Українська мова та читання ( підручник Большакова, Прістінська 2 кл .)
Тема. Опис предмета. «Хвилястий папуга»
Очікувані результати:
Ознайомити учнів з текстом –описом , вчити описувати предмет за схемою-вказівками ;розповідати про що текст, відповідати на запитання за змістом прочитаного. використовувати схему підказку. Передбачати про що йтиметься у тексті за малюнками і заголовком. Розрізняти головне і другорядне в тексті. Добирати до слів – іменників прикметники,описуючи предмети . Працювати у парі. Знаходити у тексті-описі виражальні засоби мови і пояснювати їхню роль. Створювати письмові висловлювання за аналогією.
Взаємодіємо усно
– з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1]; – перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2];
– використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації [2 МОВ 1-1.2-1];
– малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого [2 МОВ 1-1.2-2]
Взаємодіємо письмово
– записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];
– перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2]
Читаємо
– прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1 -1];
– читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1 -2];
– визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
– розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту
Хід уроку
- Добрий день, любі діти та гості! Що у мене в руках? (парасоля веселкова )
- Як ви гадаєте, чому на урок я прийшла з парасолею?( бо іде дощ?) Ні, вона чарівна…
- Яка вона? Опишіть. Гарна, яскрава, барвиста, веселкова.
-А узяла я її для того, щоб ніяка мряка, похмура погода чи погані думки не зіпсували гарного сонячного настрою, який сподіваюся буде панувати на нашому уроці.
Отож, усміхніться, візьміть свою усмішку і передайте її сусідові, а у відповідь усмішку сусіда поселіть на своєму обличчі))
- Скажіть, що викликає у вас позитивні емоції?(друзі,ігри, цукерки, подарунки, домашні улюбленці.)
- Сьогодні ми будемо розмовляти про домашніх улюбленців.
Уведення у тему «Сторітелінг»
Ось послухайте історію, яка трапилась зі мною :
Вчора, йдучи додому, я зустріла знайомого другокласника, Юрка, який описав мені свого домашнього улюбленця. Допоможіть його упізнати.
Слайд №2 (Зачитує вчитель)
Мою тваринку звати джек.
У нього є голова, очі, тулуб, лапи і хвіст.
Він живе у великій клітці.
Я його дуже люблю.
Вчитель описує
слайд 3 ( Папуга і хлопчик)
Уведення у тему
Входження у картину
-Опишіть, кого ви бачите на фото ? Що відбувається?
-Якого кольору пір’я птаха? дзьоб? очі?
-Чи можна сказати, що Юрко любить свого папугу?
З чого це видно? (Ніжно обіймає папугу, посміхається до нього.)
-Які емоції ви відчуваєте, дивлячись на фото.? (радість, посмішку, милування)
Діти,що ми з вами тільки що робили ? (Описували картинку)
Оголошення теми уроку
Отже, сьогодні вчитимемося описувати предмети, дізнаємося, що таке текст - опис та спробуємо допомогти Юрчикові знайти помилки у описі папуги Джека.
А, що таке опис, ми можемо прочитати правило на с.45. підручника.
Читання з другом. робота у парі
слайд №4 Прочитайте правило і перекажіть одне одному.
Вчитель читає повторно.
Мотивація навчальної діяльності
слайд 5
« Знайдіть мої пір’їни ,відновіть моє зображення і виконайте усі завдання».
-Ну що, допоможемо?
-Полетіли , перша пір’їна
1. Каліграфічно запишіть словосполучення : Папуга Джек папуга Гоша
розгорніть свої зошити запишіть число та класну роботу.
(Перегорніть сторінку підручника)
Друга пір’їнка порада чи підказка від Гоші. Як описати предмет?
Папуга дає поради , щоб потренуватись описати предмет за схемою ,скористаймося ними.
Розгорніть (підручник с.46 )
Робота у парах.
1.Розгляньте предмет.
2.Запиши його ознаки.
3.Назви частини предмета.
4.Запиши ознаки кожної частини.
На картинці хто? Папуга.
Назвіть частини тіла, добираючи слова ознаки до кожної частини тіла папуги.(усно)
-Доберіть слова-ознаки до частин тіла папуги.
(на дошці надруковані слова назви частин тіла папуги:
голова, очі, тулуб, крильця, ніжки, хвіст,
до них добираємо ознаки на магнітах)
Ось іще одну пір’їнку папуги ми віднайшли (клею на дошці)
Третя пір’їнка- перевірка на увагу.
- З’єднайте назви частин тіла папуги з їх описом табличка (самостійна робота)
|
|
дзьоб |
|
|
хвіст |
З’єднайте назви частин тіла папуги їх ознаками (фото у підручнику)
міцний,вигнутий |
рябенькі |
жовта |
чорні, круглі |
тонкий,довгий |
зелений |
-
-Хто упорався із завданням? – Зачитайте як виконали завдання.
Ось ми і повернули третю пір’їнку Гоші. (клею на дошці)
Повідомлення про папугу.
- А чи знаєте ви , що великі папуги Ара такі, як наш гість Гоша, живуть у джунглях Південної Америки - лісах річки Амазонка, ось туди він запрошує нас потанцювати з його родичами та розімняти свої крильця у танці.
4 пір’їнка - танцювальна.
фізкультхвилинка
Ми описали папугу коротко недосконало. А як описувати папугу літературною мовою ми дізнаємося прочитавши текст-опис «Хвилястий папуга.»
слайд 6 5 пір’їнка робота зі словами
У нашому тексті будуть зустрічатися слова, давайте ознайомимося з ними:
Читання «Луною за вчителем» пояснення кожного слова
Хвилястий, маскуватися (ховатися)
забарвлення (колір)
потилиця ( задня частина шиї)
суперник ( ворог, супротивник) Попрацюйте з текстом.
слайд 7
Робота з текстом.
Читання з передбаченням. 5- хв.
Прочитайте заголовок. Як ви гадаєте про кого буде цей текст?
- Якщо це текст - опис, то що робитимуть у тексті?(описуватимуть папугу)
-А перевірити чи справдяться наші передбачення ви зможете прочитавши текст МОВЧКИ. (1 хв)
Чи прочитали ми текст-опис?(так)
Кероване читання.
Прочитаймо текст повторно(частинами)
Знайдіть у тексті опис птаха.
- Який папуга? Що допомагає папузі маскуватися?
- Яка у нього голова?
- які очі?, Спинка? Чому папугу називають хвилястим? Хто здогадався?
- Чи можливо до тексту поставити питання який, яка, яке?
Отже, який текст ми прочитали?
Текст – опис.
Яка мета тексту? Описати птаха, розповісти про нього щось нове. Що цікавого дізналися з тексту? ( Дзьоб - зброя у боротьбі з суперником)
Ми віднайшли п’яту 5 пір’їну папуги Гоші. (клею на дошці)
Наступна 6 пір’їнка: випробування уваги і логіки
Попрацюйте у парах
1)Доповніть опис папуги Юрка словами- ознаками, скористайтесь словами з довідки.
Викладіть башту цеглинками лего, як відновили текст ?
Зверху донизу. Жовтий, блакитний,зелений, синій, червоний
Продемонструйте Башту Лего
(перевірте один одного)
Мою тваринку звати Джек.
У нього невелика жовта голова.
Він має чорні очі, зелений тулуб, тонкі, лапки і довгий .
Я дуже його люблю.
Довідка: зелений, довгий , тонкі, ,чорні ,жовта
Слайд №8 .
Зачитайте відновлений текст-опис.
2) Спишіть відновлений текст у зошит.
Рефлексія.
- Моя чарівна парасоля розкрилася знову , покрутилася ,час її закривати.
-Ось ми відновили зображення папуги Гоші.
Виконали усі завдання, зібрали його пір’їнки. Йому час летіти додому.
Ми навчилися описувати предмети.
Голосування лего
зелений – мені сподобався урок , я впорався з усіма завданнями,
жовтий - у мене добрий настрій, але дещо не вдалося,
червонийй - мені було важко.
д/з Творче домашнє завдання
- Повчіться виразно читати текст «Хвилястий папуга».
Намалюйте свою домашню тваринку і складіть її опис усно, запишіть за бажанням, а якщо такої немає, то тієї, про яку ви мрієте.
.
1