«Опрацювання текстових даних»

Про матеріал
Інтерактивний урок з інформатики для 5-го класу з розділу «Опрацювання текстових даних»
Перегляд файлу

Тема: «Текстовий процесор»

Мета уроку:

  • Вільне володіння державною мовою (дотримання прийнятих правил орфографії, пунктуації, скорочень і правил оформлення тексту);

-  інформаційно-комунікаційна компетентність (уміння виконувати технологічні операції над об’єктами різних типіву середовищі текстового процесору);

-  громадянські та соціальні компетентності ( готовність до ефективного використання сучасних програмних засобів для розв’язання навчальних, особистісних завдань);

- навчання впродовж життя (уміння перевести теоретичні положення в практичні дії, набувати нові знання вході виконання прикладної задачі, уміння оцінювати якість виконання завдання і рівень досягнення навчальних цілей).

1. Організаційний етап.

Доброго дня діти! Сідайте! Я рада вітати вас на сьогоднішньому уроці, тож давайте налаштуємося на плідну працю. Я впевнена, що об’єднавши наші зусилля ми з вами досягнемо успіху.  У вас на партах є листочки – сердечки, напишіть сусіду по парті «Ти молодець,тому що…». І передайте їх один одному.

(Діти пишуть)

Ось в такій співпраці, і взаємопідтримці і продовжимо наш урок!

2. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Я пропоную вашій увазі завдання, яке ви бачите на екрані -  (Дешифрувальник) за допомогою якого ми визначимо тему нашого уроку. Ви бачите, кожній цифрі відповідає своя літера. Тож розшифруйте закодовані слова.

Діти відповідають (Текстовий процесор)

Молодці! Сьогодні у нас останній урок з цієї теми. Ми з вами узагальнимо знання, закріпимо уміння і навички роботи в текстовому процесорі MS WORD.

Запишіть тему в зошити.

Давайте пригадаємоосновні можливості програми MS WORD.

Для цього об’єднаємося в групи. І група, ІІ група.

На парті у групах лежать стікери у вигляді текстових файликів, на яких потрібно записати можливості текстового процесора Word і приклеїти їх до імпровізованого вікна текстового процесора.

Працюють в групах

Відповідають

А зараз пригадаємо основні елементи вікна програми MS WORD, виконавши інтерактивну вправу.

https://learningapps.org/display?v=pwy3sj54301

Молодці! А зараз проведемо опитування. Я вам задаю питання, а ви піднімаєте руку і даєте відповідь. Опитування (запитання про текстовий процесор)

1. Що потрібно зробити для того, щоб видалити фрагменту тексту в

текстовому процесорі MS WORD?

2. Яке вирівнювання тексту можна встановити в текстовому процесорі MS

WORD?

3. Назвіть основні об’єкти текстових документів?

4. Що таке курсор і на що він вказує?

5. Чи завжди підкреслення червоною хвилястою лінією свідчить про помилку в слові?

6. Про що свідчить підкреслення зеленою хвилястою лінією?

7. Поясніть різницю між копіюванням і вирізанням фрагмента тексту?

8. Що  означає редагування тексу?

9. Що означає форматування тексту?

10. Що потрібно попередньо зробити з текстом, щоб його відформатувати?

Дуже добре!

А зараз поговоримо про те, як можна собі допомогти та пришвидшити роботу в текстовому процесорі, за допомогою комбінації клавіш, виконавши інтерактивну вправу.Ваша задача з’єднати комбінацію клавіш із функцією, які вони виконують.

https://learningapps.org/display?v=p3e4dfur320

Ctrl +C Копіювання фрагменту

Ctrl+P Відправка документа на друк на принтері

Ctrl +V Вставка об’єкта з буфера обміну

Ctr +S Зберігає документ

Ctrl +W закриття документа

Ctrl +X Вирізає виділений текст

Ctrl +Z Відміняє попередню дію

Ctrl +A виділяє весь текс документа
Ctrl +N Створює новий текстовий документ

Alt + Г напис букви Ґ 

Ctrl + "-" вставляє довге тире

Добре! Молодці!

Зараз об’єднаємося  в групи.  І виконаємо завдання де потрібно вказати призначення  використання клавіш

 

 

 

І група

Клавіша

Призначення

ENTER

 

TAB

 

CAPS LOCK

 

SHIFT

 

BACK SPACE

 

DELATE

 

END

 

 

ІІ група

Клавіша

Призначення

HOME

 

INSERT

 

PAGE UP

 

NUMLOCK

 

PAGE DOWN

 

ПРОПУСК

 

F1

 

 

Звіряємося з дошкою.

Зараз пропоную вашій увазі хмару слів. Подивіться і оберіть основні етапи роботи з документами, та встановіть їх у правильній послідовності.

  • Введення тексту
  • Редагування
  • Форматування
  • Збереження
  • Макетування
  • Друкування

Діти працюють

Давайте пригадаємо правила введення тексту, виконавши інтерактивну вправу.

  • ставиться один пропуск між словами;
  • перед розділовими знаками (; : . , ! ?) пропуск не ставиться;
  • після розділового знака слід ставити пропуск;
  • після відкриваючих і перед закриваючими дужками або лапками пропуск не ставиться;
  • до і після дефісу не ставиться пропуск;
  • до і після тире ставиться пропуск;
  • перехід на новий рядок відбувається автоматично;
  • переноси в словах ставляться автоматично;
  • для початку введення тексту з нового абзаца слід натиснути клавішу Enter;
  • перехід на нову сторінку текстового документа здійснюється автоматично;
  • відступи від лівого краю пропусками не робляться;
  • списки нумеруються автоматично;
  • сторінки нумеруються автоматично

 

Фізкультхвилинка

А зараз повторимо правила техніки безпеки в комп’ютерному класі, виконавши інтерактивну вправу.

Молодці!

Зараз ми приступаємо до практичної роботи.

Сідайте за комп’ютери.

Візьміть смартфони відскануйте код та дізнайтесь домашнє завдання.

А зараз підведемо підсумки, виконавши вправу мікрофон. Для мене дуже важливо знати ваші враження від уроку.

 

docx
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку