Опис прийомів, які можуть бути використані на уроках географії

Про матеріал

Опис прийомів, які можуть бути використані на уроках географії («Дивуй!», «Відстрочена загадка», «Дидактична гра», «Погляд у минуле»

Перегляд файлу

Опис прийомів, які можуть бути використані на уроках географії («Дивуй!», «Відстрочена загадка», «Дидактична гра», «Погляд у минуле»)

 

«Дивуй» - учитель або учні наводять цікаві приклади, що стосуються матеріалу теми уроку

«Відстрочена відгадка» - учням пропонується завдання, відповідь на яке здобувається в процесі вивчення нового матеріалу. Відповідь треба обґрунтувати. Обговорення запитання, завдання проводиться під час закріплення нового матеріалу

 

6 клас, тема «Вітер», прийом «Дивуй»

17 липня 1940 року поблизу селища Мещери Горьковської області випав дощ із срібних та золотих монет часів Івана Грозного. А в листопаді 1956 року в англійському місті Хенхем йшов дощ з монет в 1 і 0,5 пенсу.

А в 1804 році на мешканців південного узбережжя Іспанії з неба посипалося зерно пшениці, причому в такій кількості, що місцеві жителі збирали його. Пізніше зясувалося, що приніс подарунок смерч, який в Марокко зруйнував великі сховища з пшеницею.

Іноді з опадами випадали медузи, причому цих нещасних морських мешканців іноді смерчем заносило за сотні кілометрів від морського узбережжя, доля їх була сумною. Дощі з медуз відмічались на території Токіо, Пекіна, Іркутської області та штату Техас.

Але крім корисних речей з неба іноді падають абсолютно непотрібні і навіть небезпечні предмети. У 1984 році в місті Лейквуді з неба раптом впав  артилерійський снаряд вагою 12 кг. Аналогічний випадок мав місце 7 лютого 1958 року в Неаполі - там впав німецький снаряд часів другої світової війни.

А ось живучість раків довело унікальне явище, описане в деяких літописах. У 1754 році на території Баварії в селі Миттельшудт раптово з неба почали сипатися живі раки. Жителям б зрадіти настільки рясному «улову», та тільки покалічених від подібного небесного подарунка і які зазнали збитків було багато більше. Розповідають, що оскаженіле від страху стадо овець тоді так і не зібрали.

Природа часом демонструє просто неймовірні фокуси: дощі з риби, птахів і жаб - не таке рідкісне явище. У 1924 році на Сан-Дієго обрушився дощ з птахів. Очевидці стверджували, що багато птахів, прийшовши до тями, потім розлетілися.

Літописі італійських міст рясніють описами дощів з апельсинів і помідорів.

Поліцейські кийки та кашкети - ось чим відкрилися «безодні небесні» в 1934 році для жителів міста Іст-Пачог штату Нью-Йорк.

А в 1974 році на станцію Новомаєвську з неба випали гумові калоші. Розповідають, що ще довго жителі складали з них пари (вони по одній падали).

На голови жителів філіппінського міста Липа природа ні монети, ні снаряди, ні навіть жаб не надсилала. Зате там з жовтня по грудень 1948 року кілька разів йшов дощик з пелюсток троянд. Кажуть, що було дуже красиво.

 

9 клас, тема «Лісова та деревообробна промисловість України», прийом «Дивуй»:

  •                 З одного кубічного метра деревини може бути вироблено 0,6 м³ пиломатеріалів або 5 штук шпал, або 200 кг целюлози, або близько 390 кг деревної маси, або 240 кг паперу, або 160 кг шовку, з якого можна виготовити 1,5 тисячі м шовкової тканини, або 4 тисячі пар шовкових панчіх, або 500 шовкових платтів.
  •                 1 т сухої тирси замінює 2 т картоплі для виробництва етилового спирту або 10 кг гліцерину й 50 кг білкових кормових дріжджів (у той час як на 1 т гліцерину витрачається 9 т харчових жирів)
  •                 Один кубічний метр деревостружкових плит, на виробництво якого витрачається 1,5 м³ відходів, замінює 3,7 м³ ділової деревини.
  • 1 тонна хвої дає 250 кг сухих барвників для меблів
  •                 З 1 т деревини можна одержати 300 кг чистої кристалічної глюкози для харчової промисловості
  •                 1 т кормових дріжджів, додана до корму разом з іншим речовинами мікробіологічного синтезу, забезпечує економію 5-7 т зерна й додаткове виробництво 1,0 – 1,5 т м’яса птиці або 0,5 – 0,8 т свинини, або 10-15 тис. шт.. яєць. У складі замінника незбираного молока для вигодовування телят 1 т дріжджів вивільняє 6-9 т молока.
  •                 Фурфурол і його похідні знаходять широке застосування в господарстві зі значним економічним ефектом (у ливарному виробництві, замість епоксидних смол)
  •                 Одна тонна тарного картону, на яку витрачається 4,4 м³ відходів і дров, вивільняє 15 м³ свіжої ділової деревини
  •                 Одна тисяча квадратних деревоволокнистих плит, на виробництво яких витрачається 10 м³ відходів, замінює 20 м³ ділової деревини
  •                 Економічну доцільність застосування деревношарових пластиків видно із зіставлення вартості різних матеріалів. Якщо вартість кубічного метра пластику прийняти за одиницю, то вартість інших виразиться в такий спосіб: чавунне лиття – 2,7, текстоліт марки ПТК – 9,6, бронза – 10,4,бабіт – 19,0 – 62,0. коли ми замінюємо тонну текстоліту деревношаровим пластиком, ми зберігаємо 5 тис. м бязі, міткалю або шифону, 250 кг фенолу.

 

9 клас, тема «Електроенергетика України», прийом «Дидактична гра «Світло»:

Записати на дошці або плакаті джерела світла. Учням дається час, за який вони мають скласти пари за принципом: «Джерело світла — паливо». Наприклад:

Джерела світла: свічка, електрична лампочка, ліхтарик, вуличний ліхтар, лампа, пальник газової печі, «вічний вогонь», багаття, фари автомобіля та ін.

Варіанти відповідей: свічка — палаючий ґніт; електрична лампочка — електричний струм, вироблений на електростанції або на дизельному двигуні; ліхтарик — батарея живлення.

Варіанти відповідей учнів обговорюються, перемагає той, хто встиг правильно й швидше за всіх побудувати всі пари.

 

7 клас, тема «Природні зони Австралії», прийом «Погляд у минуле»:

Чому фауна Австралії така незвичайна? Вона розвивалась за умов тривалої ізоляції материка. Природний суходільний міст, яким примітивні сумчасті потрапили на континент, із часом був зруйнований в результаті вулканічної діяльності, а тварини поширилися в усіх природних зонах материка. В Африці переважають копитні, натомість в Австралії – кенгуру та валабі. Там, де в інших частинах світу живуть лемури і білки, в Австралії – мускуси, сумчасті летяги, соні. Де на інших материках живе борсук, в Австралії – вомбат. Намбат, або смугастий мурашкоїд, - теж сумчастий ссавець – живе в евкаліптових лісах на південному заході.

Що твориться в світі? Гей!

Є такий у нім музей,

Що не зможеш уявити,

Хоч півночі буде вити.

Навкруги – води пустиня.

Замість даху – небо синє.

Експонатів тьмуща-тьма!

Більш ніде таких нема (Австралія – музей просто неба)

 

7 клас, тема «Природа Антарктиди», прийом «Відстрочена відповідь»:

Як льодовий покрив Антарктиди вплинув на рельєф материка? На це питання зможемо відповісти в кінці уроку

 

docx
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
1411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку