Розробка уроку виробничого навчання з професії "Кравець", 1 курс, базовий блок
ПЛАН УРОКУ
Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт. Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.
Тема уроку. Дотримання та виконання вимог охорони праці, промислової пожежної безпеки, виробничої санітарії. Дотримання вимог енергозбереження, раціональної роботи електрообладнання.
Мета уроку: Навчитися дотримуватися та виконувати вимоги охорони праці, промислової пожежної безпеки, виробничої санітарії. Дотримуватися вимог енергозбереження, раціональної роботи електрообладнання. Виховувати свідому дисципліну.
Тип уроку: Урок з формувань професійних вмінь та навичок.
Метод проведення: Розповідь з одноразовим показом трудових прийомів.
Матеріально-технічне забезпечення уроку:
Технологічна карта, інструкції з техніки безпеки.
Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.
Навчально-виробничі роботи: виготовлення виробу.
Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.
Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».
ХІД УРОКУ.
І. – Організаційна частина.
- перевірка наявності учнів.
- перевірка готовності учнів до уроку.
- допуск з техніки безпеки.
1.1. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
1.2. Перевірка готовності робочих місць і обладнання до уроку.
ІІ. – Вступний інструктаж.
2.1. Повідомлення теми програми.
2.2. Повідомлення теми уроку.
2.3. Повідомлення мети уроку.
2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:
- З скількох частин може складатися пояс?
- Як вимірюється довжина поясу?
- Які використовуються прокладки для поясу?
2.5. Виклад нового матеріалу:
Техніка безпеки при виконанні ручних робіт.
Організація робочого місця для виконання ручних робіт.
Ручні робочі місця за своїм призначенням і змісту є різноманітними, тому обладнання та організація робочого місця можуть бути різними. Правильна організація робочого місця сприяє підвищенню продуктивності праці і забезпечує високу якість роботи.
Ручні роботи можна поділити на:
Значно впливає на самопочуття працюючого та на якість і продуктивність роботи правильне сидіння: тулуб і голову слід тримати трохи нахиливши вперед, ноги на підставці, руки необхідно тримати так, щоб лікті знаходилися від тулуба на відстані не менше 10см, відстань від очей до виробу повинна становити 25 – 35см.
По закінченню роботи на робочому місці необхідно прибрати.
2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу:
- теоретичного матеріалу;
Питання до учнів:
Як організувати робоче місце при виконанні ручних робіт?
2.7. Повідомлення учням денного завдання.
2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.
ІІІ – Поточний інструктаж.
3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.
3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.
3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці
3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.
3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.
3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.
ІV – Заключний інструктаж.
4.1. Підведення підсумків роботи за день.
4.2. Повідомлення учням оцінок.
4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.
4.4. Визначення кращих робіт.
4.5. Повідомлення домашнього завдання.