Тема уроку: оповідання Є. Гуцала «Лось» (урок 1)
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Навчальна мета:
Розвивальна мета:
Виховна мета:
Виховувати в учнів любов до краси слова, до рідної природи, повагу до довкілля, сприяти формуванню екологічної свідомості.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, українська мова
Тип уроку:
Інтерактивний урок.
Обладнання: підручники, презентація, аркуші А-4, кольорові олівці
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1.Інформаційно- Рецептивний |
інструктаж, бесіда, робота з підручником, ілюстрація, презентація |
активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, робота з додатковим матеріалом |
2.Репродуктивний |
робота за зразком |
конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3.Проблемно- Пошуковий |
евристична бесіда |
постанова взаємозв’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення, самостійна робота учнів |
4.Навчально – дослідницький |
самостійна творча (дослідницька) робота учнів на розширення знань, закріплення вмінь |
формування висновків, пізнання закономірності |
Хід уроку
Організаційний момент. Вітання. Учні діляться на групи по 6 осіб. Кожна група обирає куратора. Готовність до роботи позначають піднятою карткою з номером групи.
Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
Завдання 1 (групове). Створіть на аркушах схему «Літературні роди», зазначте у ній ознаки кожного роду. Спрезентуйте виконане завдання всьому класу (завдання на розвиток логіко-математичного (складання схеми), вербально-лінгвістичного (обговорення, доведення слушності своєї думки), міжособистісного (групова робота) видів інтелекту). Час виконання 5 хв.
Доповідає група, яка виконала завдання першою, інші – доповнюють, коригують – за потреби.
Завдання 2 (групове). Пригадайте прочитане в цьому році, заповніть таблицю, зазначаючи назви та авторів літературних творів. Продемонструйте роботу (завдання на розвиток логіко-математичного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного видів інтелекту).
Епічні твори |
Ліричні твори |
Драматичні твори |
І. Франко «Фарбований лис» |
|
|
|
|
|
|
|
|
Доповідає група, яка першою виконала завдання, інші – доповнюють, виправляють – за потреби.
Опрацювання нового матеріалу
Бесіда
Дітям демонструється на слайді зображення лося
Завдання 3 (для індивідуального виконання). Уважно розгляньте зображення. Які почуття та переживання воно у вас викликає (розвиток внутрішньоособистісного, натуралістичного, візуально-просторового, вербально-лінгвістичного видів інтелекту).
Завдання 4 (для індивідуального виконання, текст уміщено на слайді). Виразно прочитайте текст, уміщений на слайді (розвиток музичного інтелекту).
Завдання 5 (групове). Дайте відповіді на запитання, виконайте завдання.
Як називається цей опис в літературі та художньому мистецтві?
Які художні засоби підбирає автор для портрета тварини?
Як він до неї ставиться?
Художні засоби запишіть, ставлення намалюйте (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного, внутрішньоособистісного видів інтелекту). Час виконання 3 хв.
Виконані завдання закріплюються на дошці, учитель разом з учнями перевіряють.
Завдання 6. (групове) Уважно розгляньте зображення на слайді. Створіть розповідь про лося, опираючись на схему. (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, міжособистісного видів інтелекту).
Відповідає та група, яка ще не презентувала своєї роботи на уроці.
Робота з текстом твору, бесіда (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, внутрішньоособистісного, музичного видів інтелекту)
Підсумок уроку.
Бесіда (розвиток математично-логічного, вербально-лінгвістичного, внутрішньоособистісного, міжособистісного видів інтелекту)
Завдання додому та інструктаж про виконання
1. С. 207-210 (перечитати, переказувати) (розвиток вербально-лінгвістичного інтелекту)
2. Намалювати лося (за бажанням) (розвиток внутрішньоособистісного інтелекту).