«Кожна дитина має право розраховувати на увагу,піклування та любов»
Група подовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання.
Головна мета групи подовженого дня - створення умов для повноцінного розвитку особистості молодших школярів: розвиток емоцій, творчих здібностей, мовних навичок, моральних, вольових якостей, естетичного відношення до навколишнього світу, пізнавальних здібностей, здібностей до самовираження.
А також створення сприятливої обстановки для виховання у дітей самостійності, самодисципліни, самоповаги, впевненості у власному успіху, розвитку творчого мислення та активізації пізнавальної діяльності. Саме тому я працюю над проблемою:
« Розвиток творчого мислення та активізація пізнавальної діяльності учнів в гпд.»Мета моєї роботи: розвиток у дітей інтересу до навколишнього світу, фантазії, творчості, уяви, творчого мислення, зв’язного мовлення.
Відповідаючи на виклики сучасності, втілюючи в практику ідеї НУШ в групі подовженого дня впроваджую нововведення які роблять навчання не лише ефективним, але й більш цікавим для учнів. Я залучаю дітей до самостійного пошуку розв’язання проблем, навичок спілкування. В своїй роботі використовую чергування усіх видів діяльності.Сприянням розвитку наскрізних умінь, набуттю ключових компетентностей,а також організації освітнього процесу є обідні зустрічі в гпд які дають можливість дітям задовольнити рухову активність,творчо реалізуватися,розвивати креативне мислення,здобувати досвід агентності й проявляти власні емоції та почуття.
Спортивні години проводжу з метою відпочинку дітей після розумової діяльності, загартування і зміцнення організму, їх фізичного розвитку, закріплення навичок поведінки у колективі. Особливістю цих занять є те, що їх проводжу у невимушеній обстановці, здебільшого у формі гри. А саме- «Веселі старти», «Козацькі забави», «М’яч середньому»,«Уважні сусіди»,«Потяг» та багато інших.
Велику увагу приділяю повторенню та закріпленню вивченого дітьми на уроках шляхом проведення дидактичних ігор.Тут намагаюся застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня, зокрема до учнів з особливими освітніми потребами.Основними формами роботи є навчальна взаємодія у парах і мікрогрупах. На заняттях у дітей розвивається вміння аналізувати, порівнювати. Великої уваги надаю мовно-артикуляційним вправам. Організовуючи творчу роботу у групах використовую такі методи «Передбачення», «Мозгова атака», «Асоціативний кущ». Для емоційного розвантаження на заняттях з учнями проводжу фізкультхвилинки, вправи пальчикової гімнастики.
Виховний процес в гпд є невід’ємною складовою освітнього процесу і грунтується на загальнолюдських цінностях,культурних цінностях Українського народу,цінностях громадянського суспільства.
Національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямків роботи в групі подовженого дня. Це повага до національних символів «Моя рідна Україно-я твоя мала частина».Верховенство права,повага до прав людини:інтегроване заняття з правової освіти «Великі права маленької дитини». Готовність до природоохоронної роботи: вікторини «У Царстві живої природи», «День зустрічі зимуючих птахів».Толерантне ставлення до цінностей і переконань представників іншої культури: «День толерантності»,«Подорож до Країни Ввічливості і Добра». Майстер-класи з виготовлення сувенірів для бійців ЗСУ,виховні проєкти національно-патріотичної тематики: флешмоб «Народжені бути вільними»,спортивно-розважальні свята до Дня українського козацтва «Козаки-козачки», народознавчі свята «Новорічна гра: Коза», «Ходить по землі Святий Миколай»,свято «Воскресни Писанко.»
З метою покращення психологічного стану дітей під час війни,зняття емоційної напруги,вихованню гуманного ставлення до тварин проводжу в групі подовженого дня різноманітні види роботи: урок Доброти, конкурси «Щаслива лапа», «Всесвітній день домашніх тварин» «Свято птахів.»
В групі подовженого дня використовую оздоровчі технології: ігрова терапія,музична терапія, кольоротерапія, казкотерапія.Також на заняттях діти навчаються правилам збереження життя: як діяти під час повітряних тривог,правила поводження з вибухонебезпечними предметами.
Постійно підтримую зв’язок з батьками першокласників,по необхідності надаю їм консультації з питань виховання та навчання дітей.
Як керівник спільноти вихователів організовую засідання професійної спільноти,ознайомлюю колег з новими рекомендаціями, ділюся досвідом і своїми матеріалами