Опис предмета "Хвилястий папуга"

Про матеріал
В даному файлі розписаний детальний план - конспект уроку до підручника Большакова, Прістінська, Українська мова та Читання, 2 клас НУШ
Перегляд файлу

                                    Українська мова та читання  ( підручник Большакова, Прістінська 2 кл .)

Тема.  Опис предмета. «Хвилястий папуга»

  Очікувані результати:

Ознайомити учнів  з текстом –описом , вчити описувати предмет за схемою-вказівками ;розповідати про що текст, відповідати на запитання за змістом прочитаного. використовувати схему підказку. Передбачати про що йтиметься у тексті за малюнками і заголовком. Розрізняти головне і другорядне в тексті. Добирати до слів – іменників прикметники,описуючи предмети . Працювати у парі. Знаходити у тексті-описі виражальні засоби мови і пояснювати їхню роль. Створювати письмові висловлювання за аналогією.

Взаємодіємо усно

– з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1]; – перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2];

 – використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації [2 МОВ 1-1.2-1];

– малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого [2 МОВ 1-1.2-2]

 Взаємодіємо письмово

– записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];

– перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2]
             Читаємо
– прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1 -1];
– читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1 -2];

– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту

  •           розрізняє різні види текстів(розповідь ,опис)і пояснює їх призначення.[2 МОВ  5-4. 1-9]

                                                      Хід уроку

 

- Добрий день, любі діти та гості!  Що у мене в руках? (парасоля веселкова )

- Як ви гадаєте, чому на урок я прийшла з парасолею?( бо іде дощ?) Ні, вона чарівна…

 - Яка вона? Опишіть. Гарна, яскрава, барвиста, веселкова.

-А узяла я її  для того, щоб ніяка мряка, похмура погода чи погані думки не зіпсували гарного сонячного настрою, який сподіваюся буде панувати на нашому уроці.

Отож, усміхніться, візьміть свою усмішку і передайте її сусідові, а у відповідь усмішку сусіда поселіть на своєму обличчі))

   - Скажіть, що викликає у вас позитивні емоції?(друзі,ігри, цукерки, подарунки, домашні улюбленці.)          

- Сьогодні ми будемо розмовляти про домашніх улюбленців.

        Уведення у тему                «Сторітелінг»

        

     Ось послухайте історію, яка трапилась зі мною :

     Вчора, йдучи додому, я зустріла  знайомого другокласника, Юрка, який описав мені свого домашнього улюбленця. Допоможіть його упізнати.

  Слайд №2   (Зачитує вчитель) 

                       Мою тваринку звати джек.

                             У нього є голова, очі, тулуб, лапи і хвіст.

                             Він живе у великій клітці. 

                              Я його дуже люблю.

  •          Чи зрозуміли ви яку тваринку описав  Юрко? (Ні).
  •          Це може бути хом’ячок, шиншила,  папуга, ящірка , песик?
  •          Яких помилок припустився Юрко? Джек з маленької букви.
  •          (Відповіді дітей) (не вказав суттєвих ознак)
  •          Якщо я опишу цю тваринку вказавши суттєві ознаки, то ви швидко здогадаєтесь хто це.

        Вчитель описує

  •          Він має чорні очка,невеличку голівку,зелене пір’ячко і загнутий дзьоб та тонкий,довгий  хвостик,  то хто це? Папуга.

слайд 3   (    Папуга і хлопчик)

                    Уведення  у тему

                          Входження у картину

-Опишіть, кого ви бачите на фото ? Що відбувається?

-Якого кольору пір’я птаха?  дзьоб?   очі?

-Чи можна сказати, що Юрко  любить свого папугу?

З чого це видно? (Ніжно обіймає папугу, посміхається до нього.)

-Які емоції ви відчуваєте, дивлячись на фото.? (радість, посмішку, милування)

 Діти,що ми з вами тільки що робили ? (Описували картинку)

                  Оголошення теми уроку

Отже,   сьогодні вчитимемося описувати предмети, дізнаємося,  що таке текст - опис  та спробуємо допомогти Юрчикові знайти помилки  у описі папуги   Джека.

   А, що таке  опис, ми можемо прочитати правило на с.45. підручника.

                      Читання з другом.     робота у парі

      слайд №4   Прочитайте правило і перекажіть одне одному. 

                  Вчитель читає повторно.

  •          То що таке опис?(Розповідь про ознаки певного предмета )
  •          Які запитання можна поставити до тексту –опису?(  Який, яка, яке, які?)
  •          Яку пораду дали нам у правилі?(Спочатку написати про загальні властивості предмета, а потім про ознаки  кожної його частини)

                     Мотивація навчальної діяльності

  •              До нас у гості на урок завітав родич Джека папуга Гоша, але  сильний вітер позривав пір’ячко, тому птах  звернувся до нас із проханням про допомогу.

   слайд 5

  •            Давайте разом прочитаємо його прохання.

« Знайдіть мої пір’їни ,відновіть моє зображення і виконайте усі завдання».

-Ну що, допоможемо?

     -Полетіли , перша пір’їна

1. Каліграфічно запишіть словосполучення :        Папуга  Джек  папуга Гоша

  розгорніть свої  зошити  запишіть число та класну роботу. 

  •          Пригадайте,правило написання кличок тварин.   

     (Перегорніть сторінку підручника)

Друга  пір’їнка  порада чи підказка від Гоші.  Як описати предмет?

 Папуга дає поради , щоб потренуватись описати предмет  за схемою ,скористаймося ними.  

Розгорніть  (підручник с.46 )

           Робота у парах.

1.Розгляньте предмет.

2.Запиши   його ознаки.

3.Назви частини предмета.

4.Запиши ознаки кожної    частини.

              На картинці хто? Папуга.

Назвіть частини тіла, добираючи слова ознаки до кожної частини тіла папуги.(усно)

-Доберіть  слова-ознаки до частин тіла папуги.

(на дошці надруковані слова назви частин тіла папуги:

 голова, очі, тулуб, крильця, ніжки, хвіст,

 до них добираємо ознаки   на магнітах)

  •          Яка голова?Який тулуб?...

      Ось іще одну пір’їнку папуги ми віднайшли  (клею на дошці)

  Третя пір’їнка- перевірка на  увагу.

              

 - З’єднайте назви частин тіла папуги  з їх описом табличка   (самостійна робота)

голова

очі

дзьоб

тулуб

крила

хвіст

З’єднайте назви частин тіла папуги їх ознаками (фото у підручнику)

 

міцний,вигнутий

рябенькі

жовта

чорні, круглі

тонкий,довгий

зелений

 

 

       -    

 

 

 

 

 

 

-Хто упорався із завданням? – Зачитайте як виконали завдання.

Ось  ми і  повернули третю  пір’їнку  Гоші. (клею на дошці)

Повідомлення про папугу.

-   А чи знаєте ви , що великі папуги Ара такі, як наш гість Гоша, живуть у джунглях  Південної Америки - лісах річки Амазонка, ось туди він запрошує нас потанцювати з його родичами та розімняти свої крильця у танці.

 4 пір’їнка -  танцювальна.

                                        фізкультхвилинка

 

Ми описали папугу коротко недосконало. А як описувати папугу літературною мовою ми дізнаємося прочитавши  текст-опис  «Хвилястий папуга.»

слайд 6           5 пір’їнка              робота зі словами

У  нашому тексті будуть зустрічатися слова, давайте ознайомимося з ними:

Читання «Луною за вчителем»     пояснення кожного слова

 

Хвилястий,                                маскуватися (ховатися)

забарвлення (колір)                   

потилиця ( задня частина шиї)

суперник ( ворог, супротивник) Попрацюйте з текстом.

 

слайд 7

    Робота з текстом.

Читання з передбаченням. 5-  хв.

 Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте про кого буде цей текст?

  •          Отже, тема тексту . Хвилястий папуга.

- Якщо це текст - опис, то що робитимуть у тексті?(описуватимуть папугу)

-А перевірити чи справдяться наші передбачення  ви зможете прочитавши текст МОВЧКИ. (1 хв)

Чи прочитали ми текст-опис?(так)

Кероване читання.

Прочитаймо текст повторно(частинами)

  •          Питання до кожної частинки.
  •          То який папуга? Зачитайте  ознаки хвилястого папуги

 

Знайдіть  у тексті опис птаха.

- Який папуга? Що допомагає папузі маскуватися?

- Яка  у нього голова?

- які очі?, Спинка? Чому папугу називають хвилястим? Хто здогадався?

  •          - Чому  у нього вигнутий дзьоб? Як допомагає дзьоб? Які ніжки ? Чим іще служить дзьоб папузі?

- Чи можливо до тексту поставити питання  який, яка, яке?

Отже, який текст ми прочитали?

            Текст – опис.

Яка мета тексту? Описати птаха, розповісти про нього щось нове. Що цікавого дізналися з тексту? ( Дзьоб - зброя у боротьбі з суперником)

      Ми віднайшли п’яту 5 пір’їну папуги Гоші. (клею на дошці)

 

Наступна  6 пір’їнка: випробування уваги і  логіки

Попрацюйте у парах

1)Доповніть  опис папуги  Юрка словами- ознаками,  скористайтесь   словами з довідки.

Викладіть башту цеглинками лего, як відновили текст ?

Зверху донизу. Жовтий, блакитний,зелений, синій, червоний

Продемонструйте   Башту Лего

                      (перевірте один одного)

        

       Мою тваринку  звати   Джек.

     У нього невелика  жовта   голова.

 Він має чорні очі, зелений тулуб, тонкі,  лапки і довгий .

   Я дуже його люблю.

 

    Довідка: зелений, довгий , тонкі, ,чорні ,жовта

Слайд №8 .

     Зачитайте  відновлений текст-опис.

2) Спишіть відновлений  текст у зошит. 

  

        Рефлексія.

- Моя чарівна парасоля розкрилася знову , покрутилася ,час її закривати.

-Ось ми відновили зображення папуги Гоші.

 Виконали усі завдання, зібрали його пір’їнки. Йому час летіти додому.

  •          А що навчились робити, допомагаючи Гоші?

Ми  навчилися описувати предмети.

  •          З яким текстом познайомилися? Текстом-описом.
  •          Які питання можна поставити до тексту-опису?( Який, яка, яке, які?)
  •          Яким вийшов наш Гоша? Опишіть.

       Голосування    лего

зелений – мені сподобався урок , я впорався з усіма завданнями,

жовтий -  у мене добрий настрій, але дещо не вдалося,

червонийй  - мені було важко.

д/з  Творче домашнє завдання

     -  Повчіться виразно читати текст «Хвилястий папуга».

Намалюйте свою домашню тваринку і складіть її опис усно, запишіть за бажанням, а якщо такої  немає, то тієї,  про яку ви мрієте.

 

.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 лютого
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку