Опорний план "Тиждень географії"

Про матеріал
Тиждень географії. Розробка плану проведення тижня географії, з усіма матеріалами.
Перегляд файлу

 Понеділок:

- Урочиста лінійка відкриття

- Ознайомлення учнів з завданнями на тиждень

 Вівторок:

- Відкритий урок в 9 класі

- Екологічна бесіда «Правила поводження в лісі»

Середа:

- Гра «Чи знаєш ти географію?»

 Четвер:

- Конкурс стінгазет

- Квест - подорож «Частинами світу»

П’ятниця:

- Лінійка закритття тижня географії, нагородження призерів!

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Лінійка відкриття

Ведучий 1 Добрий день, учні , вчителі, школо. Сьогодні ми розпочинаємо подорож по країні, яка дасть вам багато нового,цікавого,незнаного.

Ведучий 2 ..країні,що понесе вас джунглями знань і океанами інформації…ви вже здогадалися, про яку «країну» ми гороримо?)

Ведучий 1 Правильно. Географія – «країна» мрійників і мужніх людей. З розширенням знань про Землю географія перетворилася на цілісну систему наук, що вивчають нашу планету. Одним із головних завдань сучасної географії стає передбачення наслідків діяльності людини для запобігання її негативному впливу. Для того щоб привити ці риси в учнів і проводився Тиждень географії в школі.

Ведучий 2 А хто це до нас завітав? Ті, без кого неможлива наша країна, її головні жителі: Глобус, Карта, ЗЕМЛЯ. Дамо їм слово..

-Глобус

Купили мені маленький глобус в подарунок,
На ніжці обертається строкате кульку.
Моря, океани на ньому блакитні,
А різні країни як кольорові плями:
Італія, Франція, Куба, Китай,
Якийсь (зі сміху помреш!) У-руг-вай...

Я довго назви країн вивчав,
А ввечері татові і мамі сказав:
«Хочу скоріше об'їхати весь світ,
Купіть на ранковий поїзд квиток».

(Т. Гусарова)

 

-Карта - сестриця глобуса

Карта - глобуса сестриця,
Дуже плоска дівиця.
Можна мапу розстелити,
Можна прикріпити до стінки.
З нею легко йти в похід:
Лише згорнути - і немає клопоту.
Немає на глобусі села,
Абсолютно не видно,
А на карті, на докладною,
Подивіться, ось вона!
Глобус - важливий пан,
Гордо крутиться один,
А ось карт не злічити на світі -
Пальців вам не вистачить, діти.
Карти світу, островів,
Країн, селищ, міст.
Карти різних є доріг,
Щоб за ним ти міг їхати.
Якщо ви сіли за парти,
Вивчайте карти світу!
(І. Агєєва)

 

-Ти не бійся, бабуся!

Виявилося, бабуся, крутиться Земля!
З нею люди кружляють, і гори!
Виявилося, кружляють сонечко з місяцем,
Всі мої приятелі кружляють зі мною!

Ти лягаєш, бабуся, ввечері поспати,
А ліжко-то крутиться! Паморочиться ліжко!
За стіну ухватишься - виручай стіна! -
А вона крутиться! Віриться вона!

А під нами, бабуся, є інший народ -
Догори ногами ходить він - і не впаде.
Ось трохи виросту - полечу до нього.
Але не хмурься, бабуся, і тебе візьму!

Тільки знаєш, бабуся, ти вже не сердься,
Походити доведеться нам головами вниз.
Постарайся, бабуся! Важко?.. Ну і що ж!
За мене ухватишься - і не пропадеш!
(С. Погореловский)

Ведучий 1 Круто, що ви з нами, ми будемо намагатися провести цей тиждень на високому рівні, звісно не без допомоги наших жителів, тому якщо ви готові, розпочинаємо.(лунає музика Світами за скарбами) (Учням зачитують план проведення тижня географії)

Ведучий 2 Мандруйте, працюйте, думайте, веселіться… зустрінемося в кінці тижня!


Відкритий урок

ТЕМА: Географічне положення й дослідження Північної Америки

Мета уроку: сформувати знання про характерні риси географічного положення Південної Америки; дати уявлення про історію відкриття та дослідження материка; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.

Обладнання: підручник, зошит для практичних робіт, атлас, фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, мобільні телефони.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати: учні зможуть: характеризувати особливості географічного положення материка; розповідати про історію відкриття Північної Америки; показувати на карті об’єкти географічної номенклатури.

Географічна номенклатура:

І. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вступне слово вчителя

Перед вами материк, природа якого має багато спільного із природою Євразії. Це Північна Америка. Як і Євразія, вона розташована в Північній півкулі. Материк має свої рекорди. Тут перебуває найдовша система карстових печер Флінт-Мамонтова, у західних передгір’ях Аппалачів (загальна довжина понад 500 км). На північній схід від материка розташований найбільший острів світу — Гренландія. У Гренландії розміщений найшвидший великий льодовик — Квараяк. Швидкість його переміщення досягає 24 м на день. Береги Північної Америки омиваються безліччю заток, серед них Мексиканська (яку називають «Розпеченою сковорідкою») і Гудзонова («мішок із льодом»), біля берегів континенту зафіксовані найвищі припливи — затока Фанді (висота підйому води — до 18 м).

(Оголосити тему й очікувані результати уроку.)

III. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за запитаннями:

Варіант 1

Варіант 2

  1.   Вивчення нового матеріалу

План

  1.                    Географічне положення материка.
  2.                    Історія дослідження материка європейцями.

Практична робота

Учні виконують завдання 1 і 2 практичної роботи в друкованому зошиті.

 

 

Розповідь учителя

Північна Америка за формою нагадує трикутник і перебуває в Північній і Західній півкулях. Основна частина материка розташована в субарктичному, помірному, субтропічному й тропічному поясах (найбільш розширена частина лежить у північному помірному й субарктичному поясах, найвужча — у тропічному поясі). На сході й півночі материка берегова лінія сильно розчленована. Координати мису Мерчисон — 71°50′ пн. ш. і 94°45′ зх. д., мису Мар’ято — 7°12′ пн. ш. і 80°52′ зх. д., мису Сент-Чарльз — 55°40′ зх. д. і 52°24′ пн. ш., мису Принца Уельського — 168°05′ зх. д. і 65° 35′ пн. ш. Поблизу східних берегів материка проходить тепла течія Гольфстрім і назустріч їй спрямовується холодна Лабрадорська течія, біля західних берегів протікають тепла Аляскинська течія і холодна Каліфорнійська. Поблизу берегів Північної Америки розміщені великі острови й архіпелаги: на півночі — Гренландія й Канадський Арктичний архіпелаг, що складається з безлічі великих і дрібних островів, на сході — острів Ньюфаундленд; на південному сході — Великі й Малі Антильські острови: на північному заході й заході — Алеутські, Ванкувер, архіпелаг Александра.

Завдання:

Визначте довжину Північної Америки з Пн на Пд у градусах і кілометрах.

  1.                    Історія дослідження материка європейцями

Розповідь учителя

Майже за 500 років до Х. Колумба, наприкінці X ст., нормани на чолі з Ейріком Рудим побували біля північно-східних берегів Північної Америки. Здобутки усної народної творчості — саги (героїчні народні перекази) свідчать: нормани висаджувалися на узбережжі півострова Лабрадор й острова Ньюфаундленд. Однак у Європі майже нічого не знали про мандрівки вікінгів і відкриття, тому вони не вплинули на розширення знань людей про різноманіття світу.

Колонізація материка почалася в епоху Великих географічних відкриттів. У 1497—1498 рр. англійська експедиція під керівництвом Дж. Кабота пройшла уздовж східного берега Північної Америки, через 15 років іспанець В. Нуньєс де Бальбоа перетнув Панамський перешийок і першим вийшов до Тихого океану. У 1519—1521 рр. Е. Кортес відкрив, а потім завоював величезну країну — сучасну Мексику. У 1534—1535 рр. французька експедиція під керівництвом Ж. Картьє обійшла з півночі острів Ньюфаундленд і відкрила південно-східний берег півострова Лабрадор і річку Св. Лаврентія.

Із Північною Америкою пов’язано багато відкриттів англійців. Англійські мандрівники Джон Дейвіс і Генрі Гудзон досліджували північний край материка, у тому числі береги моря Баффіна й Гудзонову затоку. Дж. Дейвіс під час своєї третьої експедиції 1587 р., пройшов біля узбережжя Гренландії, дещо заглибився в море Баффіна, потім обігнув південно-східний виступ Баффінової Землі й дослідив атлантичне узбережжя півострова Лабрадор. Г. Гудзон у 1607—1611 рр. здійснив чотири плавання в арктичних морях, він відкрив річку, затоку й протоку, названі його ім’ям.

Незважаючи на безліч походів іспанських й інших завойовників, європейці не мали уявлення про північно-західні райони материка. Першовідкривачами цих земель стали російські землепрохідці. У середині XVII ст. вони вийшли до берегів Тихого океану. Прагнення нових відкриттів, пошуки хутрового звіра вабили людей далі на схід. У 1732 р. російське судно під керівництвом Федорова й Гвоздьова перетнуло Берингову протоку й досягло берегів Північної Америки. Відкриття Аляски пов’язують з експедицією О. Чирикова, що в 1741 р. нанесла на карту близько 400 верст північно-західного узбережжя Північної Америки. Так почалося дослідження північного заходу Нового Світу, де були створені російські поселення.

Робота з картою:

Знайдіть географічні координати крайніх точок материка.

Додатковий матеріал для вивчення теми, роздається усім учням в зашифрованому форматі QR - коду

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з таблицею

Порівняйте географічне положення Північної та Південної Америки і заповніть таблицю.

Порівняльна характеристика географічне положення Північноїі Південної Америки

 

Північна Америка

Південна Америка

Розташування відносно екватора і 0 мередіана

 

 

Омивається

 

 

Берегова лінія

 

 

Течії

 

 

Найбільші моря

 

 

Дайте відповідь на запитання

Чому Північна й Південна Америка утворюють одну частину світу?

  1.   Підсумки уроку

Висновки

Кожен учень характеризує континент 2 словами

VII. Домашнє завдання

Опрацюйте матеріал підручника


Екологічна бесіда

«Правила поводження в лісі»

Учні старших класів, проводять опитування з учнями школи, про правила подорожі в ліс…

Правила поводження в лісі


  1. Не ламай гілки дерев та кущів. Це заважає рослині жити.

  2. Не пошкоджуй кору дерев. Через ранку витікає сік, під кору можуть потрапити мікроби і дерево загине.

  3. Не збирай березовий сік. Це шкодить дереву. Одна велика береза, пошкоджена сокирою, може втратити за весну до 200 літрів соку.

  4. Не зривай в лісі на лузі квітів. Нехай гарні рослини залишаються в природі!

  5. Пам'ятай, що букети можна складати тільки з тих рослин, які виростила сама людина.

  6. Із лікарських рослин можна збирати лише ті, яких у вашій місцевості багато. Частину рослин потрібно обов'язково залишати в природі — на корм пташкам та для розповсюдження в лісі.

  7. Їстівні ягоди, горіхи збирай так, щоб не пошкоджувати гілочки.

  8. Суницю не можна збирати букетиками, бо загине вся рослина.

  9. Не виривай рослини з корінням.

  10. Не збивай гриби, навіть неїстівні. Пам'ятай, що гриби дуже потрібні в природі.

  11. Не обривай в лісі павутину, не вбивай павуків. Вони теж потрібні лісу.

  12. Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.

  13. Не руйнуй гнізда джмелів.

  14. Не руйнуй мурашників.

  15. Бережи жаб.

  16. Не вбивай змій, навіть отруйних. З їх отрути людина отримує цінні ліки.

  17. Не лови диких тварин і не забирай їх з собою додому. В неволі тварини жити не зможуть і обов'язково загинуть.

  18. Не підходь близько до гнізд птахів, не руйнуй їх. По твоїх слідах їх можуть знайти і знищити хижаки.

  19. Якщо випадково опинишся біля гнізда, не торкайся до нього. Відразу ж відійди, бо птахи-батьки можуть назавжди залишити гніздо.

  20. Якщо в тебе є собака, не пускай її гуляти по лісу весною чи на початку літа. Вона легко може впіймати маленьке пташеня чи безпорадне звірятко.

  21. Не залишай в лісі, в парку, на лузі, біля річки сміття. Ніколи не викидай сміття в водойми.


І ОСНОВНЕ ПРАВИЛО ПЕРЕБУВАННЯ В ЛІСІ: Не шуми: ліс злякається, притихне і ти не довідаєшся жодної, таємниці.

 

 

Гра «ЧИ знаєш ти географію»

Гра складається з блоків запитань, після кожного блоку кількість учасників зменшується вдвічі, учні які залишаються,зберігають свої бали з першого блоку і до вибування...

 

1 блок

1.Сторона світла (Схід.)

2.Початок річки (Витік.)

3.Головне місто країни (Столиця.)

4.Держава в Прибалтиці (Естонія.)

5.Ім'я мореплавця, який відкрив Америку (Христофор Колумб.)

 

2 блок

1.Який острів найбільший за площею на планеті ( Гренландія)

2.Яке море важається найтепліше в світі ( Аравійське)

3.Скільки відсотків поверхні Землі вкрито водою ( 70% )

4.Назвіть єдине місто на планеті, яке лежить одночасно на 2 континентах (Стамбул)

 

3 блок

1.На території якої країни діє 17 діючих вулканів ( Японія)

2.Яка країна є найменшою у світі? (Ватикан)

3.Найглибша точка нашої планети (Маріанський жолоб)

4.Яка пустеля вважається най посушливішою у світі ( Атакама)

 

4 блок

1. Через скільки країн проходить екватор (13)

2. Яка глибина Маріанського жолоба (11022)

3. На якому материку знаходиться озеро Поопо ( Пд. Америка)

4. Назвіть найширшу протоку світу ( Дрейка)

 

Фінал

1.Скільки годинникових поясів є на Землі (24)

2.Найвища точка Африки (влк. Кіліманджаро)

3.Як називаються ріки що здатні пересихати, в Австралії ( Кріки)

4.Найбільша течія світу ( течія Західних вітрів)


Конкурс стінгазет

Тематичний конкурс стінгазет"Континенти світу". На початку тижня, методом жеребкування, кожен клас витягує собі тему - один з континентів, також отримує від журі, цікаві факти про них і малює стінгазету в цій тематиці! Стінгазету потрібно представити для всієї школи і журі, які оберуть переможців.

 

Роздатковий матеріал

 

Цікаві факти:

  •      про Антарктиду

 Найвищий материк земної кулі – Антарктида. Її середня висота 2000 200 метрів, що в 2,5 рази більше середньої висоти Азії. Завдяки особливим атмосферних умов Сонце в Антарктиді на заході виглядає зеленим. На Антарктиду припадає 90 % льоду нашої планети. Льодовики містять 21000000 кубічних кілометрів води. Якби всі ці льодовики розтанули, то рівень вод світового океану піднявся б на 50 метрів. Тільки від танення льоду в Антарктиді прибережні країни можуть потерпіти непоправну катастрофу.

  •      про Євразію

Євразія – найбільший материк на Землі. Площа – 53893000 км², що складає 36% площі суші. На материку розташовується країна з унікальними погодними умовами – Ісландія. Її берега завжди вільні від льодів, а погода може мінятися по кілька разів на добу. У країні проживає трохи менше 320000 чоловік, а столиця Ісландії – Рейк’явік – настільки мала, що всі жителі знають один одного і не соромляться сходити в магазин в піжамі або залишити дитину в колясці без нагляду на короткий час.

  •      про Африку

 Річка Ніл, яка впадає в Середземне море на північно-східній околиці Африки, найдовша річка у світі, з загальною протяжністю 6 650 кілометрів. Найбільша пустеля у світі – Сахара (знаходиться в Північній Африці). Площа Сахари (9 000 000 км) майже дорівнює площі США. Чотири з п’яти найшвидших наземних тварин проживають в Африці: гепард, антилопа гну, лев і газель Томсона. Африка є найбіднішим і не розвиненим з усіх континентів, незважаючи на своє багатство природних ресурсів. Приблизно 90% всіх випадків малярії в світі відбувається в Африці

  •      про Америку

 Mcdonald's - найпопулярніше місце роботи. За статистикою, кожен восьмий американець встиг попрацювати в мережі швидкого харчування. Кількість ресторанів цієї мережі поки що не перевищила кількість публічних бібліотек.Саме популярне свято в США - Різдво. Однак воно довго залишалося під забороною, оскільки вважалося язичницьким культом. Заборону зняли лише в 1836 році.Життя на колесах набуває все більший розмах. У країні величезна кількість фургонів-закусочних. Більше 20 мільйонів людей постійно живуть в мобільних будинках.Соціальні мережі є невід'ємною частиною всього населення Америки. На сьогоднішній день в мережі фейсбук зареєстровано більше число користувачів, що було зазначено на останніх виборах президента.В архів Національного Конгресу відправляється кожне повідомлення президента з Twitter.Ожиріння - одна з основних проблем у країні. Від нього страждає кожен третій житель.Державний прапор США також відомий як зоряно-смугастий прапор. Він з'являється практично скрізь. По всій країні можна помітити розвішані полотнища або його зображення. Цікаво, що з кожним новим штатом кількість зірок на прапорі змінюється.Штат Монтана знаменитий кількістю корів. Тут на кожну людину припадає по три корівки.


Квест-подорож «Частинами світу»

Для проведення квесту, нам потрібно виділити 6 кімнат, або 6 зон в класі. В кожній зоні будуть завдання по тематиці кожного континенту, можна зробити багато команд по 5 чоловік, а переможцем стане та команда, яка найшвидше пройде усі континенти.

 

АФРИКА

1 Завдання анаграми. Команді видаються слова , порізані на букви, з яких потрібно скласти слова пов»язані з Африкою ( Ніл, Кіліманджаро, Сахара, Конго)

2 Скласти карту Африки з фрагментів

 

АВСТРАЛІЯ

1 Назвіть 7 тварин ендеміків Автралії?

2 Складіть кросворд з ключовим словом КРІК, використовуючи питання про Австралію!

 

 

 

АНТАРКТИДА

1 Рауль Амундсен і Роберт Скотт, хто ці люди і як вони пов»язані з континентом?

2  Використовуючи карту атласу, з’ясуйте назви найвідоміших полярних станцій та країн, що ведуть на них дослідження.

Заповніть таблицю

Антарктичні держави

Частина світу

Наукові полярні станції

Україна

 

 

Росія

 

 

США

 

 

Франція

 

 

Японія   

 

 

Австралія 

 

 

Велика Британія  

 

 

Південна Африка (ПА)    

 

 

Аргентина   

 

 

Індія   

 

 

 

АМЕРИКА

1 Назвіть 3 найбільших діючих вулкани світу і вкажіть в якій гірській системі вони знаходяться?

2 Назвіть 6 найбільших річок Америки, та розмістіть їх у порядку зростання, та вкажіть басейни до яких вони впадають?

 

АЗІЯ

1 Яка температура буде на висоті г. Джомолунгма 8848м, якщо біля підніжжя температура 15 С.

2 Назвіть 5 найбільших островів на яких розміщена Японія?

 

ЄВРОПА

1 Назвіть країни Європи, що входять до Европейського союзу

2 Назвіть країни сусіди України?

 

За кожне не вірно виконане завдання, команді додається хвилина штрафу.


Урочиста лінійка закриття

Ведучий 1 Ось і підходить до завершення наш тиждень географії.

Ведучий 2 Але ми не прощаємося, ми хочемо показати , що географія може бути веселою

Ведучий 1 Отож, зустрічайте – сценка «На уроці географії у школі»:


- Діти! Пограймо у гру. Я описуватиму вдачу якогось народу, а Ви будете відгадувати, що це за народ. Добре?
- Домовились!
- Отже, гарний народ: і працюють наче, і гостинні трішки, проте як вип’ють – ховайся, бо буде лихо…
Петрик викрикує:
- Та це ж москалі!
- Ну, які ж москалі, Петрику, вони росіянами звуться… А взагалі то правильно! Сідай. Наступне:
і хазяйновиті вони, у всьому порядок та рахунок знають, тільки от взимку в них снігу не випросиш…
Марічка підскакує:
- Я знаю, жиди це!
Та які жиди – їх євреями кличуть. А взагалі то правильно! Сідай, Марічко.
Остання людність:
хазяйновиті, щирі, гостинні люди, а хати в них маленькі-гарненькі, побілені; поряд мальви ростуть… Все як у казці, проте вийде чоловік з хати, подивиться на хатинку сусіди і зціпивши зуби, промовить: “А, бодай вона згоріла…”
У класі мовчанка.
- Ну, хто це? Що не знаєте? Чого мовчите?
Тихенький голос з останньої парти:
- Зате ми гарно співаємо…

 

Ведучий 2  Вірш про географію вам дарує:

Минули віщі сни Колумба й Мегелана,
З’явились чіткі обриси заморських берегів,
Де сонце зустрічають хвилі океану
Простягся горизонт шести материків.

О, як цікаво поринати в дивосвіт Землі,
Тремтіти поміж хмарами у вихорі грози,
Хвилююче вслухатися у гнів вулкан-гори,
Як водоспад, із річкою летіти з висоти,

Як в морі оглядатися де сонця захід-схід,
Так в лісі між деревами шукати моху слід,
Блукати разом з друзями в пустелі і тайзі,
Сягнути з Белінгаузеном півдня мерзлоти.

Географи, щодня ви робите нам відриття,
Маленької і невідомої землі буття,
Де потім виростають гори, бурхотять річки,
Природа нам дарує ці чари неземні.

Життя вирує так, що цей шматок землі
Палає силою любові і краси.
І так із року в рік, впродовж старих віків,
О вчителі-географи, даруєте нам світ!

 

Ведучий 1 А зараз географічний єралаш:

 

Маленький Сашко читає перед сном вечірню молитву:
- Господи, і зроби ще так, щоб Анкара була столицею Фінляндії.
- Саша, що ти говориш? - Дивується мати.
- Мамо, я так написав у контрольній з географії.

***

На уроці географії вчителька намагається втовкмачити учневі, як знаходити частини світу по компасу.
- От бачиш стрілку? Праворуч - схід, ліворуч - захід, попереду - північ. А що в тебе позаду?
Хлопчисько завмер, потім почервонів і закричав:
- Я ж казав матері, що ви все одно помітите дірку на моїх штанях!

***

- Петя, скажи скільки всього частин світу?
- П'ять, Петро Васильович
- Перерахуй їх.
- Раз, два, три, чотири, п'ять.

***

Вчитель вимовляє черговому по класу:
- Знову дошка брудна, ганчірка суха, а на глобусі, - тикає пальцем, - пил.
- Це не пил, - заперечив черговий. - Там, де у вас палець, знаходиться Сахара.

Ведучий 2 А зараз саме час нагородити грамотами усіх хто став переможцем у наших конкурсах

Ведучий 1 Нам час прощатися , але не сумуйте, з нашою країною ми будемо бачитися що тижня на уроках Географії.

Ведучий 2 До побачення. Дякуємо за увагу!

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Виховна робота
Додано
16 вересня 2020
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку