Виконання строчок прямих стібків.

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, базовий блок, 2 розряд

Перегляд файлу

 

                                                    ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Охорона праці, пожежна безпека та електробезпека в навчальних майстернях. Виконання найпростіших ручних та машинних робіт.  Оволодіння прийомами працювати з обладнанням швейного виробництва. Оволодіння прийомами виконувати волого - теплову обробку.

Тема уроку: Виконання строчок прямих стібків.

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися виконувати строчки прямих стібків.

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: базовий блок.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість __ чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості __чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

Якими інструментами користується кравець?

Які вимоги до інструментів, якими користується кравець?

2.5. Виклад нового матеріалу:

Розповідь

  • Стібок - це закінчене переплетення ниток, отримане між двома проколами тканини голкою;
  • Повторювані однорідні стібки утворюють строчку;                                                       Усі стібки повинні бути рівними, відстань між ними як з лицьової сторони, так і з виворітної – однаковою, а нитки затягнуті рівномірно;
  • Стібки застосовують для тимчасового або постійного з’єднування деталей виробу.

Прямі стібки утворюють такі строчки: зметувальну, наметувальну, заметувальну, виметувальну, копіювальну і зборкоутворюючу.

Строчки прямого стібка найбільш поширені при виготовленні одягу, оскільки їх застосовують для тимчасового з’єднання деталей під час підготовки виробу до примірки, до виконання машинних робіт, та для утворення зборок.

 

Прийоми виконання строчок прямого стібка.

Голку вводять зверху вниз у тканину з невеликим нахилом і проколюють тканину наскрізь. Просувають вперед голку знизу на дану довжину і виводять вверх голку на поверхню (на лицьовий бік), тобто проколюють тканину знизу вверх, під таким самим кутом нахилу як вводили. Просувають голку вперед по поверхні на певну величину, а далі прийом стібка повторюється.

Довжина стібка залежить від особливостей тканини та використовуваних стібків. Строчкою з прямих стібків можна з’єднувати деталі без посадки або з посадкою однієї деталі (коли одна деталь вільніше).

Примітка: для виконання копіювальної строчки дві деталі складають лицьовими боками в середину, вирівнюючи зрізи, і по наміченим лініям прокладають стібки аналогічно до прямих, але при цьому лицьову нитку не затягують, залишаючи на поверхні петельки (слабину) величиною 0,5 – 0,7 см (залежно від товщини тканини. Потім деталі розсовують так, щоб нитка стібків натягнулася. Розрізають нитки по середині між двома деталями.

Назва строчки

Графічне зображення

Довжина стібка, см

Призначення

1

Зметувальна

0,5 – 1,5

Тимчасове з’єднання деталей виробу

2

Наметування

0,5 – 1,0

Тимчасове з’єднання деталей по площині

3

Заметування

1,0 – 2,0

Тимчасове закріплення підігнутого зрізу виробу

4

Приметування

0,5 – 1,0

Тимчасове прикріплення малої деталі до більшої

5

Виметування

0,5 – 1,0

Тимчасове закріплення попередньо обшитих і вивернутих деталей

6

Копіювальна

0,5 – 1,5

Тимчасове перенесення ліній і знаків з однієї деталі на іншу симетричну її деталь

7

Строчка для створення зборок

0,2 – 0,7

Тимчасове призбирування деталей, покладаючи дві паралельні строчки на відстані 0,2 – 0,3см одна від одної; призбирують окат рукава, волани

8

Прокладна

З лицьового боку

1,0 – 1,5

З виворітного боку

0,3 – 0,5

Тимчасове позначення середини переду, спідниці, спинки, коміра, вершини окату рукава, а також контрольних знаків і ліній, нанесених закрійником після примірки

9

Підшивна потайна

З боку підгину 0,3 – 0,5 з боку виробу 0,05 – 0,1

Постійне прикріплення підігнутого краю низу сукні, спідниці, рукава, підігнутого краю накладної кишені

 

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

 

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку