Оновлене оцінювання в початкових класах НУШ

Про матеріал
Формувальне оцінювання — це оцінювання, яке мотивує дітей вчитися. Учитель може підкоригувати роботу учня, надати зворотний зв’язок у процесі навчання. Кожен педагог має розуміти, навіщо використовує формувальне оцінювання, що воно дає і чим відрізняється від традиційного. Коротко - знову про оцінювання (тези для виступу на педраді.)
Перегляд файлу

Особливості навчально-виховного процесу і оцінювання навчальних досягнень  учнів початкових класів у 2022-2023н.р.

(тези виступу)

  1. Оцінювання в початкових класах  здійснюється  відповідно до Державного стандарту початкової освіти,   здійснюють формувальне і підсумкове оцінювання.  Усі заклади  освіти, відповідно до статті 54 Закону України «Про освіту» щодо академічної свободи педагогічних працівників, можуть розробити власну  систему оцінювання результатів навчання учнів або скористатись чинними  Методичними рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

 

  1. Керуватись у навчальній діяльності  методичними   рекоменда- ціями  щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів  загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки  України від 13.07.2021 за  № 813. Кожен цикл має свої особливості оцінювання досягнень учнів.   Форми, періодичність та кількість діагностувальних робіт вчитель визначає самостійно. Під час складання календарно-тематичного планування рекомендується проводити орієнтовно через 16-20 уроків.

 

  1. На початку навчального року рекомендується провести  діагностування навченості учнів 2-4 класів . Це зумовлено  вимушеним  перериванням   звичного перебігу освітнього процесу, викликаного карантинами та  військовою агресією рф на території нашої держави. З  огляду на зазначені обставини виникає потреба в перші тижні навч. року діагностувати стан засвоєння учнями 2, 3 і 4 класів навчального матеріалу  попереднього класу. Це дозволить з’ясувати навченість учнів, а також допоможе визначити оптимальні умови для планування наступної роботи .

 

  1. Рекомендовано використати різноманітні письмові, графічні, творчі роботи, малюнки,  креслення, нотатки про спостереження і враження тощо. Вони допоможуть зібрати необхідні відомості про досягнутий на попередньому етапі навчання рівень результатів, тобто того обсягу змісту освіти, який прогнозовано мав увійти до навчального досвіду учнів.

 

  1.  Таке діагностування повинне бути розтягнуте у часі в перші тижні навчання і  доцільно  забезпечити учнів  різнорівневими завданнями ( можна  на вибір) . Ці завдання повинні містити невеликі за об’ємом завдання,  що  спонукають  до діяльності, яка відрізнятиметься складністю. Час  на виконання – не більше 20 хв для 2 класу, до 30хв – для 3-4 класів.

 

  1. Ці завдання можуть реалізовуватись по-різному, наприклад,

шляхом виконання усіма учнями класу одночасно комплексу завдань 5 – 10-хвилинної самостійної роботи; виконання різнорівневих завдань у групах, утворених учнями з приблизно

 рівними навчальними можливостями чи фронтальні завдання

 

  1. Залежно від готовності учнів оволодівати програмовим матеріалом учитель може внести такі зміни до календарно-тематичного плану:  розширити (збільшити) тематичний блок «Повторення» для  подолання виявлених утруднень і відповідно стиснути програмовий матеріал,  який має вивчатися;  продовжити опрацьовувати нові тематичні блоки, але  перші 1-2-3 уроки кожної теми виділити для повторення .

 

  1. Кожен вчитель відповідно до наданих можливостей в рамках академічної свободи  може самостійно переплановувати свою роботу в класі  для усунення  прогалин у знаннях учнів (користуватись резервними годинами ,  більш стисло викладати матеріал) .

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку