Олімпіада (внутрішня) "Новітня історія (світова історія та історія України, кін. ХІХ ст. - наш час). "

Про матеріал
У даній розробці пропонуються завдання для внутрішньої олімпіади з історії, розраховані для учнів ПТО І-ІІІ курсів. Завдання сформовані за принципом завдань ЗНО, однак містять в собі не лише запитання з історії України, а ще й з світової історії. Вибачте, що дуже мало приділив уваги другій половині ХХ ст. і нашому часу.
Перегляд файлу

Внутрішня олімпіада з історії

Вітаю Вас, друзі!

Вам пропонується взяти участь у внутрішній олімпіаді, яка, традиційно, проводиться у листопаді кожного року. Запитання олімпіади стосуються новітньої історії (кін. ХІХ ст. – наш час) та стосуються як історії світу, так й історії України.

Завдання оформлені з 4 блоків питань, де кожна вірна відповідь оцінюється в 1 (один) бал.

І блок, 10 запитань. Тут потрібно обрати одну відповідь з кількох запропонованих. Кожна вірна відповідь – 1 (один) бал.

ІІ блок, 4 запитання. Потрібно співвіднести дати, події, учасників з двох позицій. Кожне вірне співвідношення – 1 (один) бал.

ІІІ блок, 4 запитання. Потрібно визначити послідовність дат, подій, явищ, діяльності діячів починаючи від найранішої.

Всі чотири вірні послідовності – 3 (три) бали.

Перша і остання вірна послідовність – 2 (два) бали.

Або перша, або остання вірна послідовність – 1 (один) бал.

IVблок, 2 запитання. З поданих варіантів відповідей потрібно обрати три. Кожна вірна відповідь – 1 (один) бал.

Для оформлення відповідей буде надано ще бланк відповідей, який можна буде завантажити окремо, або за його зразком дати відповідь на листку.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!!!

Термін виконання завдань по олімпіаді – обмежений. Про це буде вказано додатково. Участь в олімпіаді – обов'язкова. В залежності від кількостей вірних відповідей буде визначатися оцінка.

Бажаю успіху.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання з олімпіади по новітній історії (кін. ХІХ ст. – наш час).

Історія світу, історія України.

І БЛОК. З поданих варіантів відповідей оберіть один.

 

1. Якому з періодів історії світу притаманні наступні події: завершення промислової революції та утворення монополій; утворення Троїстого союзу та Антанти; зростання військових видатків з бюджету європейських країн?

а) 1914 – 1918 рр.;   в) кін. ХІХ ст. – 1914 р.;

б) 1933 – 1939 рр.;   г) 1929 – 1933 рр.

 

2. До яких держав входили українські землі на початку ХХ ст.?

а) Австро-Угорщини та Німеччини; в) Росії та Речі Посполитої;

б) Росії та Австро-Угорщини;  г) Росії та Османської імперії.

 

3. Результатом Першої Світової війни стала перемога…

а) країн Антанти;   в) Антигітлерівської коаліції;

б) країн Четвертного союзу;  г) Радянської Росії.

 

4. На початку Першої Світової війни в складі австрійської армії було сформовано військове з'єднання з українців, яке називалося:

а) УСС;     в) СС «Галиччина»;

б) «Буковинський курінь»;  г) РОА.

 

5. Передумовою Української Національно-демократичної революції (1917 – 1921 рр.) стала:

а) Поразка Німеччини у Першій Світовій війні;

б) Лютнева буржуазно-демократична революція в Росії;

в) Розпад Австро-Угорщини;

г) Проголошення Української Народної Республіки.

 

 

 

6. Визначіть основну мету Паризької мирної конференції.

а) Вирішення претензій між США, Британією та Францією щодо панівної ролі у світі;

б)  Вироблення мирних угод та визначення статусу нових держав у Європі;

в) Визнання позаблокового статусу СРСР у світі;

г) Ліквідація пакту Молотова-Ріббентропа.

 

7. ЗУНР (Західноукраїнська Народна Республіка) була проголошена…

а) 3 листопада 1918 р.;

б) 13 листопада 1918 р.;

в) 9 листопада 1918 р.;

г) 11 листопада 1918 р.

 

8. Результатом Вашингтонської міжнародної конференції було:

а) Створення НАТО;

б) угода 4, 5, 9;

в) визнання розпаду СРСР;

г) визнання розпаду Версальсько-Вашингтонської системи світу.

 

9. Політика «осадництва» в українських землях проводилася на території…

а) Румунії;

б) Чехо-Словаччини;

в) Польщі;

г) Угорщини.

 

10. За умовами яких мирних угод, після Першої Світової війни, заборонялося об'єднання Німеччини та Австрії?

а) Вашингтонською та Сен-Жерменською;

б) Сен-Жерменською та Нейїською;

в) Версальською та Сен-Жерменською;

г) Версальською та Вашингтонською.

ІІ блок. Співвіднесіть дати/періоди/події/діячів/політичні рухи тощо.

11. Встановіть відповідність між періодами світової історії та їх характерними рисами, особливостями.


а) 1914 – 1918 рр.

1. Завершення промислової революції; утворення монополій; формування імперіалізму; утворення військово-політичних блоків; збільшення військових видатків з бюджету.

б) 1929 - 1933 рр.

2. Укладення мирних угод; формування Версальсько-Вашингтонської системи світу; Рурська криза; угоди 4, 5, 9.

в) кінець ХІХ ст. – 1914 р.

3. Масове банкрутство банків; шалена інфляція; голодні походи; закриття підприємств; розорення фермерських господарств; біржовий крах; масове безробіття.

г) 1919 – 1923 рр.

4. Сараєвське вбивство; Західний та Східний фронти; Верденська м'ясорубка; Брусиловський прорив; Комп'єнське перемир'я.

 

5. Пакт Молотова-Ріббентропа; аншлюс Австрії; план «Вайс»; план «Барбаросса»; битва за атлантику; «Морський лев».

12. Встановіть відповідність між політичними діячами та країною.

а) Томас Вудро Вільсон

1. Совєтська Росія

б) Жорж Клемансо

2. США

в) Володимир Ілліч Ульянов (Ленін)

3.  Велика Британія

г) Девід Ллойд-Джордж

4. Німеччина

 

5. Франція

13. Встановіть відповідність між українськими політичними діячами та напрямами їх політичної діяльності.

а) Микола Міхновський

1. Видатний історик; очільник УЦР; відстоював право України на автономію в складі Росії, але згодом перейшов на самостійницькі позиції.

б) Михайло Грушевський

2. Генерал Російської армії, який підтримав ідею самостійної України; був почесним Отаманом Вільного козацтва; Гетьман Української держави.

в) Павло Скоропадський

3. Очолював Українську Генеральну військову раду; керівник Директорії УНР; підписав Варшавську угоду.

г) Симон Петлюра

4. Був одним із засновників РУП; автор брошури «Самостійна Україна»; засновник УНП; один з лідерів повстання полуботківців.

 

5. Письменник і публіцист; очільник Генерального Секретаріату УЦР; один з керівників антигетьманського перевороту.

14. Встановіть відповідність між датами і подіями.

а)  1927 р.

1. Проведення першої Олімпіади.

б) 1896 р.

2. Казимир Малевич, «Чорний квадрат».

в) 1937 р.

3. Знято перший звуковий фільм.

г) 1915 р.

4. Написання картини «Герніка», Пабло Пікассо.

 

5. Сальвадор Далі, «Палаюча жирафа».

 

ІІІ блок. Встановіть послідовність подій. (Яка подія відбулась перша, яка – друга, яка – третя, яка - четверта).

15. В процесі формування Версальсько-Вашингтонської системи світу відбулися наступні події:

а) Вашингтонська конференція;

б) Підписання Версальського мирного договору;

в) Прихід до влади младотурків в Туреччині;

г) Підписання радянсько-німецького договору в Рапалло.

