Мета досвіду: удосконалення краєзнавчої роботи, збереження пам'яті про історію рідного краю, виховання почуття власної гідності, гордості за минуле Вітчизни.
Філософ Відродження Піко делла Мірандола в „Промові про гідності людини” затверджував: „Людина здатна творити себе, відкривати в собі нові властивості”. Тому вчитель повинен працювати над рівнем самоосвіти, підходу до викладання, своєчасно розв’язувати проблеми, що виникають, вміло координувати діяльність учнів, підтримувати стимул до навчання. Треба власним прикладом учити дітей, щоб слово не розходжувалось зі справою.
Мета досвіду: удосконалення краєзнавчої роботи, збереження пам’яті про історію рідного краю, виховання почуття власної гідності, гордості за минуле Вітчизни. Актуалізація досвіду. Життєтворче спрямування вивчення історії рідного краю означає формування в процесі освіти життєвої компетентності особистості учнів на прикладі життя поколінь минулого, на основі знань про їхні ціннісні орієнтири, на ґрунті усвідомлення законів історичного розвитку та людського життя.
Головна увага зосереджується на активному впровадженні в навчально-виховний процес дослідницько-пошукової діяльності, що дає значні можливості для творчого розвитку учнів та підняття освітнього рівня. Тому добираю різні форми, методи та прийоми роботи учнів на уроках та в позаурочний час, що забезпечують не лише пізнавальну активність учнів, але й стимулюють до творчо-пошукової діяльності.
Це копіткий, важкий і тривалий процес перебудови мислення учнів зі схеми «ПОЧУВ – ЗАПАМ’ЯТАВ –ПЕРЕКАЗАВ» до схеми «ПІЗНАВ (шляхом пошуку разом із вчителем та однокласниками) –ОСМИСЛИВ – СКАЗАВ – ЗАПАМ’ЯТАВ»Об'єкт дослідження. Мотив діяльностіУчасники пошуку, проекту. Мета пошуку. Оцінювання роботи учнів. Урок Засоби та способи реалізації завдання. Пошукова робота учнів. Тема пізнання. Позаурочний час. Шляхи пошуку
Форми і методи краєзнавчої роботи. Зустрічі з очевидцями та учасниками подій. Робота з історичною літературою, краєзнавчими текстами, Інтернет- ресурсами. Творчі проекти. Участь у турнірах, творчих конкурсах юних дослідників. Створення історичних газет. Тематичні краєзнавчі походи. Організація екскурсій до краєзнавчих музеїв
по перше, сприяє всебічному вивченню історії рідного краю по друге, допомагає використати історико-краєзнавчий матеріал в навчально-виховному процесі Краєзнавство вчить людей любити не тільки свої рідні місця, а й знати про них, привчає їх цікавитися історією, мистецтвом, літературою, підвищувати свій культурний рівень. Виховувати і навчати дітей треба так, щоб вони усвідомлювали себе з одного боку – дітьми своїх батьків, внуками і правнуками своїх предків, а з іншого боку – дітьми своєї країни. Отже, шкільне краєзнавство виконує двоєдине завдання:
Результативність досвіду: Показниками позитивної динаміки інтелектуального творчого потенціалу учнів є участь школярів в районних, обласних турнірах юних істориків, в конкурсах, експедиціях:- за перемогу (ІІІ м.) у обласному етапі конкурсу «Туристський калейдоскоп» грамотою КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР нагороджено учня 8 класу КЗ «Долинська ЗОШ ІІ-ІІІ ступенів» Гайдабуру В. у номінації «Суперкросвордист»;Ф О Т О К Р О С В О Р Д ПАМ"ЯТНІ МІСЦЯТА ІСТОРИЧНІ ПОСТАТІЗАПОРІЗЬКОГО КРАЮ
Форма узагальнення досвіду. Виступи вчителя на районній конференції з патріотичного виховання (17.09.2013 р.), на засіданнях міжшкільного методоб’єднання вчителів суспільних дисциплін; публікації матеріалів в рамках районних он-лайн виставок «Аукціон ідей» та «Зернини педагогічного досвіду».
Корисні посиланняІнтерактивна технологія веб-квест як засіб розвитку пізнавальної, пошукової діяльності учнів для вивчення історіїКВЕСТ (РЕКОМЕНДАЦІЇ, САЙТ ЗОІППО ) http://sopinairina.wix.com/quests ІСТОРИЧНИЙ ВЕБ-КВЕСТ: «Впізнай: хто?» (жіночі постаті в історії) http://istoriy2016.blogspot.com http://www.schoollife.org.ua/118-2015/ Інформаційно-просвітницький ресурс «Урядовий сайт для юних громадян» http://children.kmu.gov.ua/