Виконання строчок косих стібків.

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, базовий блок, 2 розряд

Перегляд файлу

 

ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт.  Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.

Тема уроку: Виконання строчок косих стібків.

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися виконуватия строчки косих стібків.

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: базовий блок.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість __ чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості __чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

Які ви знаєте строчки прямого стібка?

2.5. Виклад нового матеріалу:

Прийоми виконання строчок косого стібка.

Наметувальна та виметувальна строчки косого стібка.

Прийоми виконання стібків у даних строчках однакові.

Голкою проколюють тканину зверху вниз наскрізь, просувають вперед і під кутом до краю чи зрізу, проколюють тканину знизу вгору. Далі, знову просувають під кутом до краю чи зрізу. Потім прийом виконання повторюється, тобто голку вводять у тканину зверху вниз.

Стібки прості, їх виконують справа наліво, тимчасового призначення.

Їх застосовують, якщо необхідне міцне, стійке з’єднання або закріплення деталей, оскільки дані строчки не допускають зсувів деталей у процесі їх подальшої обробки, вони більш еластичні. Відрізняються призначенням та довжиною.

Підшивна строчка косого стібка.

Для виконання стібків такої строчки необхідно розмістити деталь підгином (згином) від працюючого. Голку вводять у тканину біля підігнутого зрізу, проколюючи основну частину деталі на половину її товщини. Потім голку просувають під підгин і проколюють підігнутий згин наскрізь. Для виконання наступного проколу голку знову вводять в основну частину деталі на рівні попереднього проколу або на 0,2 – 0,3см від нього. Нитку стібків сильно не затягують. Відстань від проколів до зрізу, який підшивають, становить 0,1 – 0,4см.

Обметувальна строчка косого стібка.

Для виконання строчки голку вводять у тканину знизу вверх. Голку з ниткою обводять навколо зрізу і знову вводять голку у тканину знизу вверх. Строчку виконують справа наліво, стібки сильно не затягують.

Стьобальна строчка косих стібків.

Деталі розміщують прокладкою вгору, тобто вистьобують зі сторони прокладки. Верхню деталь проколюють наскрізь, а нижню на півтовщини. Для виконання наступних проколів рухаються вверх або вниз під кутом і знову верхню деталь проколюють наскрізь, а нижню на півтовщини. З боку нижньої деталі – основної тканини нитку стібків не повинно бути видно. Стібки виконують рядочками, злегка припосаджуючи верхню деталь – прокладку.

Нитки підбирають під колір основної тканини №   40 – 80.

Дефекти:

  • Видно нитку стібків з лицьового боку основної деталі (сильно глибоко проколювали основну тканину)
  • Дуже глибокі впадини та зморшки з лицьового боку основної тканини (сильно затягували стібки)
  • Не має щільного з’єднання деталей (не захватили нижній шар – нижню деталь)
  • Зморшки та збрижки зі сторони прокладки (велика посадка прокладки)
  • Лацкан не прилягає до пілочки (недостатня посадка прокладки)

Характеристика та застосування строчок косого стібка

Назва строчки

Графічне зображення

Довжина стібка, см

Ширина стібка, см

Відстань між строчками, см

Призначення

1

Наметувальна

0,7 – 1,5

0,3 – 0,5

 

Тимчасове з’єднання деталей по площині з при посадкою однієї з них (верхній комір на нижній)

2

Вимету вальна

0,7 – 1,0

0,3 – 0,5

 

Тимчасове закріплення попередньо обшитих і вивернутих деталей

3

Стьобольна

0.5 – 0,7

0,1 – 0,3

0,3 – 0,5

Постійне скріплення основної і прокладної тканини (бортова прокладка, прокладка в нижній комір)

4

Обметувальна

0,5 – 0,7 Частота стібка:

3 – 4 в 1см

0,3 – 0,5

 

Постійна. Для запобігання висипанню зрізів деталей виробу з тканин низької сипучості)

5

Підшивна

0,5 – 0,7 Частота стібка:

2 – 4 в 1см

0,1 – 0,5

 

Постійне прикріплення підігнутого краю з закрити або відкритим зрізу (низ сукні, спідниці, рукава)

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку