Акродиктант за оповіданням «Лось» (письмово)З кожного слова-відповіді випишіть третю літеру і прочитайте назву книги, до якої внесено назви рідкісних та зникаючих видів рослин і тварин. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Льодяну пастку лісовому велетню підготувала…2. На обіцянку Шпичака віддати м'ясо та роги вбитого лося хлопчики навіть не…3. Старший хлопчик рубав лід, прокладаючи хід до…4. Зляканий Шпичак спочатку ступив один крок, другий, а тоді побіг…5. Лід хлопчики почали прорубувати в напрямку від…6. Заскучавши сама, з лісу вийшла їхня…7. … хлопчики вийшли з лісу на берег і спинилися.8. Сокира в його руках не…9. Яким поглядом упявся старший хлопчак у підпалкувате обличчя дядька Шпичака біля тіла вбитої тварини?10. По тілу полоненої в ополонці тварини час від часу пробігали…11. Раніше у тайзі мисливці врятували лося, почувши вовчу…12. Просто не вірилося, що такого великого звіра можна пострілом…
Акродиктант за оповіданням «Лось» (письмово)З кожного слова-відповіді випишіть третю літеру і прочитайте назву книги, до якої внесено назви рідкісних та зникаючих видів рослин і тварин. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Льодяну пастку лісовому велетню підготувала…річка2. На обіцянку Шпичака віддати м'ясо та роги вбитого лося хлопчики навіть не…обернулися3. Старший хлопчик рубав лід, прокладаючи хід до…берега4. Зляканий Шпичак спочатку ступив один крок, другий, а тоді побіг…навздогін5. Лід хлопчики почали прорубувати в напрямку від…ополонки6. Заскучавши сама, з лісу вийшла їхня…конячина7. … хлопчики вийшли з лісу на берег і спинилися. Два8. Сокира в його руках не…закуняла9. Яким поглядом упявся старший хлопчак у підпалкувате обличчя дядька Шпичака біля тіла вбитої тварини?Ненависним10. По тілу полоненої в ополонці тварини час від часу пробігали…дрижаки11. Раніше у тайзі мисливці врятували лося, почувши вовчу…погоню12. Просто не вірилося, що такого великого звіра можна пострілом…звалити
Бесіда. У яку пору року відбуваються події? Підтвердьте свою відповідь текстом. Звідки лось потрапив до заповідника? Де любив гуляти звір? Чому лось постійно насторожувався? Знайдіть у творі місця, де описано, як хлопчики врятували лося. Які почуття переживали діти? Як відреагували хлопці на жорстокий вчинок Шпичака? Які найголовніші проблеми піднімає автор у творі?
Створення асоціативних портретів героїв твору та їх коментар{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Лось. Красень тайги, полюбляв галявину. Обізнаний, стурбований, обережний. Спостережливий, чутливий. Наполегливий, цілеспрямований. Вдячний людям, що його годують; розумів довкілля; вміло бореться з небезпекою{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Риси характерубратів-підберезників. Співчутливість. Розсудливість. Чуйність. Доброта. Життєлюбство {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Дядько Шпичак. Брехливий. Жорстокий, бездушний. Підступний. Хитрий. Боягузливий
Характеристика персонажів. Однією із проблем, порушених в оповіданні «Лось» є проблема боротьби добра і зла. Хто з героїв оповідання асоціюється у вас зі Злом. Охарактеризуйте цей персонаж. Заповніть таблицю.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хлопчики-підберезники. Дядько Шпичак
Фронтальне опитування. Літературний диктант1. Коли відбуваються події, описані у творі? 2. Що трапилося з лосем? 3. Хто врятував лося від вовчої зграї? 4. Де лося переслідували вовки? 5. Де відбуваються події, відображенні в оповіданні?6. Хлопчики-підберезники прийняли спочатку лося за … 7. Чи боявся лось людей? 8. Де хлопці залишили конячку? 9. Чому лось упав? 10. Кого зустріли хлопчики у лісі? 11. Чому дядько обіцяв хлопчи кам м'ясо і роги з лося? 12. Чого однаково хотіли і дядько, і хлопчики?