Онлайн-посиденьки (з елементами тренінгу)
у 9 класі
Тема: « У колективі жити – з усіма дружити».
Підготувала:
класний керівник 9 класу
ЗОШ №24 (м. Бахмут )
Пономаренко Г.Д.
Тема: « У колективі жити – з усіма дружити».
Мета. Розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колективу. Навчати учнів ввічливому спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі,налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати бажання удосконалювати себе.
Обладнання: аркуші паперу, олівці, комп’ютер або інший гаджет з мікрофоном та налаштованою платформою ZOOM
ХІД
І. Запрошення до участі у онлайн-посиденьках у Zoom.
ІІ. Постановка теми і мети виховної години.
Мотивація діяльності школярів.
1. Тема бесіди «У колективі жити – з усіма дружити!»
-Що означає слово колектив?
/Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами./
- Які стосунки панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?
- Чи вмієте ви налагоджувати товариські стосунки?
2.Вправа «Очікування»
-Що ви очікуєте від цього заняття?
ІІІ. Основна частина
4. Вправа « Добери потрібні слова».
Учитель. -Отже, люди в колективі тримаються в купі, мов пальці на руці. У вас на столах є аркуші паперу. Обведіть свою долоню, напишіть на середині долоні своє ім’я. Тепер, вам треба добрати слова, які позитивно впливають на життя і працю в колективі, та написати їх на пальцях моделі долоні .
Учні вибирають одне зі слів : дружба, доброзичливість, взаємодопомога, взаємовиручка, спільні справи, повага, толерантність, щирість, великодушність, ввічливість, щедрість, взаємоповага, підтримка, чесність, справедливість.
-Покажіть свої малюнки та прокоментуйте їх.
-Зачитайте слова, які ви обрали. (Діти, за проханням, зачитують слова)
5. Розгляд життєвої ситуації.
а) Ситуація
Оленка прийшла до Іринки.
-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.
-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!
б) Обговорення.
- Це справжні подруги чи ні?
- Чи правильно вчинила Іринка?
- Щоб ви зробили на її місці?
7. Гра «продовжи прислів’я:
Дружба та братство — ... й вітер вириває.
Один за всіх, … наша сила.
Де гурт — ... дорожче багатства.
Одиноке дерево ... там і сила.
В нашій дружбі …і всі за одного.
Учитель. Дружба – відносини між людьми, засновані на довір’ї, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .
8. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=iCfQefnoNpQ
(Дуже зворушливе відео про добро.)
- Які почуття викликає відео?
- Як ви оцінюєте вчинок однокласників?
- Які людські чесноти в цих дітей?
9. Розгляд життєвої ситуації.
а) Ситуація:
Ти стоїш на перерві та розмовляєш із друзями. Аж раптом хтось боляче наступає на ногу. Ти розсердився, готовий полізти в бійку, та раптом чуєш:
— Вибач, будь ласка. Мені дуже прикро, я не хотів зробити тобі боляче.
Злість одразу пройшла, і ти несподівано для себе відповідаєш:
— Та нічого, буває.
б) Обговорення.
— А чи могло бути інакше?
— Як не дати розгорітися конфлікту?
— Що таке конфлікт?
Довідка. Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, поглядів, серйозні розбіжності, гостра суперечка.
— Причиною конфлікту в колективі можуть бути дитячі пустощі, зло, заздрість, зухвалість. Якщо вам доводилося бути свідком конфлікту дорослих, то знаєте, що це — річ неприємна. Можна виявити доброзичливість і цим зупинити конфлікт. На допомогу прийдуть слова ввічливості: «Дозвольте пройти», «Дякую», «Перепрошую».
Будь-який конфлікт не потрібно підтримувати. Головний девіз — не реагувати!
в) Практичні поради психолога «Як подолати гнів ?». Виконання вправ.
Вправа 1. Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.
Вправа 2. Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчити контролювати себе.
10. Створення правил, які б згуртували колектив.
- Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу , щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом. Для цього треба створити певні правила , які б згуртували колектив.
/Діти висловлюють свою думку/
Все вірно але я хочу наголосити на наступних правилах:
Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.
Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
Поважай тих, з ким дружиш.
Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
Дружба – це правда, доброта і чесність кожного.
11. Вправа «Мікрофон»
- Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»
- Кожен з вас – унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.
12.Вправа «Кошик для сміття».
– А які ж риси ускладнюють відносини в колективі?
(Учні називають: невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доносять одне на одного)
– А тепер запишіть риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття.
(Учні викидають папірці в кошик для сміття)
– Так, життя в колективі залежить від кожного, і я впевнена, що кожен з вас має ті хороші риси характеру, які допоможуть створити міцний колектив однодумців.
ІІІ. Заключна частина.
1.Прийом «Незакінчені речення».
Слово вчителя.
- Отже, ми переконалися , щоб бути колективом , треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності».Не менш важливо вміти дотримуватися даного вами слова, бо з цього й починається довіра. І якщо ви протягом нашої зустрічі відчули, що, можливо, в певній ситуації поводилися не так, як годиться другу, товаришу, однокласникові, то це вже плюс. Адже головне — вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично і разом спробувати знайти.