забруднює людина водні басейни планети. Щорічно в світовий океан, з тих чи інших причин, скидається від 2 до 10 млн. нафти. Аерофотозйомкою із супутників зафіксовано, що вже 30% поверхні океану покрито плівкою, яка ізолює воду від атмосфери і порушує екологічну рівновагу. Річки сильно забруднюються стічними водами нафтохімічних та нафтопереробних заводів, підприємств які віробляють галогенопохідні вуглеводнів, органічні кислоти, альдегіди, ароматичні сполуки, барвники.
А тепер ми проведемо бліц-опитування з м’ячем:
English teacher: I have a surprise for you – A big red heart. This is a “symbolic heart”. We have some questions for us on the topic. (Учні по черзі беруть листки з запитаннями і відповідають на них.)
Dear children! I’m sure you are real friends of our planet. I hope our lesson helps us to be more active in the ecological movement. In fact we live only once and not a very long life. We have our Earth for all those who love it and who do not.
Now I want you to sing the song “Imagine” by John Lennon which sounds as a call to all the people of the world to be united and save the Earth.
(Виконується пісня “Imagine” by John Lennon)
Imagine
Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
Living for today, a-ha.
Imagine there’s no countries,
It isn’t hard to do,
Nothing to kill or die for,
And no religion too,
Imagine all the people
Living life in peace, yu-huh.
You may say I’m a dreamer,
But I’m not the only one.
I hope some day you’ll join us
And the world will live as one.
Imagine no possessions,
I wonder if you can,
No need for greed and hunger,
A brotherhood of man,
Imagine all the people
Sharing all the world, yu-huh.
English teacher: At the end of the lesson I want to remind you the wise advice of a great English writer John Galsworthy who said: “If you don’t think about your future you will not have it”. Thanks for the lesson. It’s over. You have only good and excellent marks today. Your hometask is to translate the text into English. Good-bye! And good luck!
Вчитель хімії: Урок закінчено. Дякую за урок. До побачення.
HOMETASK
Translate the text into English:
Значна частина енергії виробляється тепер за рахунок хімічних прооцесів, а саме при спалюванні нафти, газу, кам’яного вугілля. Проблеми перетворення світлової та теплової енергії в електричну також вирішуються на підставі хімічних процесів. Нарешті, сучастні установки з видобутку енергії потребують створення теплоносіїв. Це означає, що у вирішені енергетики чільне місце займають хіміки.