ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ
1.З поданими словами складіть словосполучення, запишіть їх, вставляючи пропущені букви е (є), о (ьо), йо; виділіть у цих словах суфікси і поясніть їх правопис.
Бо…вий, квітн…вий, ключ…вий, нул…вий, деш…вий, черепах…вий, алич…вий, емал…вий, га…вий, кизил…вий, вермішел…вий, овоч…вий.
2. Утворіть від поданих слів прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Поясніть зміни приголосних, які відбулися.
Узбек, стрілець, Сиваш, боягуз, викладач, Кременчук, чех, латиш, ткач, сподвижник, француз, Запоріжжя, товариш, школяр, президент.
3. Від поданих слів утворіть нові з префіксами з-, с-,зі-.
Єднати, в'язати, шити, орати, явитися, писати, тягти, брати, хилитися, псувати, шкребти, кріпити, цідити, хвалити, творити, йти, рвати, горнути, скочити.
4. Від поданих прикметників утворіть іменники з суфіксом -ин-, які є назвами територій. Поміркуйте, чи від усіх прикметників можна утворити такі суфіксальні іменники-назви.
Вінницький, волинський, галицький, донецький, закарпатський, луганський, кіровоградський, одеський, житомирський, кіровоградський, львівський, тернопільський, черкаський, миколаївський, сумський, рівненський, харківський, кримський.
5.Перепишіть текст, вставляючи пропущені букви. Виконайте завдання до нього.
1. У народн..их піс..нях і л..гендах отак по..тич..но визначалися род..чі запорож..ця: В..ликий Луг- батько, Січ.. – мати, шабля – дружина, кінь – вірний товариш.
2. Тобто все його жит..я пов..язувалося з атр..бутами козацької вольн..ці. На Січ.. приймала тільки неодружен..их.
3. Жодна жіноча нога ніколи не ступала на її тер..тор..ю.
4. Раз і назавжди встановлен..і товариством прав..ла, л..шалися не..мін..ими впродовж усього існуван..я Січі.
5. У запорожців понад усе цінувалися сміливіс..ть, кмітливіс..ть, добре сер..це і почут..я гумору.
6. Відомий дослідник козац..тва Дм..тро Яворниц..кий зазначав, що з пр…родни хякост..ей, властивих справжньому україн..цеві, запорож..ці відзначались умін..ям майстерно ро..повідати, вміли підмічати сміш..ні риси в інших і пер..давати їх у жартівливому, але ні для кого не образливому тоні… (За М. Слабошпицьким).
А.Слово, в якому відбувається зміна приголосного при додаванні суфікса -ськ- ужито в реченні
1 2 3 4 5 6 7
Б.Слово іншомовного походження, у якому не відбувається подвоєння приголосних ужито в реченні
1 2 3 4 5 6 7
В. Слово з орфограмою «подвоєння приголосних на межі морфем» ужито в реченні
1 2 3 4 5 6 7
Г. У словах якого речення не відбувається подовження приголосних в орудному відмінку однини?
1 2 3 4 5 6 7
Д. Слово з орфограмою «спрощення груп приголосних» ужито в реченні
1 2 3 4 5 6 7
6. Написати есе на тему «За яку працю (розумову чи фізичну) треба більше поважати людину?»