Онлайн-посиденьки "В колективі жити- з усіма дружити" (9 клас)

Про матеріал
Тема: « У колективі жити – з усіма дружити». Мета. Розширювати знання дітей про шляхи формування міцного колективу. Навчати учнів ввічливому спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити висловлювати свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі,налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати бажання удосконалювати себе.
Перегляд файлу

 

 

Онлайн-посиденьки   (з елементами  тренінгу)

у 9 класі

Тема: « У колективі жити – з усіма дружити».

Лучшие друзья навсегда. пятеро детей в кадре улыбаются и машут. день дружбы или день защиты детей. забавный мультипликационный персонаж. иллюстрации. изолированные на белом фоне Бесплатные векторы

 

                                          Підготувала:

                                                                     класний керівник  9  класу

                                                              ЗОШ №24 (м. Бахмут )

                                                      Пономаренко Г.Д.

 

 

 

 

 

Тема: « У колективі жити – з усіма дружити».

Мета.  Розширювати  знання  дітей  про  шляхи  формування  міцного  колективу. Навчати учнів ввічливому  спілкуванню з однолітками та дорослими, виявляти турботу про них. Учити  висловлювати   свої думки, знаходити способи вирішення проблемних ситуацій. Розвивати  вміння оцінювати свої  вчинки, визначати свою роль у колективі,налагоджувати дружні стосунки. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповагу, почуття відповідальності за свої вчинки. Викликати  бажання удосконалювати себе.

Обладнання: аркуші паперу, олівці, комп’ютер або інший гаджет з мікрофоном та налаштованою платформою ZOOM                                                           

                                                         ХІД

І. Запрошення до участі у онлайн-посиденьках у Zoom.

ІІ. Постановка теми і мети  виховної години.

Мотивація діяльності школярів.

 

1. Тема  бесіди «У колективі жити – з усіма дружити!»

-Що означає слово колектив?

/Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами./

- Які стосунки  панують у дружному колективі? А в нашому класному колективі?

- Чи вмієте ви  налагоджувати товариські  стосунки?

2.Вправа «Очікування»

-Що ви очікуєте від  цього заняття?

ІІІ. Основна частина

4. Вправа «  Добери потрібні  слова».

Учитель. -Отже, люди в колективі тримаються в купі, мов пальці на руці. У вас на столах  є аркуші паперу. Обведіть свою   долоню, напишіть на середині долоні своє ім’я. Тепер, вам треба  добрати  слова, які позитивно впливають на життя і працю в колективі,  та написати їх  на пальцях  моделі долоні .

Учні вибирають  одне зі слів :  дружба, доброзичливість, взаємодопомога, взаємовиручка, спільні справи, повага, толерантність, щирість, великодушність, ввічливість, щедрість, взаємоповага, підтримка,  чесність, справедливість. 

-Покажіть свої малюнки та прокоментуйте їх.

-Зачитайте слова, які ви обрали. (Діти, за проханням, зачитують слова)

5. Розгляд  життєвої  ситуації.

а) Ситуація

Оленка прийшла до Іринки.

-Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.

-Вибач, Олено, але не можу! Вибач!

-Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

б) Обговорення.

- Це справжні подруги чи ні?

- Чи правильно вчинила Іринка?

- Щоб ви зробили на її місці?

7. Гра  «продовжи  прислів’я:

Дружба  та братство —                               ... й вітер вириває.

Один за всіх,                                                … наша сила.

Де гурт —                                                     ... дорожче багатства.

Одиноке дерево                                           ... там і сила.

В нашій дружбі                                            …і всі за одного.                                               

Учитель. Дружба – відносини між людьми, засновані на довір’ї, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших. Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять один одного, довіряють один одному. Друзів пов’язує велика повага та взаємодопомога .

8. Перегляд  відео https://www.youtube.com/watch?v=iCfQefnoNpQ

(Дуже зворушливе відео про добро.)

- Які почуття викликає відео?

- Як ви оцінюєте вчинок однокласників?

- Які  людські чесноти в цих дітей?

9. Розгляд  життєвої  ситуації.

а) Ситуація:

Ти стоїш на перерві та розмовляєш із друзями. Аж раптом хтось боляче наступає на ногу. Ти розсердився, готовий полізти в бійку, та раптом чуєш:

— Вибач, будь ласка. Мені дуже прикро, я не хотів зробити тобі боляче.

Злість одразу пройшла, і ти несподівано для себе відповідаєш:

— Та нічого, буває.

б) Обговорення.

— А чи могло бути інакше?

— Як не дати розгорітися конфлікту?

— Що таке конфлікт?

Довідка. Конфлікт – це  зіткнення протилежних інтересів, поглядів, серйозні розбіжності, гостра суперечка.

— Причиною конфлікту в колективі можуть бути дитячі пустощі, зло, заздрість, зухвалість. Якщо вам доводилося бути свідком конфлікту дорослих, то знаєте, що це — річ неприємна. Можна виявити доброзичливість і цим зупинити конфлікт. На допомогу прийдуть слова ввічливості: «Дозвольте пройти», «Дякую», «Перепрошую».

Будь-який конфлікт не потрібно підтримувати. Головний девіз — не реагувати!

в) Практичні поради психолога «Як подолати гнів ?». Виконання вправ.

Вправа 1. Відчувши наближення злості, заплющіть очі і полічіть до 10.

Вправа 2. Відчуваючи наближення гніву, подивіться на годинник та відкладіть спалах гніву на 15 хвилин. Так можна навчити контролювати себе.

 10. Створення правил, які б згуртували колектив.

- Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу , щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом.  Для цього треба  створити певні правила , які б згуртували колектив.

/Діти висловлюють свою думку/

Все вірно але я хочу наголосити на наступних правилах:

Ні до кого   не   чіпляйся, грай  чесно,  не  дражнись.

Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

Поважай  тих, з ким дружиш.

Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

Дружба – це правда, доброта і чесність кожного.

11. Вправа «Мікрофон»

- Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»

- Кожен з вас –  унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в класному колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.

12.Вправа «Кошик для сміття».

– А які ж риси ускладнюють відносини в колективі?

(Учні називають: невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доносять одне на одного)

– А тепер запишіть риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у кошик для сміття.

(Учні викидають папірці в кошик для сміття)

– Так, життя в колективі залежить від кожного, і я впевнена, що кожен з вас має ті хороші риси характеру, які допоможуть створити міцний колектив однодумців.

ІІІ. Заключна частина.

1.Прийом «Незакінчені речення».

  • Сьогодні на занятті я зрозумів(ла)…
  • Я дізнався(лась), що …
  • Щоб були дружні  відносини в нашому класі, потрібно…
  • Людину можна назвати другом, якщо вона…

Слово вчителя.

 - Отже, ми переконалися , щоб бути колективом , треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це  можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності».Не менш важливо вміти дотримуватися даного вами слова, бо з цього й починається довіра. І якщо ви протягом нашої зустрічі відчули, що, можливо, в певній ситуації поводилися не так, як годиться другу, товаришу, однокласникові, то це вже плюс. Адже головне — вчасно усвідомити свою помилку, подивитися на себе критично і разом спробувати знайти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку