Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, базовий блок, 2 розряд
ПЛАН УРОКУ
Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт. Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.
Тема уроку: Виконання строчок петле - і хрестоподібного стібка.
Мета уроку:
а) навчальна – навчитися виконувати строчки петле - і хрестоподібного стібка.
б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.
в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.
Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.
Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.
Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.
Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.
Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.
Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.
Навчально-виробничі роботи: базовий блок.
Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.
Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».
Хід уроку
І. Організаційна частина (~5хв):
- перевірка наявності учнів: кількість __ чол.
- перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.
- допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості __чол..
ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):
2.1. Повідомлення теми програми.
2.2. Повідомлення теми уроку.
2.3. Повідомлення мети уроку.
2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:
Фронтальне опитування. Запитання до учнів:
Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:
Які ви знаєте строчки прямих стібків?
Які ви знаєте строчки косих стібків?
2.5. Виклад нового матеріалу:
Прийоми виконання строчок петлеподібних стібків.
Зшивна.
Для виконання стібків голку вводять у тканину зверху вниз, проколюють деталь наскрізь. Просувають вперед збоку нижньої деталі на величину, яка в два рази довше за величину з боку верхньої деталі. Проколюють знизу вверх наскрізь і повертають голкою назад в попередню точку проколу, де знову вводять голку в тканину зверху вниз. Під час виконання строчки довжина кроку (руху нитку) з боку нижньої деталі в два рази довше ніж з боку верхньої деталі. В результаті повторення стібків утворюється ланцюжок із стібків, які щільно прилягають оди до одного. Частота стібків становить 3 – 5 в 1см строчки.
Розметувальна строчка.
Дана строчка може бути як постійного призначення (застосовується для розметування пройм виробу), так і тимчасового призначення (застосовують для виметування краю борту чи зметування деталей (у виробах з тканин смужку, клітинку та ін.).
За своєю будовою стібки нагадують зшивні, але на відміну від них при поверненні голки назад з боку верхньої деталі проколювання виконують (голку вводять у тканину) по середині між двома попередніми проколами.
За допомогою цієї строчки відбувається міцне і еластичне з’єднання.
Спушна.
Верхню деталь проколюють наскрізь, нижню на півтовщини і голку різко виводять на поверхню. Повертають голку назад на 0,5 – 1мм, знову проколюють деталі зверху вниз. З цього моменту прийом повторюється. Оскільки нитка стібків розміщується в середині деталі та скріплює ці дві деталі, тому строчка майже не помітна з верхнього та нижнього боків. Нитку стібків сильно не затягують.
Частота стібків 2 – 5 в 1см строчки.
Потайна підшивна.
Голку вводять у згин підігнутого краю верхньої деталі, а потім на рівні виколу (виходу) голки з верхньої деталі проколюють нижню на половину її товщини. Під час проколювання нижньої деталі голку нібито трошки ховають під підгин і злегка трошки повертають назад.
Частота стібка 3 – 5 в 1см строчки.
Закріплювальна.
При її виконанні голкою проколюють тканину 2 – 3 рази в одному місці (в попередньому проколі).
Прийоми виконання хрестоподібного стібка.
Строчку такого стібка виконують зліва на право, проколюючи тканину у зворотному напрямку (справа наліво), при цьому проколи виконують по черзі: по підгину, який проколюють наскрізь та по основній частині деталі, яку проколюють на половину товщини. Стібки щільно не затягують. Відстань від проколів до зрізу деталі 0,3 – 0,7см (залежно від обсипання), частота стібків 2 – 3 в 1см.
Характеристика і застосування строчок петлеподібного та хрестоподібного стібка
№ |
Назва строчки |
Графічне зображення |
Довжина стібка, см |
Ширина стібка, см |
Призначення |
1 |
Спушна |
|
0,2 – 0,4 |
|
Постійне закріплення та оздоблення країв деталей або ворсових тканин (комір, борт) |
2 |
Розметувальна |
|
0,7 – 1,0 |
|
Постійне закріплення кількох шарів тканини для створення міцного, але еластичного з’єднання (пришивання плечових накладок) |
3 |
Зшивна |
|
0,2 – 0,3 |
|
Постійне з’єднання там, де виконання машинної строчки неможливе |
4 |
Підшивна |
|
0,3 |
0,05 – 0,1 |
Постійне закріплення підігнутих країв з закритим зрізом (для підшивання накладних кишень) |
5 |
Закріплювальна (виведення нитки) |
|
З лицьового боку 0,05 – 0,1, між тканинами 0,3 – 0,5 |
0,4 – 0,9 |
Постійне закріплення кінців строчок після виконання ручних робіт (пришивання гу4дзиків, гачків, виготовлення закріпок) |
6 |
Хрестоподібного стібка |
|
|
|
Постійне прикріплення підігнутого краю виробу (з відкритим зрізом) або для оздоблення (в основному дитячих виробів) |
2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.
Бесіда, фронтальне опитування:
Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?
- теоретичного матеріалу;
- трудових прийомів;
- способів виправлення можливих дефектів.
2.7. Повідомлення учням денного завдання.
2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.
ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.
3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.
3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.
3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці
3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.
3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.
3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.
ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.
4.1. Підведення підсумків роботи за день.
4.2. Повідомлення учням оцінок.
Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.
4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.
Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.
Назвати способи виправлення дефектів.
4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.
4.5. Повідомлення домашнього завдання