 

16. Вкажіть послідовність подій, що відбувалися на західноукраїнських землях напередодні Другої Світової війни.

а) Проголошення незалежності Підкарпатської Русі;

б) Початок політики «осадництва»;

в) Татарбунарське повстання;

г) Заснування ОУН (Організації Українських Націоналістів).

 

17. Встановіть послідовність подій під час Другої Світової війни.

а) Сталінградська битва;

б) Київська оборонна операція;

в) Операція «Вайс»;

г) Капітуляція Японії.

 

18. Встановіть послідовність подій.

а) Введення в обіг національної валюти України – гривні;

б) Проголошення Акту про державний суверенітет України;

в) «Помаранчева революція»;

г) Аншлюс Росією АР Крим.

 

 

 

 

 

IV БЛОК. З поданих варіантів відповідей оберіть три.

 

19.  Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в Українській РСР у 1930-х роках.

1 Співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка підприємницької активності громадян.

2 Усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма сферами життя суспільства.

3 Існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій та інституцій.

4 Одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація, використання примусової праці.

5 Визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання владою принципу «особа важливіша за державу».

6 Політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками інтересів різних верств суспільства.

7 Панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апаратів, культ вождя.

20. Визначіть основні напрями «Нового порядку», запровадженого нацистами на окупованих територіях під час Другої Світової війни.

1. Онімеччення населення, вивезення працездатної частини цього населення на роботу в Німеччину, нещадна експлуатація населення на окупованих територіях;

2. Запровадження і поширення демократичних прав і свобод на окупованих територіях;

3. Надання економічних ресурсів та запровадження податкових пільг для бажаючих займатися продуктивною господарською діяльністю;

4. Придушення будь-якого спротиву та каральні експедиції в місця, що чинять такий спротив;

5. Політична амністія всім, хто лояльно сприймає окупаційну владу;

6. Переслідування і знищення всіх, хто відноситься до стану «унтерменшів»;

7. Підтримка національних рухів на окупованих територіях.

ФОРМА ОЦІНЮВАННЯ ВІДПОВІДЕЙ

по внутрішній олімпіаді з історії.

 

Пояснення:

Загалом Олімпіада має 20 запитань, які розміщені у 4 (чотири) блоки. Це зроблено «дуже» наближено до ЗНО з історії України.

І БЛОК – 10 запитань. Кожна вірна відповідь – 1 (один бал). Загалом – 10 балів.

ІІ БЛОК – 4 запитання. Потрібно встановити співвідношення між різними фактами/подіями/явищами/діячами … і тому подібне.  У висновку кожен, хто вірно вкаже співвідношення, отримає – 1 (ОДИН) бал. У кожному запитанні – чотирі співвідношення. У підсумку, при кожній правильній відповіді маємо 16 (шістнадцять) балів.

ІІІ БЛОК  - теж 4 запитання. Потрібно визначити хронологію подій. Тобто, послідовність подій. Це описано у завданні.

Максимальна кількість балів тут всього – 12 (дванадцять).

IV БЛОК – 2 запитання. Дається 7 (сім) варіантів відповідей, з яких можна обрати тільки три (3).  Кожна вірна відповідь оцінюється в 1 (один) бал. У підсумку – 6 (шість).

У загалі маємо при всіх вірних відповідях – 44 (сорок чотири) бали.

 Розрахунок відповідно бал/оцінка.

Бал

0-3

4-7

8-11

12-15

16-19

20-23

24-27

28-31

32-35

36-39

40+

44

Оцінка

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Внутрішня олімпіада з історії.

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище та Ім'я: ­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________

Група: ___________________________

І БЛОК.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ БЛОК.

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

11. 12. 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

А

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

13.  14.

 

 

ІІІ БЛОК.

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

15.      16.

 

 

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

17. 18.

 

 

IV БЛОК.

 

 

 

19.

 

 

 

20.

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку