Оповідання Є. Гуцала «Лось» (урок 1)

Про матеріал
Інтерактивний урок, орієнтований на розвиток інтелекту школярів: вербально-лінгвістичного, логіко-математичного, візуально-просторового, внутрішньообистісного, міжособистісного, натуралістичного, музичного.
Перегляд файлу

Тема уроку: оповідання Є. Гуцала «Лось» (урок 1)

 

Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

 

Навчальна мета:

  1.               Сформувати навички аналізу епічного твору.
  2.               Удосконалювати вміння учнів визначати художні засоби та  з’ясовувати їх значення у створенні образу героя твору.

 

Розвивальна мета:

  1.               Сприяти розвитку інтелекту школярів: вербально-лінгвістичного, логіко-математичного, візуально-просторового, внутрішньообистісного, міжособистісного, натуралістичного, музичного.
  2.               Розвивати зв’язне усне мовлення, творчу уяву.

 

Виховна мета:

Виховувати в учнів любов до краси слова, до рідної природи, повагу до довкілля, сприяти формуванню екологічної свідомості.

 

Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова

Тип уроку:

Інтерактивний урок.

 

Обладнання: підручники, презентація, аркуші А-4, кольорові олівці

 

МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ

 

 

МЕТОДИ

ФОРМИ

ПРИЙОМИ

1.Інформаційно-

Рецептивний

інструктаж, бесіда, робота з підручником, ілюстрація,

презентація

активізація уваги та мислення,

прийоми запам’ятовування,

одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, робота з додатковим матеріалом

2.Репродуктивний

робота за зразком

конкретизація і закріплення вже

набутих знань

3.Проблемно-

Пошуковий

евристична бесіда

постанова взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, самостійна робота учнів

4.Навчально –

дослідницький

самостійна творча (дослідницька) робота учнів на розширення знань, закріплення вмінь

формування висновків, пізнання закономірності

 

Хід уроку

 

Організаційний момент. Вітання. Учні діляться на групи по 6 осіб. Кожна група обирає куратора. Готовність до роботи позначають піднятою карткою з номером групи.

Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

 

Завдання 1 (групове). Створіть на аркушах схему «Літературні роди», зазначте у ній ознаки кожного роду. Спрезентуйте виконане завдання всьому класу (завдання на розвиток логіко-математичного (складання схеми), вербально-лінгвістичного (обговорення, доведення слушності своєї думки), міжособистісного (групова робота) видів інтелекту). Час виконання 5 хв.

Доповідає група, яка виконала завдання першою, інші – доповнюють, коригують – за потреби.

 

Завдання 2 (групове). Пригадайте прочитане в цьому році, заповніть таблицю, зазначаючи назви та авторів літературних творів. Продемонструйте роботу  (завдання на розвиток логіко-математичного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного видів інтелекту).

 

Епічні твори

Ліричні твори

Драматичні твори

І. Франко «Фарбований лис»

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідає група, яка першою виконала завдання, інші – доповнюють, виправляють – за потреби.

 

Опрацювання нового матеріалу

Бесіда

  • До якого літературного роду належить твір Є. Гуцала «Лось»?
  • Хто головний герой твору?

 

Дітям демонструється на слайді зображення лося

Завдання 3 (для індивідуального виконання). Уважно розгляньте зображення. Які почуття та переживання воно у вас викликає (розвиток внутрішньоособистісного, натуралістичного, візуально-просторового, вербально-лінгвістичного видів інтелекту).

 

Завдання 4 (для індивідуального виконання, текст уміщено на слайді). Виразно прочитайте текст, уміщений на слайді (розвиток музичного інтелекту).

 

  • Лось звівся, тепер його постать чітко вималювалася в удосвітніх сутінках. Це був великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання. Його роги нагадували осінній низькорослий кущ, із якого обнесло листя.

 

Завдання 5 (групове). Дайте відповіді на запитання, виконайте завдання.

Як називається цей опис в літературі та художньому мистецтві?

Які художні засоби підбирає автор для портрета тварини?

Як він до неї ставиться?

Художні засоби запишіть, ставлення намалюйте (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного, внутрішньоособистісного видів інтелекту). Час виконання 3 хв.

Виконані завдання закріплюються на дошці, учитель разом з учнями перевіряють.

 

Завдання 6. (групове) Уважно розгляньте зображення на слайді. Створіть розповідь про лося, опираючись на схему. (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного видів інтелекту).

 

Відповідає та група, яка ще не презентувала своєї роботи на уроці.

 

Робота з текстом твору, бесіда (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, внутрішньоособистісного, музичного видів інтелекту)

  • Чого злякався лось? Знайдіть у тексті опис його втечі (с. 204).
  • Прочитайте виразно.
  •                   Як автор передає страх тварини?
  •                   Як, на вашу думку, чи довго бігла тварина, із чого ви зробили такий висновок?
  •                   Знайдіть у тексті твору опис поляни (с. 204).
  •                   Чому тут любив бувати лось?
  •                   Куди він завжди спрямовував погляд на поляні?
  •                   Прочитайте уривок, у якому описано вітання сонця й лося.
  •                   Чому сонце заспокоювало лісового велетня?
  •                   Визначте художні засоби в уривку. З якою метою автор їх уживає?

 

Підсумок уроку.

Бесіда (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, внутрішньоособистісного, міжособистісного видів інтелекту)

  • Чи сподобався вам образ лося? Чим саме?
  • Чому авторові вдалося викликати в нас такі почуття, переживання?
  • Як ви ставитеся до тварин?
  • Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  • Що вам краще вдалося на цьому уроці, ніж на попередніх?
  • Подякуймо одне одному за спільну цікаву роботу (учитель аплодує учням, вони його підтримують)

 

Завдання додому та інструктаж про виконання

1. С. 207-210 (перечитати, переказувати) (розвиток вербально-лінгвістичного інтелекту)

2. Намалювати лося (за бажанням) (розвиток внутрішньоособистісного інтелекту).

 

docx
Додано
6 квітня 2022
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку