Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

: Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

Про матеріал
Пропоную вашій увазі перший з двох запланованих (згідно нової програми) уроків на тему "Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері" у відповідності до підручника 11 класу П.Попель.
Перегляд файлу

11 кл                       Урок № 32                                       Дата уроку __________

 Тема : Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.

Навчально-освітня мета: продовжувати поглиблювати уявлення учнів про неметалічні сполуки, розширити знання учнів про кислотні оксиди ; актуалізувати знання учнів про оксиди, їх класифікацію, фізичні властивості кислотних оксидів ,їх вміст в атмосфері. Сформувати уявлення про вплив кислотних оксидів на здоров’я  людини .

 Виховна мета : (екологічна компетентність) : сформувати почуття необхідності недопущення забруднення атмосфери кислотними оксидами , усвідомлення наслідків зростання в атмосфері оксидів Сулфуру , Карбону , та інших.  .

Обладнання: блок-схеми «Класифікація оксидів».

Тип уроку: урок набуття нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Аналіз самостійної роботи.

ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу

Бесіда :

  • Що таке оксиди ?

              Майже  всі неметалічні елементи утворюють оксиди     (табл. 7  стор 112).

  • Яку ступінь окиснення має Оксиген  в оксидах?
  • Які ви пам’ятаєте оксиди за класифікацією?   

1. Класифікація оксидів :

- Що таке основні оксиди ?

- Що таке амфотерні оксиди?

- Що таке кислотні оксиди? Так неметалічні елементи утворюють кислотні оксиди.

- Від чого залежить кількість оксидів  одного елемента?

- Як  тоді формується назва оксиду ? (Вказується валентність  в назві)

                                                             Є тривіальні назви ( чадний газ)

- Хто з неметалів не утворює оксиду ?  (Винятками є Флуор та інертні елементи — Гелій, Неон, Аргон.)

 

Завдання : На підставі будови атомів Нітрогену й Фосфору, Cульфуру й Карбону зробіть припущення щодо того, оксиди з яким ступенем окиснення вони можуть утворювати. Назвіть ці оксиди за сучасною номенклатурою.

Відповідь :

 

      Р2О3

           Р2О5

2. Будова оксидів неметалічних елементів :

-  складаються з молекул

- кристалічна ґратка - молекулярна,

-  ковалентні зв’язки між атомами є полярними, а самі молекули можуть  бути полярними і неполярними (мал. 48 чтор 114).

 

3. Фізичні властивості кислотних оксидів .

між молекулами діють слабкі ван-дер-ваальсовські сили міжмолекулярної взаємодії, що обумовлює те, що кислотні оксиди :

- багато представників мають запах.

- можуть  перебувати у твердому, рідкому і газоподібному агрегатному станах :

 сполуки SO2, NO2, NO, CO2, CO є газами (перші два мають  характерні запахи),

 оксид N2O4 — рідина,

 оксиди  P2O5, SiO2 — тверді речовини.

- Розчиняються у воді : SO2, SO3, NO2, CO2, P2O5 і багато інших оксидів неметалічних елементів (мал. 49 стор 114), взаємодіючи з нею й  перетворюючись на кислоти.

- мають низькі температури кипіння або плавлення, - неміцні.

 

4. Поширення кислотних оксидів в атмосфері :

 Виступи учнів  з повідомленнями на тему :

- Поширеність оксидів неметалів  а атмосфері

-  Фізіологічна дія деяких кислотних оксидів

- Парніковий ефект : причини  і наслідки.

 

ІV. Закріплення      Вправа № 152

Відомо: V(CO2)= 3V(CO)

Знайти:

 M(cуміші)-?,

DH2(суміші)-?

Розв'язування

V(cуміші)= V(CO2) + V(CO) =1+3 =4

φ(СO2)  =   V(CO2) 

                V(суміші)    =  1/4=0,25

Φ (СO)=  V(CO)        =  3 

               V(суміші)       4    = 0,75

Mr (CO2)  =44,    Mr(CO)=28

Середня молекулярна маса суміші газів дорівнює сумі добутків об'ємних часток на молекулярні маси окремих газів:

Mr (cуміші)  = φ (СO2) • Mr(CO2) + φ (СO) • Mr(CO)

Mr(суміші) = 0,25•44 + 0,75 •28 = 32, отже, M (cуміші) = 32 г/моль

M(H2) =2 г/моль

DН2 (суміші) = M(суміші) : M(Н2) = 32 г/моль : 2 г/моль = 16 г/моль

Відповідь: M(суміші)=32 г/моль, DН2(суміші)=16 г/моль 

VI. Домашнє завдання :                                                                                                                 Опрацювати матеріал §20   . Завдання № 154 письмово                                                                                          Підготувати повідомлення ( індивідуальне завдання ):                                                                                            «Кислотні дощі: причини появи  і екологічні наслідки»

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
26 січня
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку