Тест з української мови "Означення"

Про матеріал
Тест з української мови "Означення".Підготовка до ЗНО для учнів 10-11 класів
Перегляд файлу
  1. Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень) і виконайте завдання

Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2)Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3)Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ. (4)Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5)Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.

Відокремленим означенням ускладнено речення

А перше

Б друге

В третє

Г п’яте                                                                                            (ЗНО 2006)

2. Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень) і виконайте завдання

(1) Які тут, на крутому схилі гори, зеленіли дерева! (2) Чия буйна фантазія позбирала їх із усіх-усюд до цього товариського гурту, й тепер вони створили мальовничу строкату сім’ю! (3) Простір між стовбурами, пронизаний світлом літнього сонця, без упину манив загадковим затишком. (4) Батько рано-вранці йшов від дерева до дерева й перед кожним зупинявся на коротку мить наче здибався зі знайомою людиною. (5) Цей сад на схилі гори творили не тільки розлогі яблуні, а й посаджені ще позаторік зовсім молоденькі яблуньки.

Відокремленим означенням ускладнено речення

А перше

Б третє

В четверте

Г п’яте

                                                                                                       (ЗНО 2008)

 

3. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.

                                                                                                             (ЗНО 2008)

4. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Однорідні означення є в реченні

А другому

Б четвертому

В шостому

Г сьомому                                                                                           (ЗНО 2010)

5. Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)

А Розтривожений думками він до самого ранку не міг заснути.

Б Квітки омиті холодними росами розтулюють повіки-пелюстки.

В Ніколи я співати не покину про землю повну щастя і краси

Г Акації стояли саме в цвіту заквітчані безліччю білих китиць.

Д Удалині виднілися облиті сонячним багрянцем верхівки сосен.    (ЗНО 2011)

 

6. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

А Олесь, який плив поруч, допоміг мені вийти на берег.

Б Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою.

В Огірок, що зжовк на сонці, був дуже несмачний.

Г Думки, які роїлися в хлопцевій голові, не давали заснути.

Д Пасічник дав скуштувати меду, що пахнув липою.             (ЗНО 2012)

 

7. Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку

А Радують око різнобарвні квіти, що ростуть на клумбі.

Б Знову бачу синицю, що перелітає з гілки на гілку.

В Ми зустріли Степанову бабусю, яка купувала фрукти.

Г Це був тільки сон, що наснився навесні.

Д Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду.              (ЗНО 2013)

 

8. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках.

Б Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки.

В Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі.

Г Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку.   (ЗНО 2015)

 

9. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

Відокремлене означення є в реченні

А першому

Б другому

В четвертому

Г п’ятому                                                                                          (ЗНО 2016)

 

10. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Б Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

В До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Г Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав.

Д Надвечір ожили яскраві квіти, що прив’яли за день на сонці.  (ЗНО 2017)

 

11. Прочитайте текст і виконайте завдання

 (1)Леся Українка завжди прагнула не/звичайної краси та спокою душі й шукала їх не лише в рідній Україні, а й у Грузії. (2)До речі цей край вона _______ завдяки грузинському студентові Нестору, який квартирував у будинку Косачів у Києві. (З)Леся навчала його французької та любові до України, а він її – грузинської та любові до Грузії. (4)Життєвий шлях Лесі Українки нагадує не/суцільне тло, а різнокольорові шматочки скла - новоград-волинський, київський, грузинський, італійський, єгипетський. (5)Це сходинки до творчої вершини й до не/оборотної вічності, що скріплені ниткою одного не/повторного життя.

У ролі означення в тексті виступає іменник

А краси

Б душі

В любові

Г шматочки                                                                                         (ЗНО 2017) 

 

 

 

12. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку

А лежачий, посивілий, побачений, оформлений

Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший

В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий

Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений

Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся                             (ЗНО 2017)             

 

13. Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.  (ЗНО 2018)

 

14. Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)

А Балка вкрита садками вилась попід горою.

Б Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

В Усіяна колосками земля пахне літом.

Г Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Д Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.           (ЗНО 2007)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

Відокремлене означення

10д

11б

12а

13б

14в

 

docx
Додано
9 листопада 2021
Переглядів
1887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку