Олімпійська освіта в системі освітньої діяльності ЗЗСО

Про матеріал
Вивчення історії олімпійського руху, його ідеалів і цінностей, місця у системі явищ сучасного суспільства має велике виховне й освітнє значення. Саме тому у нинішніх умовах особливого значення набуває олімпійська освіта. Інтеграція олімпійської освіти в освітній процес загальноосвітніх навчальних закладів має важливе практичне значення. Вона здатна підвищити ефективність формування фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я особистості.
Перегляд файлу

ОЛІМПІЙСЬКА ОСВІТА

В СИСТЕМІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ЗІНЬКІВСЬКОГО ОПОРНОГО ЛІЦЕЮ №1 ЗІНЬКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 Бачення гармонійного розвитку особистості знайшло своє відображення у визначенні олімпізму, який є життєвою філософією, що звеличує та об’єднує в гармонійне ціле якості тіла, волі і розуму. Поєднуючи спорт з культурою та освітою олімпізм прагне створити такий спосіб життя, який базувався б на радощах, здобутих через зусилля, освітніх цінностях доброго прикладу та повазі універсальних етичних принципів.

 У цьому понятті втілені заповітні мрії ініціатора відродження сучасних Олімпійських ігор П’єра де Кубертена, який вважав необхідним одночасний розвиток духовних, інтелектуальних та фізичних якостей людини. Його бачення олімпійської педагогіки було багатогранним. Вона охоплювала різноманітні дисципліни, які мали чітко визначені соціально-культурні та гуманістичні цілі.

 Сучасна шкільна освіта в Україні спрямована на створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, виховання покоління, здатного вчитися протягом усього життя, створювати і розвивати цінності громадського суспільства.

 Вивчення історії олімпійського руху, його ідеалів і цінностей, місця у системі явищ сучасного суспільства має велике виховне й освітнє значення. Саме тому у нинішніх умовах особливого значення набуває олімпійська освіта.

 Інтеграція олімпійської освіти в освітній процес загальноосвітніх навчальних закладів має важливе практичне значення. Вона здатна підвищити ефективність формування фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я особистості.

 Формування ціннісних орієнтацій на олімпійський спорт, здоровий спосіб життя, систематичні заняття фізичними вправами залежить від володіння певним обсягом знань.

В нашому закладі введений курс «Основи олімпійських знань» для учнів 5-8 класів. Програма передбачає реалізацію змісту цього курсу в обсязі 9 годин на рік.

Кожна тема включає теоретичний і практичний матеріал. Теоретичний матеріал спрямований на набуття учнями певних знань.

Практичний курс сприяє особистісному зростанню школярів, залученню їх до олімпійського руху, здорового способу життя, розвитку природних здібностей і талантів, використання набутих знань і вмінь у повсякденному житті.

 Програма передбачає не лише передачу знань учням, а й засоби застосування олімпійських знань у їхній творчій діяльності. Серед різноманітних форм олімпійської освіти в школі посідає олімпійський урок, проведення олімпійських вікторин, конкурс малюнків на олімпійську тематику, спортивні змагання «Олімпійське лелеченя». Метою курсу програми «Основи олімпійських знань» - виховання в школярів традицій і культури здорового способу життя на засадах гуманістичних ідеалів і цінностей олімпізму, залучення їх до активних занять фізичною культурою і спортом. Формування мотивацій до використання набутих знань, умінь і навичок у повсякденному житті.

В практиці нашої школи використовуються як урочні, так і позаурочні форми роботи.

Урочні форми: уроки з фізичної культури, уроки з загальноосвітніх предметів, факультативні заняття, олімпійські уроки.

Позаурочні форми: спортивні змагання, малі олімпійські ігри, олімпійські дні, заняття у спортивних секціях, заняття у гуртках спортивного спрямування, конкурси малюнків ,виробів, літературних творів, олімпійські вікторини, олімпійські тижні, виховні години на олімпійську тематику, олімпійські читання, туристсько-екскурсійна робота.

 Основними завданнями олімпійської освіти в нашій школі є :

  • Формування світогляду учнів, основу якого складають моральність, патріотизм, здоровий спосіб життя;
  • Формування громадянської життєвої позиції на основі гуманістичних ідеалів і цінностей олімпізму;
  • Формування позитивних мотивацій щодо збереження та зміцнення здоров’я, фізичного і духовного розвитку;
  • Набуття знань про олімпізм, історію олімпійського руху, як одну із сторін культурної спадщини людства, і виховання на цій основі почуття національної гідності;
  • Створення умов для розвитку природних здібностей, нахилів і талантів особистості дитини;
  • Формування почуття інтернаціоналізму, взаєморозуміння, духу дружби, солідарності та чесної гри через набуття знань про міжнародний олімпійський рух.

Основними компонентами змісту «Основи олімпійських знань» є

  • Інформаційний, що поєднує в собі комплекс знань про олімпізм, олімпійський рух, олімпійські цінності, здоровий спосіб життя, що відображає спрямованість на пріоритетний розвиток фізичного, психічного, духовного і соціального здоров’я, та основні способи і умови його збереження;
  • Операційний, що поєднує у собі підходи до засвоєння учнями цінностей олімпізму, визначає орієнтацію практичних методик на розвиток пізнавальної і творчої активності школярів;
  • Мотиваційний спрямований на формування в учнів мотивацій на задоволення соціально-значущих й особистісно-орієнтованих потреб на основі олімпійської ідеології, індивідуальних ціннісних орієнтацій щодо занять фізичною культурою і спортом. 

Активне впровадження олімпійської освіти дозволяє протидіяти негативному впливу вулиці, засобів масової інформації, протистояти соціальним негараздам, сприяє формуванню потреби до занять фізичною культурою та спортом, здорового способу життя, відмови від згубних звичок, що, у свою чергу, є фундаментом благополучної, патріотичної, гуманістичної і орієнтованої нації.

9_9

 

docx
Додано
14 березня 2023
Переглядів
469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку