організація фізичного та спортивного виховання у французьких закладах дошкільної, середньої та вищої освіти

Про матеріал
Значний вплив на сучасний стан фізичного виховання і спорту мала поразка Франції у Другій Світовій Війні, а також невдалий виступ французів на Олімпійських іграх 1952 року, що зумовили сплеск патріотизму у країні. Існуючий тогочасний уряд очолюваний Шарлем де Голем прийняв рішення про покращення організаційної та фінансової сторони спорту, як чинника навколо якого можуть згуртуватися націоналісти Франції. У результаті був розроблений чотирирічний план і виділено 46,5 мільйонів фунтів, які значно покращили становище фізичного виховання і спорту в країні. Окрім цього, урядом були визначені пріоритетні види спорту, які отримали більше капіталовкладень. Такими видами спорту у 1958 році стали: велоспорт, футбол, регбі та теніс. Ця політична і економічна підтримка відчувається і сьогодні у світовому статусі Франції в зазначених видах спорту.
Перегляд файлу

image

Вступ

Значний вплив на сучасний стан ф зичного виховання  спорту мала поразка Франц ї у Друг й Св тов й В йн , а також невдалий виступ француз в

на Ол мп йських грах 1952 року, що зумовили сплеск патр отизму у країн .

imageІснуючий тогочасний уряд очолюваний Шарлем де Голем прийняв р шення про покращення орган зац йної та ф нансової сторони спорту, як чинника навколо якого можуть згуртуватися нац онал сти Франц ї. У

результат був розроблений чотирир чний план  вид лено 46,5 м льйон в

фунт в, як значно покращили становище ф зичного виховання  спорту в країн . Окр м цього, урядом були визначен пр оритетн види спорту, як отримали б льше кап таловкладень. Такими видами спорту у 1958 роц

стали: велоспорт, футбол, регб та тен с. Ця пол тична  економ чна

п дтримка в дчувається  сьогодн у св товому статус Франц ї в зазначених видах спорту.

image

Фізичне виховання у початковій школі

Початкова школа покликана п дтримувати ф зичний розвиток

дитини, сприяти можливостям розширювати простори та м сця

розвитку її навичок, що допоможуть п знати  знати самого себе,

розвивати власн ф зичн зд бност , як сприятимуть утвердженню й ур зноман тненню емоц й  почутт в, викликатимуть бажання

розвиватися, сп лкуватися та гратись у груп . Дитина також вчиться

д яти сп льно з своїми однол тками, бере участь у колективних

грах, танцях, сп вах тощо. Ус ц компетентност набуваються шляхом практичної ф зичної д яльност . Вони сприяють

зосередженню дитячих зусиль  надають їм смисл: стрибати в

довжину – це атлетична д яльн сть, яка в др зняється в д стрибк в через снаряд з приземленням на ноги (г мнастична вправа).

imageВиконання ф зичних вправ, досягнут результати спонукають учн в до висловлення в дчутих, пережитих емоц й  вражень.


image


image У початкових школах навчальними планами передбачено три години щотижня на ф зичне виховання. Його метою є розвиток зд бностей моторики та практична ф зична, спортивна й

артистична д яльн сть. Ф зичне виховання сприяє розвитку здоров’я, даючи школярам змогу краще

знати т ло людини, а такожпокращує знання правил безпеки, ф зичних ризик в повед нки у колектив ,

правил власної ф зичної безпеки й оточення. Шк льне спортивне виховання розвиває естетичн й

гуман стичн ц нност , популяризує великий спорт зпом ж учн в. Воно в д грає значну роль у залученн молод до профес йного спорту, наповнює зм стом

поняття “життя в колектив ” тощо. Зрештою хороша ф зична п дготовка стає важливим складником

досягнення р вних перспектив, сприяє вихованню молодих громадян республ ки.

 Значна к льк сть р зних вид в спортивної та ф зичної д яльност залежно в д людських техн чних ресурс в закладу кожного року пропонується на виб р учням початкових шк л:

атлетика, плавання, адаптац я до навколишнього середовища, ор єнтац я на м сцевост ,

скелолаз ння, к нний спорт, ковзани, парусний спорт, байдарки, тен с, боротьба, баскетбол, футбол, гандбол, волейбол, танц , художня г мнастика, акробатика тощо. Кожен

ззапропонованих модул в зор єнтований на здобуття нових знань  практичних навичок.

Проте плавання з-пом ж ус х вид в спорту має пр оритетн сть, оск льки перед навчальними закладами стоїть таке завдання: кожен учень зобов’язаний оволод ти к лькома видами

плавання до к нця навчання в колеж . Загалом навчальними планами початкової школи

imageпередбачено 108 годин на р к на ф зичне  спортивне виховання, водночас кожна школа має право вдосконалювати навчальн плани  зб льшувати к льк сть навчальних годин на ф звиховання.

У б льшост початкових шк л снують спортивн шк льн асоц ац ї, проте вони не є обов’язковими. Учн , як займаються якимось з

вид в спорту, мають право вступити до такої шк льної асоц ац ї. До її складу також можуть входити педагоги, виховател та батьки.

Спортивна асоц ац я має за мету  завдання покращувати шк льне життя учн в та їхню усп шн сть. Залучення школяр в до спортивних асоц ац й, до участ у змаганнях робить їх в дпов дальними,

дисципл нованими, сприяє розвитку автономност й н ц ативност у прийнятт р шень.

У систем початкової осв ти Франц ї д є спортивний союз

imageпочаткових шк л (USED – union sportive del’ ensegnement du premier dйgrй), який об’єднує асоц ац ї початкових шк л. До його складу входять 830 000 член в  близько 13 200 заклад в осв ти. Школяр та спортивн орган зац ї широко зад ян у проведенн великих спортивних змагань, чемп онат в з р зних вид в спорту тощо. Така участь

позитивно впливає на розвиток шк льного ф зичного виховання та стимулює д яльн сть м сцевих спортивних об’єднань (Jeunesse).

Фізичне виховання у колежі

У неповн й середн й школ – колеж – учн обов’язково в дв дують уроки з ф зичної культури та спорту. Навчальними планами передбачено 4 години ф зичної

п дготовки у 6-ому клас (у французьк й систем зворотний порядок)3 години у 5-3их класах щотижня. Оц нка з ц єї дисципл ни виставляється в державному атестат

про неповну середню осв ту за результатами поточного контролю. На державному р вн м н стерством осв ти пропонується перел к р зних вид в спорту, як необх дно

практикувати. Окр м цього, академ ї та м сцев громади можуть пропагувати власн

додатков види ф зичного виховання. Особливу увагу в колежах, як  в початков й школ , прид ляють плаванню – вс учн мають оволод ти навичками плавання знати правила повед нки на вод .

imageЗаняття з ф зичної  спортивної п дготовки дають учням змогу покращити здобут навички та їхню ефективн сть. П дл тки вчаться поважати правила та норми, беручи участь у р зних проєктах, в дчувають особисту в дпов дальн сть, п знають самих себе, а також вчаться захищатися та обстоювати власн досягнення.

 Учн колеж в, як мають бажання займатись певними видами спорту, можуть вступати до спортивної шк льної асоц ац ї. Вона обов’язково,на в дм ну в д

початкових шк л, створюється  д є в кожному колеж . Її головним завданням є

покращення усп шност учн в  пожвавлення шк льного життя. Спортивна асоц ац я колежу пропонує кожному практикувати один або к лька вид в

imageспорту протягом навчального року 3 години на тиждень, зазвичай, в середу п сля об ду. Залучення учн в колеж в до д яльност спортивних асоц ац й, до орган зац ї спортивних змагань особливо п дтримуються  стимулюються

державою та виконавчими органами влади р зних р вн в. Так, у колеж з числа

учн в призначать в цепрезидента спортивної асоц ац ї. Це сприяє розвитку в дпов дальност , стимулює н ц ативу й самост йн сть молод в прийнятт р шень.

image

imageЗд бн й умотивован учн колеж в мають можлив сть займатися спортом поглиблено в шк льних спортивних секц ях за розкладом  в дпов дно до затвердженої програми. Для того, щоб усп шно д яла та чи нша секц я,

навчальний заклад має укласти догов р про сп впрацю з Французькою

федерац єю практичного спорту. Метою такої сп впрац є зближення

спортивного руху  нац ональної осв ти задля реал зац ї положень конвенц ї, п дписаної у вересн 2013 року м н стром осв ти, м н стром спорту

президентом Нац онального ол мп йського ком тету Франц ї. Заняття у спортивних секц ях безкоштовн , вони проводяться, зазвичай, у друг й

половин дня вчителями ф зичного  спортивного виховання колеж в або

запрошеними дипломованими фах вцями. Колеж , спортивн команди, вчител

можуть брати участь в орган зац ї та проведенн спортивних заход в високого р вня: кубк в, чемп онат в тощо. У кожному колеж у вересн проводиться

традиц йний день шк льного спорту. Мета цього заходу – ознайомити учн в, батьк в  шк льн колективи з д яльн стю спортивних асоц ац й  федерац й.

Фізичне виховання у ліцеї

Старшою середньою школою у Франц ї є загальноосв тн  технолог чн л цеї.

Ус л цеїсти в дв дують заняття з ф зичної  спортивної п дготовки 2 години на тиждень. Ф зичне виховання сприяє р зноб чному розвитку учн в завдяки

широкому розмаїттю вид в спорту, ф зичної й артистичної д яльност . Воно значно впливає на ф зичний стан  стан здоров’я л цеїст в протягом усього

життя, розвиває громадянськ ц нност . Для б льшост з них це чи не єдиний

вид рухової активност , що впливає на ф зичний розвиток т ла. Спортивне ф зичне виховання прищеплює смаки до самост йної та систематичної

практичної д яльност . Ус л цеїсти у випускному клас складають екзамен з

ф зичного  спортивного виховання. Бажаюч поглиблено займатись спортом

imageможуть записатися на додатков факультативн заняття (3 години на тиждень) або до групи експедиц йно-пошукового навчання (5 годин на тиждень у другому клас ).


image У л цеях, так само як  в колежах, обов’язково д ють спортивн асоц ац ї, як нтегрован в осв тн й процес. Їхн м завданням визначено покращувати шк льне життя й усп шн сть л цеїст в. Спортивна асоц ац я л цею пропонує 3 години на тиждень практичних занять з р зних вид в спорту. Така

спортивна п дготовка є додатковою  проводиться, зазвичай, п сля оп вдня в середу. Залучення

л цеїст в до участ в д яльност асоц ац ї має за мету виховати в них в дпов дальн сть, самост йн сть й

н ц ативн сть. В цепрезидент спортивної асоц ац ї призначається з числа кращих л цеїст в.

Спортивна асоц ац я зд йснює п дготовку л цеїст в до орган заторської, арб тражної,

менеджерської та репортерської д яльност . За кожним з напрям в видається диплом

“Молодий прац вник Нац онального союзу шк льного спорту”. Л цеї, так само як  колеж , з метою популяризац ї ф зичного виховання та спорту сп впрацюють з р зними спортивними орган зац ями  рухами, беруть участь в

орган зац ї та проведенн спортивних змагань р зного р вня.


imageфізичне виховання у вищих закладах освіти

У французьких закладах вищої осв ти значна увага прид ляється розвитку практичних вид в спорту. Так,

у 2016 роц Конференц я президент в ун верситет в прийняла Харт ю про розвиток спорту в ун верситетах.

Заклади вищої осв ти орган зовують  розвивають практичне спортивне  ф зичне виховання студент в сп вроб тник в. Вони можуть законно шляхом укладання договор в м ж ун верситетськими

спортивними асоц ац ями  спортивними

федерац ями чи територ альними громадами або їх

об’єднаннями дозволяти доступ для розвитку спорту в ун верситетах.

imageУн верситетськ спортивн служби мають продовжувати та як сно вдосконалювати досягнення, здобут п д час навчання в середн й школ . Із ц єю метою ун верситети забезпечують:

                спортивну п дготовку шляхом проведення практичних занять для студент в незалежно в д р вня ф зичного розвитку – в д дебютант в до призер в.

                координац ю можливостей щонайширше охопити спортивними практиками студент в  прац вник в ун верситет в, як вже мають незначн чи висок спортивн досягнення;

                управл ння спортивними комплексами (спорудами)  планування їх використання;

                створення й удосконалення р зних проект в, як сприяють розвитку спортивної ун верситетської д яльност ;

                тренування студент в для участ у змаганнях  залучення їх до орган зац ї й проведення спортивних заход в;

                управл ння спортивними асоц ац ями, розвиток ун верситетського спорту та проведення змагань, як орган зовує Французька федерац я

ун верситетського спорту (Fédération française du sport universitaire –FFSU) (CHARTE).

висновок

Ф зичне виховання  спортивн практики у французьк й осв т мають системний характер, вони

запроваджен на вс х р внях – в д материнських шк л

до заклад в вищої осв ти. Центральн , а також м сцев органи державної влади та нш орган зац ї й

установи прид ляють значну увагу спортивному вихованню, вважаючи його запорукою здорової

imageнац ї. Приваблив сть  популярн сть заклад в вищої осв ти в сусп льств значною м рою залежать в д їх забезпечення ус м необх дним (спортивними

спорудами, майданчиками, нвентарем тощо) для ф зичного  спортивного розвитку член в ун верситетської сп льноти.

imageДякую за увагу!Дякую за увагу!

pdf
Додано
30 квітня 2024
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку