Організація методичної роботи КЗ "НСШ І-ІІІ ст. № 5"

Про матеріал

Методична робота школи має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.

Плануванню методичної роботи в школі приділяється велика увага, тому що саме вона відіграє важливу роль у стимулюванні вчителя до творчої педагогічної діяльності, вона заснована на досягненнях сучасної науки та інноваційному педагогічному досвіді, конкретному аналізі навчало-виховного процесу в школі, системі заходів, що спрямовані на всебічне підвищення кваліфікації та професійної компетенції педагогів. Планування методичної роботи здійснюється з урахуванням пропозицій та рекомендацій, які відображають вчителі в анкетах.

Перегляд файлу

Організація методичної роботи

Методична робота школи має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.

Плануванню методичної роботи в школі приділяється велика увага, тому що саме вона відіграє важливу роль у стимулюванні вчителя до творчої педагогічної діяльності, вона заснована на досягненнях сучасної науки та інноваційному педагогічному досвіді, конкретному аналізі навчало-виховного процесу в школі, системі заходів, що спрямовані на всебічне підвищення кваліфікації та професійної компетенції педагогів. Планування методичної роботи здійснюється з урахуванням пропозицій та рекомендацій, які відображають вчителі в анкетах.

Методична  робота в школі в 2017-2018 навчальному році здійснюється  відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови», Концепції національного та громадянського виховання, Положення про методичну роботу, Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом МОН №903 від 06.10.2010 «Про затвердження типового Положення про атестацію педагогічних працівників», інших нормативних документів, згідно річного плану роботи школи на 2017-2018 н.р.

З 2015 року педагогічний колектив успішно працює над обласною науково-методичною проблемою: «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» та науково-методичною проблемою педагогічного колективу «Педагогічні стратегії соціалізації особистості в умовах модернізації освіти». Визначено мету та розроблені завдання для кожного етапу роботи над проблемою. У 2017-2018 н.р.  працюємо над  реалізацією ІІІ етапу даної проблеми, основними завданнями якого є накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності,  розробки освітніх стратегій щодо соціалізації особистості вирішення важливих завдань реформування змісту вітчизняної освіти. Зокрема мова йдеться про нові освітні стандарти, нові педагогічні технології, які кардинально змінюють зміст освіти, що впливатиме на формування й виховання соціально компетентної особистості.

У закладі розроблена та діє система методичної роботи, що має свою структуру, планується на діагностичній основі, спрямована на підвищення професійної майстерності вчителя, вдосконалення навчально-виховного процесу та досягнення цілей та мети щодо роботи над проблемою школи.

Координацію методичної роботи в школі здійснює методична рада, яка розробляє основні напрямки та стратегії розвитку творчого потенціалу педагогічного колективу здійснює моніторинг, експертне оцінювання та корекцію результатів діяльності структурних підрозділів школи.

Структурою методичної роботи в закладі передбачені

Школа молодого вчителя, Школа передового педагогічного досвіду, Творча лабораторія вчителів, динамічні групи для підготовки до педрад, Педагогічна рада, Служба тьютерів та предметні методичні об`єднання вчителів школи, класних керівників; робота яких спрямована на удосконалення навчально-виховного процесу підвищення ефектності роботи педагогічного колективу, відпрацювання сучасних методик, здатних забезпечити високий рівень навчальних досягнень учнів.

Античні мудреці зазначали: «Хочеш розвивати державу – виховуй молодь». Тому школі функціонує служба тьюторів, які зацікавлені у процесі швидкої адаптації молодих спеціалістів. Тьютери не повинні дати згаснути вогню бажання у молодих вчителів, не допустити сумнівів у правильності вибраної професії. Адміністрація  та вчителі нашої школи велику увагу приділяють на перший погляд дрібницям: зустрічі молодого педагога, лагідній посмішці, доброзичливості вчителів, які свідчать, що кожен з них у будь-який момент може надати допомогу, щиру пораду, підтримку. Саме молоді вчителі – це сила, за якою майбутнє в освіті. У "НСШ І - ІІІ ступенів №5" створена дієва система роботи з молодими вчителями, яка значно скорочує час швидкого періоду оволодіння основами педагогічної майстерності, створює атмосферу співпраці молодих спеціалістів і досвідчених вчителів.    

          Метою роботи школи молодого вчителя є надання допомоги у розв’язанні першочергових проблем щодо методики викладання, планування своєї практичної діяльності, організації роботи з шкільною документацією, сприяння професійному становленню молодого педагога, формування потреби у безперервному навчанні.

Школа передового педагогічного досвіду є джерелом трансформування педагогічного досвіду в практику. Метою  цієї школи є надання педагогам  методичної допомоги по впровадженню в практику інтеграційного методу викладання предмету; надання  допомоги  по вдосконаленню уроку, як основної форми навчально-виховного процесу в школі та пошуком різних форм занять через впровадження інноваційних технологій. Значна роль приділяється  формуванню професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка  спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.

Творча лабораторія вчителів включає творчі групи педагогів («Обдарованість», «Імідж спеціалізованої школи»,  «Новітні технології в навчально-виховному процесі»), робота яких спрямована на удосконалення навчально-виховного процесу підвищення ефектності роботи педагогічного колективу, відпрацювання сучасних методик, здатних забезпечити високий рівень навчальних досягнень учнів.

 

 

 

 

Цьому сприяє проведення різноманітних за формою методичних заходів: теоретичних та практичних семінарів, педагогічних консиліумів, педагогічних читань, методичних виставок, творчих звітів вчителів, предметних тижнів, педагогічних рад, нестандартних форм проведення уроків.

 

Три вчителя школи (Попова Н.М., Зель М.О., Омельяненко О.В.) є керівниками міських методичних об`єднань вчителів хімії, історії та біології.

Зміст науково-методичної роботи школи характеризується систематичним запровадженням інноваційних технологій розвивального навчання, розвитку критичного мислення, інтерактивного навчання, особистісно зорієнтованого, інформаційні, ігрові та проектні технології. Всі вони   спрямовані на розкриття творчого потенціалу  педагогів та учнівської молоді. Важливим елементом структури методичної роботи є шкільні методичні об’єднання. Їх очолюють досвідчені вчителі. Методичні об’єднання створюються щорічно. Кожне методичне об’єднання має сій план роботи, свою методичну скарбничку.

Поряд з досвідченими вчителями в школі працюють молоді спеціалісти. За кожним молодим вчителем закріплюються наставники, робота яких спрямована на  надання допомоги у розв’язанні першочергових проблем щодо календарного та поурочного планування роботи,методики викладання, організації роботи з обдарованими учнями, впровадження інформаційних та здоров`язберігаючих технологій, підготовці учнів до ЗНО. З цією метою проводяться індивідуальні консультації, взаємовідвідування уроків та їх аналіз, залучення молодих спеціалістів до участі у семінарах-практикумах, тренінгах, педагогічних радах, що сприяє  професійному становленню молодого педагога, формуванню потреби постійного саморозвитку та самовдосконаленню.

Результат цілеспрямованої систематичної роботи є участь молодих вчителів  Хріника Є.О. в обласному конкурсі «Вчитель-новатор-2013», Сулімової І.В. - в міському семінарі вчителів початкових класів (2013 рік). Розробки уроків Сулімової  І.В. в 2013 році розміщені на порталі «Учительський журнал он-лайн» («Європейське мовне портфоліо учня», «The Abc Party»), за що отримано сертифікати. Антонова М.І. та Світлак О.І. підготували доповіді на міські методичні об`єднання вихователів ГПД за темами «Секрети психології на допомогу вихователю ГПД», «Фізичне виховання, охорона здоров’я дітей, формування здорового способу життя в умовах ГПД» .  

Протягом року кожне МО провело предметний тиждень, на якому вчителі показали не тільки роботу та рівень знань та вмінь учнів, але й поділилися  досвідом своєї роботи, провівши відкриті уроки, виховні заходи, майстер-класи, використовуючи як традиційні, так і нетрадиційні форми та методи роботи. Слід відзначити роботу керівників ШМО, яка була проведена на високому рівні (керівники МО Горобченко О.В.,Ткачова М.І., Дорошенко Л.І., Олексієнко Л.Д.).

        Одним з важливих етапів в системі поширення передового досвіду є публікації власного досвіду в предметних та «он-лайн» журналах. Протягом року в «Учительському журналі он-лайн» ВГ «Основа», в науково-методичному альманахі «Нива знань» та на сайтах «Методичний портал» і «Методична скарбниця» було розміщено 19 розробок уроків та виховних заходів вчителів нашої школи. В журнал ВГ «Основа» надіслано 12 розробок та 5 з яких надруковано (Полякова Н.І., Есаулова О.І., Ткачова М.І.,  Жигалова Л.В., Компанієць О.В., Дорошенко Л.І., Попова Н.М., Крамаренко А.В., Снітка Ю. С., Ємець Г.М.).

Педагогічні працівники беруть активну участь у конкурсах, фестивалях педагогічних інновацій та он-лайн вебінарах спрямованих на підвищення науково – методичного рівня.

 

Назва конкурсу, вебінару організатор

Дата проведення

ПІБ учасника

Тема конкурсної роботи

Результат

1

2

3

5

6

Всеукраїнський

конкурс "Учитель року – 2017"

Лютий 2017

Світлак О.І.

«Взаємозв’язок батьків

і педагогів  у становленні особистості молодшого школяра»

Учасник

Всеукраїнський

конкурс "Учитель року – 2017"

Лютий 2017

Воробєй І.А.

«Міжпредметні зв’язки на уроках інформатики»

 

І місце міський рівень, учасник обласного конкурсу

Обласний семінар “Using Games for Teaching Real Life Skills”, “MM Publications”

12/04/2017

м. Дніпро

Сулімова І.В.

 

Сертифікат

Вебінар від видавництва «Макміллан» за темою «Recycling Vocabulary for the State Exam»

Березень 2017

Полякова Н.І.

 

Сертифікат учасника

Обласний семінар “Five Secrets for Listening Success. Teaching Young Learners”, “MM Publications”

22/08/2016, м. Дніпро

Сулімова І.В.

 

Сертифікат учасника

Вебінар від видавництва «Макміллан» за темою “Dealing with Typical Problems in a Secondary ESL Classroom”

Лютий 2017

Полякова Н.І.

 

Сертифікат учасника

Обласний семінар “Keeping Students at the Forefront of the Learning Process”, “Pearson- Dinternal”

20/04/2017

м. Дніпро

 

 

 

 

 

 

Сулімова І.В.

 

 

 

 

 

 

Сертифікат учасника

 

 

 

 

 

Вебінар від видавництва «Макміллан» за темою “The Value of Stories and Role Plays in Primary School”

23/03/2017

Сулімова І.В.

 

Сертифікат учасника

 

Семінар від видавництва «Макміллан» за темою “Scaffolded Learning”

Лютий 2017

м. Дніпро

 

 

Сулімова І.В.

 

Сертифікат учасника

 

Міжнародний проект під патронажем Тоні Блер Generation Global

Березень – травень 2017

Сулімова І.В., Полякова Н.І., Товпеко О.О.

“The Power of Narrative”, «Festivals”, “Human Rights”

Відео-конференції

Вебінар від видавництва «Макміллан» за темою “Recycling Vocabulary for the State Exam

Березень 2017

Полякова Н.І., Снітка Ю.С.

 

Сертифікат учасника

 

Обласний семінар «The most valuable qualifications in the world»

м. Дніпро

Ткачова М.І.

 

Сертифікат учасника

 

Програма «Вчителі англійської мови – агенти змін»

м. Нікополь

Стаценко Н.В., Ємець Г.М.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою «Phonics Made Easy»

Березень 2017

Полякова Н.І.

 

Сертифікат учасника

 

Семінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою «How to Augment your Vocabulary»

Травень 2017

Полякова Н.І., Снітка Ю.С., Сулімова І.В.

 

Сертифікат учасника

Вебінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою « Discover the Wider World of Grammar»

Квітень 2017

Полякова Н.І., Снітка Ю.С.

 

Сертифікат учасника

 

Щорічна конференція  для вчителів англійської мови від видавництва «Макміллан» : “Macmillan Spring School

Квітень 2017

Товпеко О.О.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою «Discover the Wider World of Vocabulary»»

Травень 2017

Полякова Н.І., Снітка Ю.С.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар

Геометрія. 7 клас. Застосування УМК під час вивчення теми «Трикутники та їх властивості», 8 клас «Подібність трикутників. Теорема Піфагора».

Жовтень 2016

Лисенко Л.М.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар

«Алгебра. 8 клас. Корені квадратного рівняння. Методи їх знаходження».

 

Листопад 2016

Лисенко Л.М.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар

«Геометрія. 7 клас. Особливості диференційованого навчання.

Листопад 2016

Лисенко Л.М.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар  «Школа математичної творчості», від ДОІППО

 

Лисенко Л.М.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар від видавництва «Макміллан» за темою «Dealing with the typical problems in a secondary ESL classroom: part 2»

Березень 2017

Полякова Н.І., Снітка Ю.С.

 

Сертифікат учасника

 

Всеукраїнський круглий стіл «Розвиток початкової освіти: прогнози та їх експериментальне впровадження»

м.Київ

Грищенко В.П. та Олексієнко Л.Д.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою «Tips for Building Students’ Phonics Skills on the Way to Reading and Spelling Success in Primary School »

Березень 2017

Полякова Н.І.

 

Сертифікат учасника

 

Вебінар освітньо-методичного центру «Дінтернал-Книга» за темою «The Values of Stories and Role Plays in Primary School »

Березень 2017

Полякова Н.І.

 

Сертифікат учасника

 

 

Педагоги школі діляться досвідом своєї роботи з колегами області та міста шляхом проведення семінарів, розміщення розробок своїх педагогічних надбань на шкільному сайті та фахових виданнях. На базі школи проведено міські та обласні семінари:

  •                 Обласний семінар керівників ММО шкільних бібліотекарів за темою: «Сучасні бібліотечні технології в організації системи інформаційно-бібліографічного обслуговування користувачів» 2010-2011 н.р.
  •                 Обласний семінар вчителів англійської мови за темою: «Реалізація критичного мислення в проектній діяльності учнів» 2011-2012 н.р.
  •                 Міський семінар для вчителів початкової школи на тему:  «Компетентісно - орієнтоване навчання у процесі формування творчої особистості молодшого школяра» 2011-2012 н.р.
  •                 Міський семінар для заступників директорів з НВР на тему: «Ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей» 2011-2012 н.р.
  •                 Участь у міському семінарі, присвяченому 290-річчю з дня народження Г.С.Сковороди 2012-2013 н.р.
  •                 Міський семінар для вчителів початкової школи на тему: «Запровадження інноваційних форми та методів роботи в навчально-виховний процес, як умова забезпечення особистісного зростання учня і педагога» 2013-2014 н.р.

 

 

Проходження педагогічними працівниками атестації

Атестація педагогічних працівників проводиться з метою активізації творчої, професійної діяльності вчителів, стимулювання безперервної фахової і загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання і виховання, забезпечення соціального захисту педагогічної праці.

Атестація педагогічних працівників закладу проводиться відповідно до ст. 54 Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.10.2010 р. № 930 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 р. за № 1255/18550 (зі змінами),  на підставі наказу департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, наказу відділу освіти і науки Нікопольської міської ради, наказу по школі  на основі комплексної оцінки професійної діяльності та загальної культури педагогів.

Аналізуючи стан організації, проведення й підвищення кваліфікації педагогічних кадрів слід відзначити, що адміністрацією школи для цього створені сприятливі умови, а саме: проводиться інструктивно-методична нарада, засідання методичної ради, шкільних методичних об’єднань, оформлено стенд «Атестація вчителів». У школі складено і доведено до відома вчителів перспективний план атестації терміном на 5 років, графік атестації на поточний рік. Чергову атестацію щороку проходять 20% вчителів школи згідно з планом  атестації  педагогічних працівників.  Щорічно, відповідно до встановлених термінів, збираються заяви вчителів на чергову атестацію, видаються відповідні накази. Адміністрацією школи, методичною радою, методичними об’єднаннями вивчається система роботи вчителів, які проходять атестацію.

 У процесі роботи шкільної атестаційної комісії відбувається експертиза професійної діяльності педагога, розглядаються  звіти  вчителів за період між атестаціями, здійснюється моніторинг навчальних досягнень учнів, аналізується результативність виступу учнів на ІІ-ІІІ етапах Всеукраїнських предметних олімпіад, оцінюється підвищення науково-теоретичного рівня та проведення циклу відкритих уроків і виховних заходів.

 Під час проведення контролю за ходом   атестації методистом відділу освіти і науки Нікопольської міської ради  не було виявлено порушень щодо дотримання Положення про атестацію педагогічних працівників. Безконфліктне проведення атестації впродовж багатьох років забезпечується доброзичливими взаєминами між учителями та членами атестаційної комісії, їхньою готовністю до конструктивної та результативної роботи, відкритістю проведення атестації педагогічних працівників.

 

 

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників

 Заклад у повному обсязі забезпечений діючими законодавчими, нормативними, методичними матеріалами, які регламентують підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи. Всі члени педагогічного колективу ознайомлені з відповідними матеріалами. Курсова перепідготовка здійснюється при ДОІППО згідно з перспективним планом курсової перепідготовки та щорічним уточненим планом-графіком. Проведення перепідготовки педагогічних працівників здійснюється на діагностичній основі та вільному виборі вчителями форми курсової перепідготовки. Індивідуальна самоосвітня підготовка ведеться відповідно до науково-методичної проблеми області, міста, школи та власних потреб із підвищення фахової, методичної майстерності.

Всі працівники школи працюють над індивідуальною психолого-педагогічною темою, вивчають і впроваджують в практику своєї діяльності передовий педагогічний досвід, інноваційні технології навчання та виховання школярів, про що свідчать проведені відкриті уроки, виховні заходи,  майстер-

 

класи та семінари для вчителів школи і міста. Беруть участь у вебінарах,  науково-практичних конференціях, конкурсах фахової майстерності.

 

docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку