Орфографічний практикум 11 клас

Про матеріал
Тренувальні вправи призначені для якісної підготовки школярів до ЗНО. Повторення вивченого матеріалу
Перегляд файлу

ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ

1.З поданими словами складіть словосполучення, запишіть їх, вставляючи пропущені букви е (є), о (ьо), йо; виділіть у цих словах суфікси і поясніть їх правопис.

 Бо…вий, квітн…вий, ключ…вий, нул…вий, деш…вий, черепах…вий, алич…вий, емал…вий, га…вий, кизил…вий, вермішел…вий, овоч…вий.

2. Утворіть від поданих слів прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Поясніть зміни приголосних, які відбулися.

Узбек, стрілець, Сиваш, боягуз, викладач, Кременчук, чех, латиш, ткач, сподвижник, француз, Запоріжжя, товариш, школяр, президент.

3. Від поданих слів утворіть нові з префіксами з-, с-,зі-.

Єднати, в'язати, шити, орати, явитися, писати, тягти, брати, хилитися, псувати, шкребти, кріпити, цідити, хвалити, творити, йти, рвати, горнути, скочити.

4. Від поданих прикметників утворіть іменники з суфіксом -ин-, які є назвами територій. Поміркуйте, чи від усіх прикметників можна утворити такі суфіксальні іменники-назви.

Вінницький, волинський, галицький, донецький, закарпатський, луганський, кіровоградський, одеський, житомирський, кіровоградський, львівський, тернопільський, черкаський, миколаївський, сумський, рівненський, харківський, кримський.

5.Перепишіть текст, вставляючи пропущені букви. Виконайте завдання до нього.

1. У народн..их піс..нях і л..гендах отак по..тич..но визначалися род..чі запорож..ця: В..ликий Луг- батько, Січ.. – мати, шабля – дружина, кінь – вірний товариш.

2. Тобто все його жит..я пов..язувалося з атр..бутами козацької вольн..ці. На Січ.. приймала тільки неодружен..их.

3. Жодна жіноча нога ніколи не ступала на її тер..тор..ю.

4. Раз і назавжди встановлен..і товариством прав..ла, л..шалися не..мін..ими впродовж усього існуван..я Січі.

5. У запорожців понад усе цінувалися сміливіс..ть, кмітливіс..ть, добре сер..це і почут..я гумору.

6. Відомий дослідник козац..тва Дм..тро Яворниц..кий зазначав, що з пр…родни хякост..ей, властивих справжньому україн..цеві, запорож..ці відзначались умін..ям майстерно ро..повідати, вміли підмічати сміш..ні риси в інших і пер..давати їх у жартівливому, але ні для кого не образливому тоні… (За М. Слабошпицьким).

А.Слово, в якому відбувається зміна приголосного при додаванні суфікса -ськ- ужито в реченні

1 2 3 4 5 6 7

Б.Слово іншомовного походження, у якому не відбувається подвоєння приголосних ужито в реченні

1 2 3 4 5 6 7

В.   Слово з орфограмою «подвоєння приголосних на межі морфем» ужито в реченні

1 2 3 4 5 6 7

      

Г.   У словах якого речення не відбувається подовження приголосних в орудному відмінку однини?

1 2 3 4 5 6 7

Д.   Слово з орфограмою «спрощення груп приголосних» ужито в реченні

1 2 3 4 5 6 7

 

6. Написати есе на тему «За яку працю (розумову чи фізичну) треба більше поважати людину?»                                                                                   

docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
8 листопада 2021
Переглядів
1702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку